ussen Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Er litt i tvil om denne diagnosen finnes?? Sympomer på dette er akkurat det samme som barn/voksne av foreldre med rusproblemer har. Evt. annen vanskelig barndom. Tror alle dem jeg hvet om som har fått denne diagnosen har på en eller annen måte hatt det vanskelig i barndommen. Skjønner ikke helt dette jeg da. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 ..., og hva tror du årsaken er til at de har fått ADHD? 0 Siter
Gjest huldrine Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 ..., og hva tror du årsaken er til at de har fått ADHD? Arv??? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Arv??? , og alkoholpåvikning i svangerskapet. 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Helt enig. Alle med ADHD har hatt en ustabil og utrygg oppvekst. Jeg har selv sett dette på nært hold i egen familie. Foreldre vil aldri innrømme noe som helst uansett, så å bruke dem som sannhetsvitner i slike saker er bortkastet. 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 , og alkoholpåvikning i svangerskapet. '', og alkoholpåvikning i svangerskapet.'' Du er ikke litt påvirket du også? 0 Siter
Gjest huldrine Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 , og alkoholpåvikning i svangerskapet. Javel ja, ser ting mere i perspektiv...kan man si :-/ 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Helt enig. Alle med ADHD har hatt en ustabil og utrygg oppvekst. Jeg har selv sett dette på nært hold i egen familie. Foreldre vil aldri innrømme noe som helst uansett, så å bruke dem som sannhetsvitner i slike saker er bortkastet. ''Alle med ADHD har hatt en ustabil og utrygg oppvekst.'' Helt uenig. Kjenner flere med adhd som har hatt et godt og trygt hjem, og god oppvekst. Inkl. min egen familie. :0) 0 Siter
Gjest huldrine Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 '', og alkoholpåvikning i svangerskapet.'' Du er ikke litt påvirket du også? Det må jeg si...dette dreier seg nok om forskning som NHD vet en del om, vil jeg tro. ADHD du også kanskje?? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 , og alkoholpåvikning i svangerskapet. Mener du at dette er de to grunnene til at folk får adhd? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Helt enig. Alle med ADHD har hatt en ustabil og utrygg oppvekst. Jeg har selv sett dette på nært hold i egen familie. Foreldre vil aldri innrømme noe som helst uansett, så å bruke dem som sannhetsvitner i slike saker er bortkastet. ADHD er den mest arvelige av alle psykdommer. En ting er hvordan de har hatt det som barn, noe annet er hvordan deres barns barndom blir. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Mener du at dette er de to grunnene til at folk får adhd? Ja, i hovedsak. Ikke utelukkende alkohol, men rusmidler generelt inkl nikotin. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 ADHD er den mest arvelige av alle psykdommer. En ting er hvordan de har hatt det som barn, noe annet er hvordan deres barns barndom blir. Så mennesker med ADHD kan ikke gi barn en god oppvekst, er det det du sier? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 , og alkoholpåvikning i svangerskapet. Hmm...Det visste eg ikkje men det får noen brikker til å falle på plass ja. 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Det må jeg si...dette dreier seg nok om forskning som NHD vet en del om, vil jeg tro. ADHD du også kanskje?? Nei ADHD er en av de få tingene jeg ikke har. Ps. Min kommentar var basert på måten NHD svarte på. Begynne med komma og stavefeil, men det var da ironisk ment også. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Ja, i hovedsak. Ikke utelukkende alkohol, men rusmidler generelt inkl nikotin. Oki..Men vet man egentlig hva ADHD er? Bortsett fra at det er en saus av symptomer kokt sammen ien diagnose? Og skal man finne ut av om man virkelig har ADHD, er den eneste sikre metoden å se på hjernen? 0 Siter
Gjest hvordan kan det gå til? Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Ja, i hovedsak. Ikke utelukkende alkohol, men rusmidler generelt inkl nikotin. Hverken far eller mor har ADHD og mor har hverken brukt alkohol eller røykt eller brukt andre rusmidler i svangerskapet, ikke brukt medisiner heller. Allikevel har de fått et barn med ADD. De har fire barn, men bare et av de har slike problemer. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Oki..Men vet man egentlig hva ADHD er? Bortsett fra at det er en saus av symptomer kokt sammen ien diagnose? Og skal man finne ut av om man virkelig har ADHD, er den eneste sikre metoden å se på hjernen? Om dette interesserer deg spesielt, anbefaler jeg deg å følge med i forskningen bla til prof Terje Sagvolden og dette gratis internettidskriftet: http://www.behavioralandbrainfunctions.com/home/ 0 Siter
ruskesnusk Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Ja, i hovedsak. Ikke utelukkende alkohol, men rusmidler generelt inkl nikotin. Matintoleranse kan også gi adhd-symptomer. Proteinintoleranse mot gluten og kasein gir opioide peptider som lekker ut i blodbanen og forstyrrer sentralnervesystemet. Rusmiddel nei, rus ja. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Om dette interesserer deg spesielt, anbefaler jeg deg å følge med i forskningen bla til prof Terje Sagvolden og dette gratis internettidskriftet: http://www.behavioralandbrainfunctions.com/home/ Tusen takk for linken. Jeg har lest og sett endel om ADHD, men blir aldri helt klok på dette.. :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.