Gå til innhold

NHD: om wellbutrin

Gjest wellbutrin eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest wellbutrin eller ikke?
Skrevet

Hei NHD og andre med erfaringer med wellbutrin

Jeg har en del bivirkninger av Cipralex, blant annet forhøyede leververdier (selv om denvirker bra) Legen min vil derfor at jeg prøver wellbutrin istedet.

Jeg har tidligere brukt aurorix, som hjalp mot depresjonen, men som gjorde

angsten minmye verre. Jeg fikkblant annet økt panikkangst og mere GAD. + mere tvangstanker.

Er det da sannsynlig at dette også vil skje med wellbutrin? (siden både aurprix og wellbutrin er aktiverende)

Hva er best av aurorix og wellbutrin mot angst?

Fungerer wellbutrin mot Panikkangst, GAD og OCD?

Hadde satt veldig pris på svar

Videoannonse
Annonse
Gjest funket for meg
Skrevet

Jeg har brukt Wellbutrin pga litt andre plager enn deg.

W gjorde meg markant mer våken og opplagt.

Jeg har en del traumer bak meg. Den følelsesmessige styrken på disse har blitt mye mindre og enklere å takle. Takler også vanlige hverdagsproblemer og konflikter mye bedre. Er i bedre humør og ikke så hissig lengre.

Før handlet hverdagen i stor grad om å overleve i en tåke av utmattelse og søvninghet. Nesten hva som helst kjentes som for mye og det gjorde meg sint og desperat. Nå lever jeg igjen og føler jeg har fått tilbake viktige biter av meg selv. Følelseslivet er ikke så flatt mer, men har nyanser både oppover og nedover.

Mine nærmeste merker stor forskjell.

Hadde økt angst og mye uro i oppstarten, tidvis ganske plagsomt. Etter etter noen uker avtok dette sakte og nå merker jeg det ikke.

Litt munntørrhet er den eneste bivirkningen som ikke helt forsvinner.

Skrevet

Jeg har brukt Wellbutrin pga litt andre plager enn deg.

W gjorde meg markant mer våken og opplagt.

Jeg har en del traumer bak meg. Den følelsesmessige styrken på disse har blitt mye mindre og enklere å takle. Takler også vanlige hverdagsproblemer og konflikter mye bedre. Er i bedre humør og ikke så hissig lengre.

Før handlet hverdagen i stor grad om å overleve i en tåke av utmattelse og søvninghet. Nesten hva som helst kjentes som for mye og det gjorde meg sint og desperat. Nå lever jeg igjen og føler jeg har fått tilbake viktige biter av meg selv. Følelseslivet er ikke så flatt mer, men har nyanser både oppover og nedover.

Mine nærmeste merker stor forskjell.

Hadde økt angst og mye uro i oppstarten, tidvis ganske plagsomt. Etter etter noen uker avtok dette sakte og nå merker jeg det ikke.

Litt munntørrhet er den eneste bivirkningen som ikke helt forsvinner.

Jeg synes det er godt å høre at noen har så stort utbytte av å bruke et antidepressiva. Veldig bra!

Gjest funket for meg
Skrevet

Jeg synes det er godt å høre at noen har så stort utbytte av å bruke et antidepressiva. Veldig bra!

Jeg synes også det er veldig bra!

;)

Har forsøkt andre AD tidligere, og det har vært en katastrofe av bivirkninger og ettervirkninger. Og ingen virkning. ):

Måtte nesten tigge legen om å få prøve denne gang. (H*n ville nok være helt sikker på at jeg var motivert.)

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...