Gå til innhold

Psykisk syke venner

Gjest Vil jerne hjelpe men

Anbefalte innlegg

Gjest Vil jerne hjelpe men

Har en venninde som er veldig grei og pålitelig,problemet er at hun er en "pasient" når hun er med meg så jeg syns det blir slitsomt,må ta hensyn hele tiden og passe meg for hva jeg sier,det er ikke alt hun tåler å høre og å snakke om.

Er det best å holde seg borte fra slike folk?

Vil jo være en god venn men det blir slitsomt å ikke være "likemenn",jeg er ingen sykepleier men hun behandler meg som en. Føler jeg må ta vare på henne,men nå har jeg nok med mitt og mine barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319627-psykisk-syke-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• frosken

5

• songbirdy

3

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vil gjerne hjelpe men

Kan du snakke med henne om dette? At du synes det er slitsomt å måtte sile samtalemner hele tiden? Og om at du føler hun bruker deg som "lege" og ikke som venninne?

Det blir vanskelig å snakke med henne om det for jeg tror ikke hun tåler det,hun er en veldig god person men også veldig skjør.

Hun har vært innlagt i et halvt år nå og har nylig komt hjem,hun surrer mye også og sier ting opp igjen flere ganger.

Syns synd på henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319627-psykisk-syke-venner/#findComment-2635501
Del på andre sider

Hvis du liker henne syns jeg du skulle prøve å jobbe med forholdet dere har.

Liker henne veldig godt for ingen er så snill og god som henne,men hun er også veldig skjør. Føler bare det blir feil at jeg skal ta vare på henne hele tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319627-psykisk-syke-venner/#findComment-2635505
Del på andre sider

Gjest farvel måne

Liker henne veldig godt for ingen er så snill og god som henne,men hun er også veldig skjør. Føler bare det blir feil at jeg skal ta vare på henne hele tiden.