Gjest Like 2 know Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 og når man har det.. har man det når det kun går utover en selv? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Det er definert 9 symptomr hvorav minst 5 må være til stede for at diagnosen skal stilles. Dette har jeg skrevet om mange ganger før. Når færre enn 5 er oppfylt, sier en at det er trekk av eupf. Tilsvarende gjelder for andre pf. 0 Siter
Faure Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Slike forkortelser synes jeg ikke noe om når jeg ikke vet hva det står får. 0 Siter
Faure Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Slike forkortelser synes jeg ikke noe om når jeg ikke vet hva det står får. Åh, emosjonelt ustabi pf ja. 0 Siter
Gjest Det skulle jeg gjrn ha visst Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Det er definert 9 symptomr hvorav minst 5 må være til stede for at diagnosen skal stilles. Dette har jeg skrevet om mange ganger før. Når færre enn 5 er oppfylt, sier en at det er trekk av eupf. Tilsvarende gjelder for andre pf. Et spørsmål: Må det alltid være antall symptomer som avgjør om man har trekk, eller kan det også være graden av symptomene som avgjør det? Om personlighetsforstyrrelser står jo: "De representerer ekstreme eller betydningsfulle avvik fra hvordan et gjennomsnittsindivid i en gitt kultur sanser, tenker, føler og, i særlig grad, forholder seg til andre." Kan det være slik at man sier noen har trekk av f.eks eupf når symptomene ikke gir så ekstreme avvik? Det finnes jo grader av alt. Eller går skillet mellom å ha trekk og å ha en personlighetsforstyrrelse _bare_ på antall symtomer? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.