Gjest mor med betenkeligheter Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Det er en gruppe ungdommer som ønsker å reise til Malawi i Afrika. Mitt barn vil være ca 16 år. Jeg er betenkt om det er trygt nok. Finner ikke så mye på nettet om det. Positivt kan det jo være en fin erfaring som setter vår levestandard i perspektiv. De skal nok ha med en voksen. Hva hadde du gjort hvis det var ditt barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokolademannen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg ville ha foreslått en tur til Danland i stedenfor. http://www.danland.dk/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor med betenkeligheter Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg ville ha foreslått en tur til Danland i stedenfor. http://www.danland.dk/ Problemet er nok ikke at det ikke finnes nok av andre reisemål. Men de har nå engang kommet på denne ideen da. Og jeg kan jo på en måte skjønne at det vil være en stor opplevelse for livet men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hva er opplegget? Jeg hadde definitivt ikke sendt 16-åringen aleine dit på backpackertur. Jeg har jobba i bistandsbransjen og sett ungdommer i forskjellige aldre reise både til Malawi og andre u-land. Men da har de enten vært tilknytta et opplegg der våre partnerorganisasjoner har hatt ansvaret for dem, eller så har de reist sammen med en landkoordinator for å komme seg ut i felt. De har ikke reist mutters aleine! En ting er at kriminaliteten han være ganske høy, men som hjemmesittende mamma er det trafikken, dårlige biler og rusa sjåfører som hadde skremt meg mest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det tror jeg nok ikke er lurt. Har en fjern venninne som har bodd der, de måtte ha vakt med seg overralt for ikke å bli rundstjålet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor med betenkeligheter Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hva er opplegget? Jeg hadde definitivt ikke sendt 16-åringen aleine dit på backpackertur. Jeg har jobba i bistandsbransjen og sett ungdommer i forskjellige aldre reise både til Malawi og andre u-land. Men da har de enten vært tilknytta et opplegg der våre partnerorganisasjoner har hatt ansvaret for dem, eller så har de reist sammen med en landkoordinator for å komme seg ut i felt. De har ikke reist mutters aleine! En ting er at kriminaliteten han være ganske høy, men som hjemmesittende mamma er det trafikken, dårlige biler og rusa sjåfører som hadde skremt meg mest. De resier nok ikke med en bistandsorganisasjon. Men for at de vil lære om landet kan vi si. Men det er jo mulig at det blir ordnet med en landkordinator, det kan jeg jo undersøke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mitt barn på 16 år hadde definitivt ikke fått lov til å reise til et land i Afrika sammen med en gruppe andre ungdommer og med bare en voksen person. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg så ikke at det skulle være voksne med. Da stiller saken seg litt annerledes. Er det gjennom skolen så blir nok sikkerheten ivaretatt. De må være forsiktig med hva de spiser og hygienen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 De resier nok ikke med en bistandsorganisasjon. Men for at de vil lære om landet kan vi si. Men det er jo mulig at det blir ordnet med en landkordinator, det kan jeg jo undersøke. Er det et skoleopplegg? Skal det være med voksenpersoner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 En gruppe 16-åringer og en voksen?! Til Afrika?! Aldri i verden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det kommer helt an på hva opplegget er. Vet at mange har reist ut i den store verden med bistandsorganisasjoner eller gjennom idretten, og i en slik sammenheng er det opplegg hele tiden hvor f.eks. sikkerheten er veldig godt tatt vare på. En gruppe sånn helt alene og uten noe opplegg, det hadde jeg nok kanskje vært mer skeptisk til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg ville ha foreslått en tur til Danland i stedenfor. http://www.danland.dk/ Hehe, foreslå Danmark til ungdom som har lyst på Afrika? Det var dagens :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er lite informasjon i innlegget ditt, selv om det kommer frem ørlite mer lengre ned i tråden. Jeg synes det kommer helt an på opplegget. Ville ikke hatt særlige betenkeligheter om det var en tur i regi av en organisasjon jeg generelt hadde tillitt til. Ville aldri latt min 16-åring reise på tur til Afrika uten gjennom et fast opplegg eller i følge med ansvarlige voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there done that Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg har vært på noe lignende som 17-åring til Zimbabwe, vi var 7 ungdommer og to voksne. Opplegget var planlagt og vi hadde en fast reiserute med lokale reiseledere /sjåfører fra A til Å. Føltes veldig trygt. Var utrolig lærerikt:) Ville heller sendt ungdommen på en sånn tur, enn en venninnetur til Ibiza f.eks... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg er enig med de som mener at det kommer helt an på opplegget. Ikke minst ville det avhenge av hvilket inntrykk jeg hadde av de voksne reiselederne. Jeg hadde ikke godtatt noe som smakte av tilfeldigheter. Jeg er vanligvis tilhenger av det-vil-helst-gå-bra-prinsippet, men jeg er ikke naiv. Den holdningen forutsetter at man ikke oppfører seg dumt eller tar unødige sjanser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor med betenkeligheter Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Er det et skoleopplegg? Skal det være med voksenpersoner? Jeg har vel ikke lyst til å fortelle hvem det er her, det blir nok ikke barnet mitt så glad for. Men jeg kan de er en liten gruppe innen kultur livet, som så vidt jeg vet ikke har noen tilknytning til bistand. La oss si hvis de synger, så drar de til et land og synger og blir kjent med ungdommer derfra. Det ligger litt frem i tid, så jeg vet ikke helt hvilket opplegg som er planlagt. Men jeg kan jo lære litt her, hva som må til. Jeg var i utgangspunktet helt i mot, og så for meg en mye større sjanse for det værste av alt som drap, voldtekt og en del man hører om i media fra Afrika. Men på den annen side, ser jeg jo at det kan være en veldig nyttig erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokolademannen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Problemet er nok ikke at det ikke finnes nok av andre reisemål. Men de har nå engang kommet på denne ideen da. Og jeg kan jo på en måte skjønne at det vil være en stor opplevelse for livet men... Bare de bruker kondomer så. Er mye elendighet der nede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg har vel ikke lyst til å fortelle hvem det er her, det blir nok ikke barnet mitt så glad for. Men jeg kan de er en liten gruppe innen kultur livet, som så vidt jeg vet ikke har noen tilknytning til bistand. La oss si hvis de synger, så drar de til et land og synger og blir kjent med ungdommer derfra. Det ligger litt frem i tid, så jeg vet ikke helt hvilket opplegg som er planlagt. Men jeg kan jo lære litt her, hva som må til. Jeg var i utgangspunktet helt i mot, og så for meg en mye større sjanse for det værste av alt som drap, voldtekt og en del man hører om i media fra Afrika. Men på den annen side, ser jeg jo at det kan være en veldig nyttig erfaring. I et sånt opplegg høres det jo i utgangspunkt ut til å skje innen trygge rammer, men det er jo verd å undersøke først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor med betenkeligheter Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 I et sånt opplegg høres det jo i utgangspunkt ut til å skje innen trygge rammer, men det er jo verd å undersøke først. Tja jeg er ikke overbevist enda om at det skjer innen trygge rammer, men det er nok også fordi jeg foreløpig vet veldig lite om hvordan de har tenkt å gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor med betenkeligheter Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Bare de bruker kondomer så. Er mye elendighet der nede. Mine barn kommer ikke til å ha sex før de er ferdig utdannet og 24 år minst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.