Gå til innhold

gave til barnehagen?

uvitende......!

Anbefalte innlegg

uvitende......!

Poden skal snart slutte i barnehagen, har fått tilbud om plass i en nærmere barnehage.

Er det "vanlig" å kjøpe en liten gave til barnehagen/avdelingen når barn slutter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er vanlig, men jeg ville nok gjort det. Særlig hvis poden din slutter før skolestart og kanskje midt i barnehageåret er det hyggelig med en markering. De skal sikkert ha en liten avslutningssamling for å ta farvel.

Hva med en liten oppmerksomhet til hver av de ansatte på avdelingen? Trenger ikke være noe dyrt. I tillegg kan du om du ønsker kjøpe noe til barna som blir igjen, f.eks. et nytt spill, puslespill eller noe annet som kan pakkes opp i en samlingsstund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreal

Det har vært ganske vanlig der jeg har jobbet, men dette er også veldig individuelt. Det kommer jo veldig an på flere ting - hvor lenge har barnet gått der, hvor fornøyd er du med barnehagen, hvor godt trives barnet, hvor god råd har du osv. osv. Uansett; har du lyst, så har du lov!

Flere ganger har barn laget ting hjemme til oss (hver enkelt på avdelingen), eller de har kjøpt en liten/større ting, alt etter som situasjon. Uansett - dette er overhodet ikke noe du MÅ! Og ingen vil se rart på deg om du ikke gjør noe mer ut av det enn å takke/si hadet osv.

Men om du har lyst, så er det om ikke annet veldig hyggelig med et kort, eller en konfekt på "huset" eller en blomst på deling eller noe. Det trenger ikke være stort og flott, og en gave til alle som har hatt med barnet å gjøre. Gjør det enkelt og greit for deg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metallhøna

jeg jobber i barnehage og har fått en blomst av noen foreldre,av andre foreldre ikke.(når mine primærbarn har sluttet)men dette bør du ikke føle deg tvunget til på noen som helst måte.men gjør som du føler for selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...