Gå til innhold

Hvem bør vite om min manns sykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladeplaten

Hvem bør vite om min manns sykdom? Har fortalt det til en god venninnne, veldig nær famili, læreren til ett av barna (fordi det er dette barnet som sliter mest), min nærmeste overordnede og en god tidligere kollega. Jeg jobber som leder for 7 personer. Bør jeg informere disse? Hva med naboer etc? Det andre barnets lærer også?

Han virker bare enda dårligere, så nå ser jeg ikke lyst på situasjonen.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319442-hvem-b%C3%B8r-vite-om-min-manns-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løveføtter

Veldig trist å lese hvordan dere alle har det, føler virkelig med deg og dine i denne vanskelige situasjonen.

Jeg syns læreren til begge barna dine burde få vite. Det kan være at dine barn sier noe på skolen, og da er det best at læreren vet, slik at det kanskje er lettere å svare eller takle enkelte situasjoner. Hvis du skjønner...

Begge barnas lærere bør bli informert. Har du andre nære venner, ville jeg informert dem også. Ang naboer, så spørs det hvor nære dere er. Det samme angående de du er leder for - fortell det hvis dere pleier å være åpne om private ting - hvis ikke hodler du det for deg selv.

Ønsker deg alt godt!

Min mening er at det er mye lettere om man er åpen om slike ting, så jeg ville ikke holdt skjul på noe. Dette er en sykdom på lik linje med andre sykdommer. På tide at folk begynner å forstå det...

Leit å høre at det står slik til fortsatt :-(

*klem*

Annonse

Hvorfor ikke....?

Vel, jeg hverken ønsker eller forventer at min leder skal informere meg om ektefellens sykdommer. Men i konkrete tilfeller, f.eks. for å forklare en hendelse, kan det være riktig, f.eks. "Beklager at jeg er litt fraværende/oppfarende for tiden, men det er nok mest for at min mann er alvorlig syk og kommer til å være det en stund"

Hvorfor ikke....?