Gå til innhold

nhd. Stemmer ikke helt

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke ønsker å svare, please slett det.

I dag og likt mange andre dager.

Vært på jobb, glad og fornøyd, mye mer utadvent enn

jeg normalt er. Fleiper og preiker med kollegaene. Kjenner kroppen kommer i ubalanse.

begynner å bli anspent.

Kjører på vei hjem. Uroen øker. klyper, biter meg,

mens jeg kjører. Merker at jeg ubevisst holder pusten.

Jeg går innom for å handle. Prøver å oppføre meg normalt, men kroppen er skikkelig anspent,

klyper meg på armen uten at noen kan se det for å prøve å roe meg ned.

Føler jeg har mindre kontroll over bevegelsene.

Kommer hjem. Mer irritabel enn vanlig, men prøver å skjule det også.

Ender opp i at jeg blir deprimert.

Nå har jeg sterkt behov for å skade meg selv, for å roe ned kroppen.

Har enda ikke gjort det.

Disse reaksjoner forstår jeg ikke. Jeg forstår det mer når jeg i

utgangspunktet er deprimert, men når jeg har vært i storform, stemmer

det ikke helt.

Er dette angst, eller noe annet?

Hva gjør jeg?

Føler meg totalt i ubalanse nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319545-nhd-stemmer-ikke-helt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får se hva jeg ryker meg ut på nå. Om det blir trimsykkel eller

storvask til jul.

Takk for svar.

Jeg vet ikke om du trener regelmessig, men hvis ikke så ville jeg kanskje ha prøvd spinning en periode. Min erfaring er at spinningtimer er en effektiv form for utholdenhetstrening, og at produksjonen av endorfiner oppleves som ganske omfattende.

For å få glede av endorfinene, tror jeg du trenger trening av ganske høy intensitet. Tror ikke bevegelse er nok, du må opp i høy puls - tror jeg.

... som skal trene spinning om et par timer...*s*

Annonse

Jeg vet ikke om du trener regelmessig, men hvis ikke så ville jeg kanskje ha prøvd spinning en periode. Min erfaring er at spinningtimer er en effektiv form for utholdenhetstrening, og at produksjonen av endorfiner oppleves som ganske omfattende.

For å få glede av endorfinene, tror jeg du trenger trening av ganske høy intensitet. Tror ikke bevegelse er nok, du må opp i høy puls - tror jeg.

... som skal trene spinning om et par timer...*s*

Hva er forkjellen på spinning og trimsykkel. Trimsykkel har jeg stående hjemme.

Spinning høres mer fancy ut og man gjør det kanskje på et spinndyrt helsestudio...

;-)

mvh

Det er forskjell på syklene også. Spinningsykkel kan stilles inn til mer å likne en racersykkel i oppbygging, og fungerer derfor bedre til den typen sykling. En trimsykkel er mer som en bysykkel hvis det kan sammenlignes på den måten.

Du er ganske garantert å få mer utbytte av å gå på en spinning-time enn å sitte på trimsykkelen din hjemme. Man kan også få kjøpt spinningsykler til hjemmebruk, men det var vel ikke helt det aktuelle her.

Gjest snakk med dem !

Spinning høres mer fancy ut og man gjør det kanskje på et spinndyrt helsestudio...

;-)

mvh

Her jeg bor får jeg gratis spinning to dager i uken på et treningssenter, et tilbud til oss som sliter psykisk, gjennom kommunen og psykiatritjenesten:)

Det er forskjell på syklene også. Spinningsykkel kan stilles inn til mer å likne en racersykkel i oppbygging, og fungerer derfor bedre til den typen sykling. En trimsykkel er mer som en bysykkel hvis det kan sammenlignes på den måten.

Du er ganske garantert å få mer utbytte av å gå på en spinning-time enn å sitte på trimsykkelen din hjemme. Man kan også få kjøpt spinningsykler til hjemmebruk, men det var vel ikke helt det aktuelle her.

Jeg ville vel kalt det for ergometersykkel okke som.

;-)

Trenger jo ikke å hive ut alle de norske ordene.

mvh

Annonse

Noen av oss liker utholdenhetstrening med høy intensitet. Man må ha opplevd gleden ved slik trening for å kunne verdsette den...*s*

Du kan sikkert ha glede av treninging med høy intensitet.

Men jeg foretrekker fortsatt å bruke det norske ordet for sykkel og sykling.

;-)

mvh

Det er ikke kult å si ergometersykkel ;-)

Bare vent.

Når engelsken har rasert morsmålet vårt fullstendig kommer det til å bli trendy og nyskapende å grave opp de gode gamle norske ordene.

Behovet for å få noe gammelt og velkjent til å høres nytt og trendy ut er konstant størrelse.

;-)

mvh

Du kan sikkert ha glede av treninging med høy intensitet.

Men jeg foretrekker fortsatt å bruke det norske ordet for sykkel og sykling.

;-)

mvh

Sykling er da vitterlig noe helt annet enn spinning. Sykling gjør man ute på veien - fortrinnsvis når det ikke er snø. Spinning er noe man gjør på en spesiell type innendørssykkel under instruksjon og fengende musikk.

Det er to ganske forskjellige typer aktiviteter, fellestrekkene er i grunnen bare setene og pedalene.

Bare vent.

Når engelsken har rasert morsmålet vårt fullstendig kommer det til å bli trendy og nyskapende å grave opp de gode gamle norske ordene.

Behovet for å få noe gammelt og velkjent til å høres nytt og trendy ut er konstant størrelse.

;-)

mvh

For min del kan du i grunnen kalle aktivitetene hva du selv ønsker, bare du sørger for å gjennomføre dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...