Gå til innhold

Hvad giver du ditt/dine barn i julegave

3jentemor

Anbefalte innlegg

Vi har til stadighet diskussioner rundt antallet av gaver til husets barn. Har 3 jenter og de giver gaver sig imellem - som vi betaler og så får de fra os.+ alt det som kommer fra familie og venner da, men det er ikke saken her.

Spørsmålet er altså hvor mange gaver de skal få fra oss.

Hvor mange giver du til dine barn - og hvad får de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

I år kjøper vi oss Wii eller Nintendo eller ett eller annet tilsvarende - som en gave til oss alle. Og dermed får jentene (6 og 7) gaver for en _rimeligere_ penge bare til seg selv.

Nå skal det sies at våre får veldig lite gaver utenom jul og bursdag, det skjer ikke at vi går innom lekebutikken ellers i året og kommer ut med en leke. Dermed får de litt mer til jul og bursdag.

Antall gaver varierer veldig, i år får de vel 3 hver seg: Klokke, et badehåndklè og Polly Pocket-boks. Og en gave fra nissen, det er viktig!

De gir også til hverandre, som vi betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva de ønsker seg. I fjor fikk datteren vår DS, og da var den fra mamma, pappa og lillebror. I år ønsker hun seg et spill og klær. Da får hun klær av oss, og spill av lillebror.

Samme med lillebror, kommer an på hva han ønsker seg. Så det blir +/- tusen kr pr barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bok, puslespill, liten leke og spill får hvert barn i år. I tillegg kommer en hovedgave. Det blir mobil til den største og minsten vet vi ikke enda, men ender vel opp med en leke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg pleier å gi ungene gaver fra hverandre, en eller to fra foreldre og en fra Mamsen :o) Mamsengaven er blitt en tradisjon, og den er ikke kostbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Host* Det har en tendens til å ta av litt her i huset... I år får Snuppa et smykkeskrin (et ordentlig ett til 695,- som hun kan ha til hun blir voksen), en rosa hettejakke, 4 dvd'er (hun elsker Charlie og Lola og da jeg fant alle til 79,- pr. stk. klarte jeg ikke dy meg...), en bok og et lite kosedyr.

Poden får et digert legosett, en tøff hettejakke (han elsker hettejakker!), et spill til Ninetndoen, en bok og en UBFunkeys-figur (dataspilldings). Skal kjøpe en ting til til ham, lurer på å kjøpe den nye boka til J.K. Rowling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host* Det har en tendens til å ta av litt her i huset... I år får Snuppa et smykkeskrin (et ordentlig ett til 695,- som hun kan ha til hun blir voksen), en rosa hettejakke, 4 dvd'er (hun elsker Charlie og Lola og da jeg fant alle til 79,- pr. stk. klarte jeg ikke dy meg...), en bok og et lite kosedyr.

Poden får et digert legosett, en tøff hettejakke (han elsker hettejakker!), et spill til Ninetndoen, en bok og en UBFunkeys-figur (dataspilldings). Skal kjøpe en ting til til ham, lurer på å kjøpe den nye boka til J.K. Rowling.

''en rosa hettejakke''

Bra fargevalg:-)

Jeg syns gavene høres helt supre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''en rosa hettejakke''

Bra fargevalg:-)

Jeg syns gavene høres helt supre ut.

Den rosa hettejakka er myyyyk og god og hun vil garantert elske den! :o)

Det blir som regel en hovedgave, et klesplagg, en bok, en film / dataspill og en leke, har blitt sånn de siste årene og ungene er fornøyde også. :o) Nå er de veldig lette å kjøpe til og på spørsmål om hva de ønsker seg pleier de å svare:"Jeg ønsker meg det jeg får jeg!" Snuppa sier som regel:"Akkurat det jeg ønsket meg!" når hun pakker opp hver eneste pakke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rosa hettejakka er myyyyk og god og hun vil garantert elske den! :o)

Det blir som regel en hovedgave, et klesplagg, en bok, en film / dataspill og en leke, har blitt sånn de siste årene og ungene er fornøyde også. :o) Nå er de veldig lette å kjøpe til og på spørsmål om hva de ønsker seg pleier de å svare:"Jeg ønsker meg det jeg får jeg!" Snuppa sier som regel:"Akkurat det jeg ønsket meg!" når hun pakker opp hver eneste pakke. :o)

Gode unger du har:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på 4,5 får CD-spiller + 1 dvd + 1-2 cd'er.

Hun på 7 får Nintendo DS m/ to spill + en dvd

Han på 9,5 får twintip-ski m/ bindinger + nye slalåmsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storebror får mobiltelefon fra oss forledre, en DVD samling med Brødrene Dals samlede fra katten + en ting fra søstra si som ikke er kjøpt inn ennå.

Lillesøster får en kornett (hun spiller) fra oss foreldre, et koppesett i emalje fra katten + en ting fra broren sin som ikke er kjøpt inn ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror får mobiltelefon fra oss forledre, en DVD samling med Brødrene Dals samlede fra katten + en ting fra søstra si som ikke er kjøpt inn ennå.

Lillesøster får en kornett (hun spiller) fra oss foreldre, et koppesett i emalje fra katten + en ting fra broren sin som ikke er kjøpt inn ennå.

hvor fikk dere DVD med brødrene Dal?? Er VELDIG ute etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...