Gå til innhold

det du aldri vil glemme

pekkaline

Anbefalte innlegg

Hihi, så herlig!

Snuppen kom på besøk da jeg lå på føden.

Løpende mot meg ropte han " He babyen klekke ut nå?"

Hehe, måtte flire litt da ;0)

Så skjønn :)) Har dere hatt høner? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når min eldste var ca tre år var vi ute å gikk, så kom det en person forbi oss. Da sier hun høyt og tydlig: "Mamma, är det en mann eller dame?" Skyndet meg å gå forbi, så måtte jeg innrømme til henne at jeg faktisk ikke var sikker selv.

Så satt vi på bussen en annen gang (samme datter) og hun utbryter: "Mamma den damen må være kjeeeempegammel for hun er kjeeeempeskrukkete." Visste ikke helt hva jeg skulle si, men damen bare log och sa at det var nok sant det hun sa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min eldste var ca tre år var vi ute å gikk, så kom det en person forbi oss. Da sier hun høyt og tydlig: "Mamma, är det en mann eller dame?" Skyndet meg å gå forbi, så måtte jeg innrømme til henne at jeg faktisk ikke var sikker selv.

Så satt vi på bussen en annen gang (samme datter) og hun utbryter: "Mamma den damen må være kjeeeempegammel for hun er kjeeeempeskrukkete." Visste ikke helt hva jeg skulle si, men damen bare log och sa at det var nok sant det hun sa :-)

Hehe, små barn og fulle folk................. herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild mamma

Dattra mi ville ikke spise pølsene som tanta hadde laget fordi "de hadde sånne streker som bestemor har i fjeset.."

Og sønnen min på 8 hadde noen spørsmål om hvordan egentlig babyer ble til da han satt og så på et program om fødsler. Tok først den forsiktige versjonen om et sædcellefrø fra pappa som blandet seg med eggcellefrø i magen til mamma og som så vokste til en baby. Men det var ikke nok: "Men hvordan kommer frøet fra pappa seg inn i magen til deg, er det med e-post eller??" Fikk oss en god latter, jammen er de påvirket av den elektroniske hverdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattra mi ville ikke spise pølsene som tanta hadde laget fordi "de hadde sånne streker som bestemor har i fjeset.."

Og sønnen min på 8 hadde noen spørsmål om hvordan egentlig babyer ble til da han satt og så på et program om fødsler. Tok først den forsiktige versjonen om et sædcellefrø fra pappa som blandet seg med eggcellefrø i magen til mamma og som så vokste til en baby. Men det var ikke nok: "Men hvordan kommer frøet fra pappa seg inn i magen til deg, er det med e-post eller??" Fikk oss en god latter, jammen er de påvirket av den elektroniske hverdagen...

Hehe. Unger har så mange fine, logiske forklaringer på kompliserte ting.

Sønnen min var helt med på at han lå inni magen min og alt det, men han grublet fælt på hvordan han hadde kommet inn dit til å begynne med. Så kom det med spinkel og vantro stemme: "spiste du meg, mamma....?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*lol* Å nå lo jeg godt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min var helt med på at han lå inni magen min og alt det, men han grublet fælt på hvordan han hadde kommet inn dit til å begynne med. Så kom det med spinkel og vantro stemme: "spiste du meg, mamma....?" :)

Hehe!

Jenta mi har fått med seg at noen barn blir født ved keisersnitt, og noen på "vanlig måte". Da hun og ei venninne lekte med pollydukker her om dagen, satt jeg og lytta litt til hva de drev med. Venninna sin dukke var gravid og skulle føde, mens jenta mi skulle være "jordmor". De lot som den gravide dukka kom på sykehuset, og jenta mi spør: "magen eller tissen?" "Hæ?" spør venninna. "Magen eller tissen?" spør hun igjen. Venninna skjønner fortsatt ikke noe. Lettere oppgitt sier jenta mi: "Skal bebien komme ut av magen eller tissen!!?"

Tenk om man bare kunne velge det, liksom... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-) Omtrent akkurat det samme som min sønn sa: "Hadde du svelgeet meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''"spiste du meg, mamma....?" ''

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter min sa når hun var sånn ca 13 år. Men mamma vet du ikke det da? Du bruker jo vite alt.

Den levde jeg lenge på :)

Sønnen min kunne så vidt snakke, slik jeg husker det, når han oppgitt utbrøt;"Du vet jammen meg lite til å være lærer!":o)

Kjapp den gutten! sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL* ''Men hvordan kommer frøet fra pappa seg inn i magen til deg, er det med e-post eller??" ''

Vittig til tusen! :) Man kan forstå spørsmålet. Alt mulig rart kommer jo inn på dataen haha

Hva svarte du forresten? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe lignende her da poden var ca tre år, vi møtte ei høygravid venninne av meg, og jeg forklarte ham at hun hadde baby i magen. Nei, det trodde han ingenting på. Jo, jeg insisterte, forklarte ham flere ganger at hun hadde baby i magen. Poden blir stille og betenkt, og flere timer senere kommer det forsiktig: mamma, har xxxx SPIST en baby???? Han var livredd henne i flere måneder etterpå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde noe lignende her da poden var ca tre år, vi møtte ei høygravid venninne av meg, og jeg forklarte ham at hun hadde baby i magen. Nei, det trodde han ingenting på. Jo, jeg insisterte, forklarte ham flere ganger at hun hadde baby i magen. Poden blir stille og betenkt, og flere timer senere kommer det forsiktig: mamma, har xxxx SPIST en baby???? Han var livredd henne i flere måneder etterpå.....

Hehe, stakkar. Ikke rart han var redd! Jeg trenger bare tenke på Idi Amin for å få et lett panikkanfall. Ble han trygg på henne igjen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stakkar. Ikke rart han var redd! Jeg trenger bare tenke på Idi Amin for å få et lett panikkanfall. Ble han trygg på henne igjen?:)

Ja det roa seg etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...