Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Hverken far eller mor har ADHD og mor har hverken brukt alkohol eller røykt eller brukt andre rusmidler i svangerskapet, ikke brukt medisiner heller. Allikevel har de fått et barn med ADD. De har fire barn, men bare et av de har slike problemer. ''De har fire barn, men bare et av de har slike problemer.'' Det er ikke alle barn som har mor som bruker rusmidler under graviditeten som får ADHD heller. Noen er mer sårbare enn andre, og hvis det kan hende barnet som fikk ADD ikke tålte den omsorgssvikten som de andre barna tålte fint. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Matintoleranse kan også gi adhd-symptomer. Proteinintoleranse mot gluten og kasein gir opioide peptider som lekker ut i blodbanen og forstyrrer sentralnervesystemet. Rusmiddel nei, rus ja. Jeg tror det er mange med ADHD som er feildiagnosert...Desverre.. 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 ''Alle med ADHD har hatt en ustabil og utrygg oppvekst.'' Helt uenig. Kjenner flere med adhd som har hatt et godt og trygt hjem, og god oppvekst. Inkl. min egen familie. :0) Ja det kan kanskje se slik ut på overflaten... 0 Siter
ruskesnusk Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Jeg tror det er mange med ADHD som er feildiagnosert...Desverre.. Jeg kan for lite om adhd til å være enig med deg, men ut fra vår egen erfaring stemmer det iallfall. Etter halvannet år på gluten og melkefri diett er så godt som alle symptomer borte. -Og viser de seg, er det når vi spiser "usikret" mat. Dvs mat som ikke er garantert fri for gluten eller melk. 0 Siter
Gjest hvordan kan det gå til? Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 ''De har fire barn, men bare et av de har slike problemer.'' Det er ikke alle barn som har mor som bruker rusmidler under graviditeten som får ADHD heller. Noen er mer sårbare enn andre, og hvis det kan hende barnet som fikk ADD ikke tålte den omsorgssvikten som de andre barna tålte fint. Her har det ikke vært snakk om omsorgssvikt. Tvertimot. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Ja det kan kanskje se slik ut på overflaten... Syns du er dømmende her. Jeg har ikke bare sett overflaten heller. ;0) 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 ..., og hva tror du årsaken er til at de har fått ADHD? Det er juks at du kan redigere innleggene dine. Ditt orginale innlegg begynte ikke med "..." 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 ''De har fire barn, men bare et av de har slike problemer.'' Det er ikke alle barn som har mor som bruker rusmidler under graviditeten som får ADHD heller. Noen er mer sårbare enn andre, og hvis det kan hende barnet som fikk ADD ikke tålte den omsorgssvikten som de andre barna tålte fint. Tror du virkelig alle som har diagnosen har vært utsatt for omsorgsvikt?? 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Det er juks at du kan redigere innleggene dine. Ditt orginale innlegg begynte ikke med "..." Ups, nå roter jeg. På tide å legge seg. Nok forsøk på ironi dag. 0 Siter
Gjest huldrine Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Ja, i hovedsak. Ikke utelukkende alkohol, men rusmidler generelt inkl nikotin. Tenkte å spørre om dette med nikotin. Kjenner en del mødre som røykte under svangerskapet og som nå har barn med ADHD. Det har ant meg at det kunne være en sammenheng her. 0 Siter
Gjest hvordan kan det gå til? Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Tror du virkelig alle som har diagnosen har vært utsatt for omsorgsvikt?? Mange ganger har ADHD barn fått mer omsorg andre barn, fordi de har hatt behov for det. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Mange ganger har ADHD barn fått mer omsorg andre barn, fordi de har hatt behov for det. De krever endel mer enn andre barn ja.. :0) 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Tror du virkelig alle som har diagnosen har vært utsatt for omsorgsvikt?? På en eller annen måte ja! Mangel på trygge rammer er nok noe som oftest går igjen. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 På en eller annen måte ja! Mangel på trygge rammer er nok noe som oftest går igjen. Du burde også ta en titt på linken NHD la ut ;0) 0 Siter
Gjest hvordan kan det gå til? Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 De krever endel mer enn andre barn ja.. :0) Det er ofte slik, at moren føler at de andre barna får for lite oppmerksomhet, fordi barnet med ADHD, får all oppmerksomhet og energi. Så jeg vil si at det å oppdra et barn med ADHD er det motsatte av omsorgssvikt, barnet krever uhyre mye oppmerksomhet og omsorg. 0 Siter
Faure Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Du burde også ta en titt på linken NHD la ut ;0) Ok, takk for tipset. Skal huske det til i morgen. Nå skal jeg legge meg i senga og se siste episode av House M.D. (s05e10). Natta 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Ok, takk for tipset. Skal huske det til i morgen. Nå skal jeg legge meg i senga og se siste episode av House M.D. (s05e10). Natta Kos deg! Natta! :0) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Det er ofte slik, at moren føler at de andre barna får for lite oppmerksomhet, fordi barnet med ADHD, får all oppmerksomhet og energi. Så jeg vil si at det å oppdra et barn med ADHD er det motsatte av omsorgssvikt, barnet krever uhyre mye oppmerksomhet og omsorg. ''Så jeg vil si at det å oppdra et barn med ADHD er det motsatte av omsorgssvikt, barnet krever uhyre mye oppmerksomhet og omsorg.'' Ja, men så er det ikke alle foreldre som klarer det presset et ADHD barn gir...De krever faste grenser, rutiner og en kjærlig hard hånd, om du skjønner hva jeg mener. Man må ofte kjempe seg frem i systemet. Og da kan vi snakke omsorgssvikt.. Jeg tror mange ender opp som rusmisbrukere, nettopp fordi de ikke har fått den hjelpen og oppfølgingen de trenger..Triste greier. 0 Siter
PieLill Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 De jeg kjenner som har ADHD har gode, stabile hjem, resurssterke foreldre og søsken som ikke har ADHD. De ser også ut til å klare seg ganske godt etter som de vokser til. Det betyr ikke at alle som har ADHD har en så god oppvekstsituasjon. Men å hevde at ADHD helt og holdent er et forelderproblem blir grovt usaklig. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.