Gjest n.n. som alle andre i benzo sp. Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 0,5 mg xanor og 5 mg valium skal etter hva jeg har lest være samme styrke benzo. Men beroliger xanor mer på denne dosen? og hva med muskelavslappende effekt ? er valium bedre på det? 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Valium og sobril har en annen muskelavslappende effekt enn xanor. På alle disse tre medisinene er det slik at de fleste av oss må jobbe hardt med egen evne til å stå i angsten på den dosen du nevner. Brukes den som et vidundermiddel vil en raskt kunne komme i avhengighet. Trenger du hjelp raskt og har alvorlig panikkangst kan sikkert valium være det beste. Har en ikke det ville jeg unngått det, og selv har jeg aldri prøvd valium og kun brukt sobril. Xanor har en mindre muskelavslappende effekt, og det er både positivt og negativt etter hva man synes er behagelig. For de av oss som stresser i musklene ved angst kan kanskje sobrilen da være bedre enn xanor ved å gi en muskeavslappende effekt i tillegg til angstreduserende. For de av oss som vil være klarest i hodet, xanor. Jeg har dog aldri brukt xanor sporadisk, men som kur i 8 mnd. Av erfaring, det er en bitteliten pille, men den kan ha veldig stor positiv virkning og stor destruktiv makt. 0 Siter
Gjest n.n. som alle andre i benzo sp. Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Valium og sobril har en annen muskelavslappende effekt enn xanor. På alle disse tre medisinene er det slik at de fleste av oss må jobbe hardt med egen evne til å stå i angsten på den dosen du nevner. Brukes den som et vidundermiddel vil en raskt kunne komme i avhengighet. Trenger du hjelp raskt og har alvorlig panikkangst kan sikkert valium være det beste. Har en ikke det ville jeg unngått det, og selv har jeg aldri prøvd valium og kun brukt sobril. Xanor har en mindre muskelavslappende effekt, og det er både positivt og negativt etter hva man synes er behagelig. For de av oss som stresser i musklene ved angst kan kanskje sobrilen da være bedre enn xanor ved å gi en muskeavslappende effekt i tillegg til angstreduserende. For de av oss som vil være klarest i hodet, xanor. Jeg har dog aldri brukt xanor sporadisk, men som kur i 8 mnd. Av erfaring, det er en bitteliten pille, men den kan ha veldig stor positiv virkning og stor destruktiv makt. Jeg har samme erfaring med ssri. Men den historien har du hørt før. 0 Siter
Gjest n.n. som alle andre i benzo sp. Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har samme erfaring med ssri. Men den historien har du hørt før. Og da tenker jeg på den bitte lille kvarte 5mg cipralex som ødela så inn i ja... vil ikke bruke utrykket jeg tenker på her.' men det var helt nifst hva slags avgrunn denne medisinen sendte meg i når jeg sluttet. Et h. som steg fra 2,5 mg ned til 0. Og da var virkelig h. løst atså. Så vi regerer forskjellig. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har samme erfaring med ssri. Men den historien har du hørt før. Jeg vet det, men vil presisere dette når jeg er med på å sette fokus på benzo. Jeg er glad at benzo kan hjelpe deg noe når ikke SSRI kan det. 0 Siter
Gjest efexorus Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 valium er helt klart best muskelavslappende, likevel om alle benzoer har de samme egenskapene er denne mer framtredene på valium enn xanor. Flunipam virker også sterkt muskelavslappende, men den brukes jo kun til søvn. 0 Siter
Gjest efexorus Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 valium er helt klart best muskelavslappende, likevel om alle benzoer har de samme egenskapene er denne mer framtredene på valium enn xanor. Flunipam virker også sterkt muskelavslappende, men den brukes jo kun til søvn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.