Gå til innhold

Barnepsykolog??

caprice

Anbefalte innlegg

Vår åtteåring sliter fryktelig med at hun blir så innmari sinna - både ofte og ganske ubegrunnet. Lunta er et par milimeter lang og hun eksploderer så det holder. Mest går det ut over oss foreldre, men nå i det siste har det også gått ut over klassevenninner - som vi må forsøke å unnskylde henne overfor :-( . Hun innrømmer selv at hun ikke klarer å kontrollere sinnet, og at dette er et problem. Vi er utslitt og lurer på hva vi skal gjøre før dette tar helt overhånd. Hva gjør man - kontakter man bare en barnepsykolog liksom? Har null erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest min erfaring er god!

Har dere snakket sammen med med henne om hva som gjør henne så sinna? Be fastlegen henvise henne til BUP. Ppt kan også kontaktes, likeså helsesøster på skolen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meridianen

Fotsoneterapi er fint for å sjekke forholdene. Det kan være en ubalanse og da er dette en enkel og ufarlig måte å gripe det an på.

Tenk over om der er en situasjon som har vært tidligere i livet, en sorg, en frykt, eller annet som kan røre seg inni henne. Og er det noe så er nok en tur til legen det første du bør gjøre. Dersom legen mener psykolog bør kontaktes, og det er lang ventetid, så prøv å søk på nettet etter alternativer. Det finnes gestalt terapi, og tankefelt terapi for å nevne noen.

Lykke til videre mot løsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd om Helsesøster/BUP, men jeg tror ikke vi er helt der. Hun klarer å ta seg sammen på skolen, og læreren skjønner ikke hva vi snakker om når vi tar opp dette på konferansetime. Jeg vet også at det er lang behandlingstid i det offentlige, og tror at det hun trenger er samtaler med noen som "kan" dette, for å lære å takle problemet sitt. Derfor lurer jeg på om man kan kontakte psykolog e.l uten noen form for henvisning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for råd om Helsesøster/BUP, men jeg tror ikke vi er helt der. Hun klarer å ta seg sammen på skolen, og læreren skjønner ikke hva vi snakker om når vi tar opp dette på konferansetime. Jeg vet også at det er lang behandlingstid i det offentlige, og tror at det hun trenger er samtaler med noen som "kan" dette, for å lære å takle problemet sitt. Derfor lurer jeg på om man kan kontakte psykolog e.l uten noen form for henvisning...

Kan det være at hun reagerer på enkelte matvarer? En intoleranse mot melk eller gluten kan gi seg utslag i raserianfall.

Ellers er det ikke dumt å ta en prat med helsesøster hvis det finnes på deres skole. Hun ser tingene utenfra og kan kanskje komme med råd om hvordan dere skal takle raserianfallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun reagerer på enkelte matvarer? En intoleranse mot melk eller gluten kan gi seg utslag i raserianfall.

Ellers er det ikke dumt å ta en prat med helsesøster hvis det finnes på deres skole. Hun ser tingene utenfra og kan kanskje komme med råd om hvordan dere skal takle raserianfallene.

Joda - hun har cøliaki, men hun har vært på glutenfri diett i 3 år nå, så det burde ikke ha noen innvirkning på dette. Er sjekket ellers for de vanligste allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest med vennlig hilsen

Jeg er psykolog selv. Jeg tror det vil være viktig å ta tak i dette før før problemet blir større, og før vennene trekker seg unna. Jeg vil anbefale å ta kontakt med BUP via fastlege. PPT har også psykologer tilgjengelig enkelte steder. Du kan også ta et nettsøk på "de utrolige årene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...