Gå til innhold

NHD:Tankekaos

Gjest bekymringshjernen

Anbefalte innlegg

Gjest bekymringshjernen

Hei Nhd Jeg valgte å skrive ett innlegg på forumet nå. Grunnen til det er att jeg ikke helt skjønner hva som skjer med meg . Jeg er en gutt på 33 år,jeg har slitt mange år med depresjon og angst og fikk vel en gang i tiden diagnosen unipolar lidelse. Jeg har gått i mange år nå uten å kunne beholde fast jobb pga for mye fravær fra jobben grunnet depresjonen og angsten. Jeg har gått gjennom attføring en gang uten att dette hjalp noe særlig for meg og jeg falt like lett ut av arbeidslivet igjen.....nå er jeg inne i ett nytt attføringsløp med både skolegang og utplassering...jeg trodde jeg skulle klare og gjennomføre det. Men nå begynner problemene på nytt å komme igjen,jeg takler rett og slett ikke stress og forventninger og som jeg skriver i overskriften så har jeg en følelse av att jeg noen ganger lar tankene fly av egen fri vilje i topplokket..på en måte så føles det liksom som jeg blir litt fraværende en liten stund og så plutselig så kommer tankene på gli igjen og jeg kommer tilbake igjen..opplever det ofte når jeg sitter oppe på kveldene eller skal prøve å sove,men kan også komme på dagtid fks når jeg kjører bil...da kommer tankene og så plutselig har jeg kjørt ett godt stykke på en kjent vei uten å registrere eller huske att jeg har kjørt forbi steder jeg ellers altid legger merke til..jeg synes dette er skummelt og har egentlig ikke opplevd dette så ofte som det jeg gjør nå. Jeg føler meg ofte veldig tung i hodet og har mye stresshodepine. Jeg har snakket med nav og forklart de att jeg ikke kommer til å klare å jobbe 100% stilling og de sa seg enig i att jeg kunne prøve å søke 50% uføretrygd på bakgrunn av att under den utplasseringen jeg har nå så er det svært lite fravær i forhold til hva det har vært tidligere i en 100% stilling......... Så det er mye tanker i hodet mitt rundt dette også...det er liksom slik att jeg må ha faste rammer rundt meg og vite att når jeg skal ut i arbeid igjen så kan jeg jobbe 50% og funger ganske greit i stedet for å gå ut i en 100% stilling og havne i kjellern igjen. Men slik det er nå så har jeg ikke ork til noe nesten..ligger mye på soffan,er trett hele tiden...og tankene flyter av gårde og jeg flyter med dem på en måte.... Jeg har ikke hatt denne følelsen tidligere og liker ikke utviklingen som skjer med meg......... Hva kan dette være....angsten er også værre,føler meg veldig ukomfertabel når jeg møter folk..blir klam i hendene,fikler med fingrene og vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av hverken blikk,hender eller ben og kan i enkelte tilfeller merke att tankene på en måte bare disstanserer seg fra sittuasjonen...... Hva skjer med meg NHD?

Og hva er din mening om uføretrygd ut fra det jeg skriver her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319475-nhdtankekaos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...