Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Spesielt eldstejenta spiste alt hun kom over. Hun åt lodotter på gulvet i barnehagen, til de ansattes fortvilelse ;-) Mht. juletre, så husker jeg at vi ga henne streng beskjed om ikke å spise barnålene. Jeg fotfulgte henne med det samme vi hadde fått treet og når hun var på vei bort til treet, tok jeg på ei barnål og viste at jeg fikk "vondt" og sa "auuu"! Det gjorde inntrykk på vesla, så hun lot både tre og dryssende barnåler være i fred Hun var 1 1/2 år gammel da. Var hun halvannet år gammel, og spiste fortsatt lodotter?! Oi, trodde det snart sluttet jeg men... Nå er mi bare 9 mnd da, så jeg tviler på at dramatiseringen din vil funke på henne... Men - hvis hun tar på den selv, og oppdager at det er au, så kanskje... Hun tåler nok det også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Du får jo heller satse på litt kontrollert papir og barnålsmaking... ;-) Gled deg til hun smaker på sann, steiner og gress... mvh Jeg gjør det! Det er ikke mange mnd til sandkassa blir et eldorado av sjokoladekake og annet digg nei... Derfor er jeg ikke bakteriefreak heller. Jeg tenker at kroppen må få venne seg til det gradvis, for til våren spiser hun sandkassesand med kattetiss og andre godsaker:-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hvis du bor i Østfold, da har du ihvertfall mange plantasjenbutikker å kjøpe halvpris julepynt rett før julaften! Hmm, jeg har kanskje det? Ingen akkurat her jeg bor da, men når man bor i Gokk, så må man liksom kjøre et stykke uansett hvor man skal... Skal sjekke litt på nettet jeg, hvor de ligger hen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 ''Holdt på å spørre om dine to små hadde spist barnåler... Får ikke det ut av hodet jeg altså;-)'' Hehe, jeg kan jo late som jeg har to små hvis det kan hjelpe ;O) Ja, gjerne det! Du har en på 3 og en på 1, også må du følge det opp da! Slik at de blir 4 og 2 neste år en gang... Takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Kanskje er allerede et nummer innøvd på skolen - kanskje kan det brukes? Jeg spurte henne faktisk litt om dette i helgen, og jada, de hadde øvd så mye og hun kunne blandt annet Tenn lys. Da blei jeg så glad, for jeg synes den er så fin:-) Så da vi tente to lys på søndagen, ba jeg henne synge de to første versene, men da husket hun ikke mer enn "Tenn lys - et lys skal skinne....";-) Det er ingen forskjell på det å ha lest en ting og det å kunne en ting tydeligvis... Men det kan jo godt hende de skal øve mer da, hvis de skal ha en slags "greie" til jul! Ellers kan jeg jo uansett spørre om hun vil lære seg den og synge den for oss på julaften da. Å synge og danse og slikt pleier å være populært - spesielt med publikum! Selv om det gjerne skal være litt kuuuulere musikk da;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 He he, takk:-) Nå blir det vel frakt i tillegg da, men rimelig blir det nå uansett! Jeg kom på at vi kan høre med faren min først. Vi hadde jo alltid juletre der da vi var små, men nå har han det aldri lenger. Kanskje vi kan låne hans... Men, nå har vel en juletrefot også forandret seg litt de siste 20 årene muligens...? :-) ''Men, nå har vel en juletrefot også forandret seg litt de siste 20 årene muligens...? :-)'' men det har jo ikke _trærne_, så dersom den gamle juletrefoten ikke har gått i stykker på noe vis, skulle det være helt ok med en gammel fot:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 ''Men, nå har vel en juletrefot også forandret seg litt de siste 20 årene muligens...? :-)'' men det har jo ikke _trærne_, så dersom den gamle juletrefoten ikke har gått i stykker på noe vis, skulle det være helt ok med en gammel fot:-) Joda, men like godt som jeg husker juletrejakten, husker jeg også banningen og svettingen fra pappa mens han prøvde å skru treet rett i den pokkers foten;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ja, gjerne det! Du har en på 3 og en på 1, også må du følge det opp da! Slik at de blir 4 og 2 neste år en gang... Takk:-) Tror jeg kommer til å slite litt ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Tror jeg kommer til å slite litt ) Neida, skal hjelpe deg jeg:-) Minne deg på at "nå har vel eldstebarnet ditt bursdag snart kanskje? Var det fire hun blei?". He he... Nei, får vel jobbe vekk de to små fra hjernebarken her da. Synd egentlig, for de er så søte:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Var hun halvannet år gammel, og spiste fortsatt lodotter?! Oi, trodde det snart sluttet jeg men... Nå er mi bare 9 mnd da, så jeg tviler på at dramatiseringen din vil funke på henne... Men - hvis hun tar på den selv, og oppdager at det er au, så kanskje... Hun tåler nok det også:-) Hehe, min holdt på til hun var godt over to år gammel Fordelen var at vi slapp å støvsuge i huset ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hehe, min holdt på til hun var godt over to år gammel Fordelen var at vi slapp å støvsuge i huset ;-P Usj:-) Mi ser heldigvis ut til å bli så lang, at når hun først reiser seg, rekker hun vel aldri ned til gulvet igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Usj:-) Mi ser heldigvis ut til å bli så lang, at når hun først reiser seg, rekker hun vel aldri ned til gulvet igjen... Der har vi forklaringen! Jentungen min var lita veldig lenge ;-) Først nå hun begynner å skyte i været (11 år gammel) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.