Gå til innhold

Pepperkakebaking

silo

Anbefalte innlegg

med fare for å virke veldig sær og utakknemlig...i disse førjulstider er det jo veldig hyggelig å treffe venner og gjøre juleaktige ting sammen, men jeg synes altså det blir litt dumt når "alle" inviterer til pepperkakebaking.

Jeg har nå fire ulike venner/ bekjente som har invitert meg og mitt barn på dette. Skulle ønske det var mulig å bake noe annet- tross alt er det grenser for hvor mange pepperkaker det er mulig å spise. Hva synes dere, skal jeg bare troppe opp med en annen type deig et par av stedene? Jeg vil gjerne bake både krumkaker og kokosmakroner også. Og siden det kommer mange på disse ulike stedene, så må jeg jo ha med nok deig til alle da? hmmm, synes dette blir tungvint, men får meg ikke til å takke nei til slike hyggelige invitasjoner heller.

Noen innspill fra dere der ute? Er jeg bare vrang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ingen problemer med å dukke opp med den deigen du måtte ønske å bake kaker av? Alle de andre har vel med sin pepperkakedeig, så da er det ingen grunn til at du skal ha med den alternative deigen også til de andre.. Eventuelt kan du ha med 'litt ekstra' når alle de andre også får lyst til å bake noe annet enn pepperkaker, men intet krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problemer med å dukke opp med den deigen du måtte ønske å bake kaker av? Alle de andre har vel med sin pepperkakedeig, så da er det ingen grunn til at du skal ha med den alternative deigen også til de andre.. Eventuelt kan du ha med 'litt ekstra' når alle de andre også får lyst til å bake noe annet enn pepperkaker, men intet krav.

Ja, det blir ikke som å "kuppe" opplegget da? Jeg ville jo sagt fra til vertinnen først da men..jeg synes egentlig at alle disse bakeseansene burde vært med valgfrie deiger, da kunne alle fått bakt alle de sortene de trenger eller har lyst til å bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Poenget med pepperkakebaking er vel at det er noe selv de riktig små kan være med på, i motsetning til f.eks. kromkakesteking.

Jeg ville nok synes du var sær om du dukket opp hos meg med krumkakerøre.

Hvorfor ikke takke nei til 3 av invitasjonene, da, og heller inviterer de andre hjem til deg på annen bakst? Ikke så barnevennlig, men helt sikkert veldig gøy for de voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke høre med de andre om det ikke går an å tenke litt anderledes.

Hvorfor ikke møte opp en 2-3 voksne med forskjellig type kakedeig/-røre - og så koser dere dere sammen, mens dere får gjort unna 2-3 kakesorter. Ungene hjelper selvsagt til, og så leker de når de blir leie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med pepperkakebaking er vel at det er noe selv de riktig små kan være med på, i motsetning til f.eks. kromkakesteking.

Jeg ville nok synes du var sær om du dukket opp hos meg med krumkakerøre.

Hvorfor ikke takke nei til 3 av invitasjonene, da, og heller inviterer de andre hjem til deg på annen bakst? Ikke så barnevennlig, men helt sikkert veldig gøy for de voksne.

Ja, det med at ungene kan være med er jo selvfølgelig et godt poeng- men ofte synes jo de at det er mye morsommere å leke når de er på besøk. det er kanskje gøy å bake i 5 min og så blir vi voksne, dvs mødrene stående med et tonn pepperkakedeig...urk, det er jo så kjedelig med disse pepperkakane også:)

Og jeg hadde jo følt meg en smule sær med en annen type deig jeg også. He he, for et luksusproblem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke høre med de andre om det ikke går an å tenke litt anderledes.

Hvorfor ikke møte opp en 2-3 voksne med forskjellig type kakedeig/-røre - og så koser dere dere sammen, mens dere får gjort unna 2-3 kakesorter. Ungene hjelper selvsagt til, og så leker de når de blir leie :)

Ja, det er nok den beste løsningen, håper bare de andre er med på det, og ikke har tenkt at den ene dagen er dagen for pepperkakebakingen også tar de andre sorter andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ja, det blir ikke som å "kuppe" opplegget da? Jeg ville jo sagt fra til vertinnen først da men..jeg synes egentlig at alle disse bakeseansene burde vært med valgfrie deiger, da kunne alle fått bakt alle de sortene de trenger eller har lyst til å bake.

