Gjest tannløs enn så lenge Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Min lille på snart 6 mndr har i en uke nå hatt feber, vært forkjølet, hostet og nyst og i dag fikk hun jommen meg øyekatarr! Jeg syns det var mye nå, og har lenge kjent etter tenner..men neida, hun bare gnir og gnir seg inni der! Og sutrer! I dag derimot kjente jeg en ørliten spiss sak BAK på gommen, ikke nedre fortann, men nedre hjørnetann. Kan det rett og slett være en tann som bryter frem? Hvor lang tid vil det såfall ta før den er ute? Og kan man kjenne en tann der bak, eller er det foran på gommene at man kjenner tennene? ser en ørliten hvit klump, men det er alt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg syntes jeg så tegn til kommende tann da han var 2-3 mnd gammel - han siklet mye, slik som "alle" sa var et tegn på kommende tannfrembrudd, jeg syntes jeg så en "bul" på gommene, han tygget og klødde osv osv. Men den første tanna kom ikke før han var 10 mnd gammel, så jeg bør ihvertfall ikke uttale meg om temaet "hvordan kjenne igjen tannfrembrudd";-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Min erfaring er at tennene ikke kommer som spisser, men snarere som en flate (i liten tannstørrelse). Forsøk å slå forsiktig på spissen med en utsiden av en teskje - hører du et lite klunk er det typisk en tann og ikke bare hud/gomme. Mine har ikke hatt symptomer i form av feber o.l. når de har fått tenner, men de har vært litt urolige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Tennene kan komme i fri rekkefølge så det er sikkert en tann på vei, ubehaget gir seg som regel når den har brutt gjennom tannkjøttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.