Gå til innhold

Depressive episoder

Anbefalte innlegg

Iblant får meg meg en real tur ned i kjelleren og blir forferdelig depressiv. Da blir jeg tilnærmet suicidal, føler meg verdiløs, som et null, som mislikt og ser ikke noe poeng med livet. Jeg gråter konstant, er sint og i tillegg føler jeg skam fordi jeg er vanskelig å ha med å gjøre, og alt blir verre. En slik nedtur varer omtrent et døgn, også letter det gradvis. Det som utløser det er stress eller en form for følelsmessig påkjenning som blir voldsomt mye større enn det i ettertid er.

Jeg synes disse periodene er så forferdelig, og føler ikke at det er normalt. Det er en stor påkjenning for mannen min ihvertfall,når jeg hver gang bestemmer meg for at jeg vil reise bort fra familien min.

Jeg har slitt en del de siste årene med kronisk sykdom, men er bedre nå. Gikk en periode på antidepressiva pga depresjon. Har falt ut av "det normale" livet mitt pga sykdommen, og det tar jo på humør og livslyst.

Kan slike episoder være et tegn på at jeg har en depresjon som bør behandles, uten at jeg helt er klar over det selv til daglig? Eller er det noe "folk flest" kan oppleve iblant?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319485-depressive-episoder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...