Du er da heldig som har så gode venner at de ber deg på pepperkakebaking - og til og med til fire forskjellige :-). Jeg har ikke blitt bedt på en eneste pepperkakebaking. Takk og pris :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da heldig som har så gode venner at de ber deg på pepperkakebaking - og til og med til fire forskjellige :-). Jeg har ikke blitt bedt på en eneste pepperkakebaking. Takk og pris :-)

Ja, jeg vet jeg er heldig altså:) Det er vel derfor jeg ikke får meg til å si nei heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja, det med at ungene kan være med er jo selvfølgelig et godt poeng- men ofte synes jo de at det er mye morsommere å leke når de er på besøk. det er kanskje gøy å bake i 5 min og så blir vi voksne, dvs mødrene stående med et tonn pepperkakedeig...urk, det er jo så kjedelig med disse pepperkakane også:)

Og jeg hadde jo følt meg en smule sær med en annen type deig jeg også. He he, for et luksusproblem!

''urk, det er jo så kjedelig med disse pepperkakane også:)''

Er absolutt ikke uenig med deg i det! Derfor - kun en pakke ferdig pepperkakedeig på mine + naboungene, som du sier blir de i grunnen lei etter få minutter. Og det er helt OK når man har lite deig.

Så er det pynting, det fenger mye mer.

Ingen hos oss spiser pepperkakene, de får fuglene når vi bikker januar. Og det er helt, helt OK.

:-)

Men seriøst - hvorfor ikke invitere noen andre til baking av andre slag kaker? Kan jo være med unger også, men at de sysselsettes med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''urk, det er jo så kjedelig med disse pepperkakane også:)''

Er absolutt ikke uenig med deg i det! Derfor - kun en pakke ferdig pepperkakedeig på mine + naboungene, som du sier blir de i grunnen lei etter få minutter. Og det er helt OK når man har lite deig.

Så er det pynting, det fenger mye mer.

Ingen hos oss spiser pepperkakene, de får fuglene når vi bikker januar. Og det er helt, helt OK.

:-)

Men seriøst - hvorfor ikke invitere noen andre til baking av andre slag kaker? Kan jo være med unger også, men at de sysselsettes med andre ting.

"Men seriøst - hvorfor ikke invitere noen andre til baking av andre slag kaker? Kan jo være med unger også, men at de sysselsettes med andre ting".

(Får ikke til å lage det fargefeltet, sorry.)

- jo det kunne jeg jo gjort, hadde det ikke vært for at tiden ikke strekker til. Særlig ikke med 4 forskjellige pepperkakebakedager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

"Men seriøst - hvorfor ikke invitere noen andre til baking av andre slag kaker? Kan jo være med unger også, men at de sysselsettes med andre ting".

(Får ikke til å lage det fargefeltet, sorry.)

- jo det kunne jeg jo gjort, hadde det ikke vært for at tiden ikke strekker til. Særlig ikke med 4 forskjellige pepperkakebakedager!

Nei, med 4 pepperkakebakedager blir det vel ikke så mye igjen - men jeg hadde nok takket nei til 3 av dem, jeg da.

Alternativt: Drit i alle andre kaker i år, og bare server pepperkaker. Du vil jo ha nok av dem! :-)

(Farget tekst i sitat får du ved å trykke 2 ganger på knappen med '-tegnet. Hos meg sitter denne sammen med *, men det er nok ulikt. Prøv deg fram - 2 før første bokstav du vil sitere, 2 etter siste bokstav.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gi bort de pepperkakene du ikke trenger. KJøp en fin kakeboks el og gi de bort til noen du er glad i. Jeg ville blitt veldig glad for en sånn gave:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare spørre om du kan ta med en annen type deig da, siden dere har bakt pepperkaker tre ganger før.. Ikke noe i veien for det vel? er det ikke venner av deg du blir bedt av da? Ingen som blir fornærma av det vel? :) hadde ikke gjort meg noe i hvert fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...