Gå til innhold

Noen med stor hund her inne?

MHC

Anbefalte innlegg

Vi har en Grand Danois, og synes det er den perfekte familiehund! Den er utrolig tålmodig med barn, og har et nydelig gemytt. Det er jo ingen jakthund, så når hun er løs i skogen holder hun seg rundt oss. Den krever ikke like mye morsjon som størrelsen skulle tilsi, men det er viktig å holde dem i form. En GD ligger gjerne en hel dag i sofaen hvis den får lov...

En GD blir en del av familien og kan lett kjede seg hvis den blir liggende hjemme alene i 10 timer hver dag. Det er viktig med mye hjernetrim! Praktisk sett vil problemet med Grand Danois for de fleste være bilen. 2 voksne, 3 barn og 2 hunder på tur krever en bil av en viss størrelse. Inne vil jeg påstå at en GD ikke krever så mye plass. Så lenge den er i normal aktivitet ute og får brukt hodet sitt hver dag er det ikke noe problem med flying inne etc.

Jeg vil egentlig mest anbefale GD til folk som har hatt hund før. Det et er en stor hund, som krever at eier har kontroll. Det er ikke lett å holde igjen en uoppdragen hund på 80 kg. Mange er redd for store hunder, og det må man respektere så i møte med andre mennesker og hunder er det litt mer krevende å ha en GD enn en dachs.

Vi kommer alltid til å ha Grand Danois. For oss er det en rase som passer perfekt for vår situasjon og våre ønsker til en hund!

Det er en nydelig hunderase! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en stor hund. Fint med ei vaktbikkje.

Men det krever jo litt...Hvertfall første årene, til den er over hvalpetiden. Første tiden er litt styr, men du så koslig :0)

Alle bør være gira på dette.

Om dere får hund, meld dere på kurs. Moro både for eier og hund. Ungene kan også være med :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromit1365380741

Det er en nydelig hunderase! :0)

Jeg har vært forelsket i rasen i mange år, men ventet med å anskaffe en til vi var ferdige med å få barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært forelsket i rasen i mange år, men ventet med å anskaffe en til vi var ferdige med å få barn :-)

Det skjønner jeg godt, er jo som en kalv ;0)

Jeg syns de er nydelige, men de passer nok ikke inn i vår hverdag akkurat nå nei..Hehe, vi har allerede tre hunder fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

mhm, litt langt borte (bor i Stavanger) og litt liten ;o) Jeg er mer ute etter typen ST Bernhard, e.l

Ja. ja, hvis du kaller en hund på 58 kg, for liten, da er det ikke stort å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest omplassering

mhm, litt langt borte (bor i Stavanger) og litt liten ;o) Jeg er mer ute etter typen ST Bernhard, e.l

Det var synd, for hunden har et meget godlynt gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Grand Danois, og synes det er den perfekte familiehund! Den er utrolig tålmodig med barn, og har et nydelig gemytt. Det er jo ingen jakthund, så når hun er løs i skogen holder hun seg rundt oss. Den krever ikke like mye morsjon som størrelsen skulle tilsi, men det er viktig å holde dem i form. En GD ligger gjerne en hel dag i sofaen hvis den får lov...

En GD blir en del av familien og kan lett kjede seg hvis den blir liggende hjemme alene i 10 timer hver dag. Det er viktig med mye hjernetrim! Praktisk sett vil problemet med Grand Danois for de fleste være bilen. 2 voksne, 3 barn og 2 hunder på tur krever en bil av en viss størrelse. Inne vil jeg påstå at en GD ikke krever så mye plass. Så lenge den er i normal aktivitet ute og får brukt hodet sitt hver dag er det ikke noe problem med flying inne etc.

Jeg vil egentlig mest anbefale GD til folk som har hatt hund før. Det et er en stor hund, som krever at eier har kontroll. Det er ikke lett å holde igjen en uoppdragen hund på 80 kg. Mange er redd for store hunder, og det må man respektere så i møte med andre mennesker og hunder er det litt mer krevende å ha en GD enn en dachs.

Vi kommer alltid til å ha Grand Danois. For oss er det en rase som passer perfekt for vår situasjon og våre ønsker til en hund!

80 kg?! Det er ikke noen hund, det er en ponny!!

Fine, lille retrieveren min var ca 25, tenker jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...