Gjest sliter med migrene Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Fikk den ikke pga nye regler!? Fikk Imigran som jeg har prøvd før og som ikke virker?! NHD, vet du hva det kan bety? Det er vel ikke ditt område, men migrenen henger jo sammen med psyken. Jeg ble så overrasket at jeg ble stum!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ikke vet jeg hva som har skjedd med maxalten, men du trenger da ikke få en som du har prøvd før og som ikke virker. Det finnes mange triptaner. Jeg gikk gjennom ei pinefull liste og har prøvd imigran, naramig, maxalt, almogran(?), zomig. Og sikkert noe jeg ikke husker. For meg er zomig tingen. Nå er jeg heldig og ikke plaget av dette lenger, bank i bordet. Men søk på triptaner og se hele lista og gå tilbake for å få resept på en du ikke har prøvd før. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter med migrene Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ikke vet jeg hva som har skjedd med maxalten, men du trenger da ikke få en som du har prøvd før og som ikke virker. Det finnes mange triptaner. Jeg gikk gjennom ei pinefull liste og har prøvd imigran, naramig, maxalt, almogran(?), zomig. Og sikkert noe jeg ikke husker. For meg er zomig tingen. Nå er jeg heldig og ikke plaget av dette lenger, bank i bordet. Men søk på triptaner og se hele lista og gå tilbake for å få resept på en du ikke har prøvd før. Mvh Jeg syns dette var merkelig, for de sa ingenting da jeg ringte og bestilte resepten. Det var når jeg hentet resepten at de sa at pga nye regler fikk jeg ikke Maxalt. Jeg er unnvikende av meg og jeg ble helt stum. Ble opprørt etterpå fordi dette er den eneste medisinen som hjelper mot migrenen. Jeg har også vært gjennom et vidt spekter og prøvd ut det som finnes, jeg hadde en fastlege som var spesielt interessert i dette. Til og med jeg med min prøyte skrekk forsøkte sprøyten til Imigran. Har lest at et nytt middel skal komme på markedet, vet du noe om det? Tusen takk, anna k. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg syns dette var merkelig, for de sa ingenting da jeg ringte og bestilte resepten. Det var når jeg hentet resepten at de sa at pga nye regler fikk jeg ikke Maxalt. Jeg er unnvikende av meg og jeg ble helt stum. Ble opprørt etterpå fordi dette er den eneste medisinen som hjelper mot migrenen. Jeg har også vært gjennom et vidt spekter og prøvd ut det som finnes, jeg hadde en fastlege som var spesielt interessert i dette. Til og med jeg med min prøyte skrekk forsøkte sprøyten til Imigran. Har lest at et nytt middel skal komme på markedet, vet du noe om det? Tusen takk, anna k. Jeg gjør dessverre ikke det. Migrenen forsvant mer eller mindre helt for meg sammen med eksmannen. Ja sånn var det nå. I alle de årene jeg var skikkelig invalidisert av migrene husker jeg at jeg gav litt opp etter hvert tanken på å finne noe som kunne hjelpe. Men jeg fant zomig omtrent på den tiden det avtok. Får jeg antydninger nå hjelper den og det går bare noen timer før jeg er på bena. Jeg tror dette kan ordnes opp i. Ikke fortvil for mye før du har funnet ut av det. Har prøvd å google litt og finner ikke noe om at den skal ut av markedet. Men skjønner panikken din, for migrene er helvete på jord, og tanken på å ikke få den ene medisinen som virker er skremmende. Du får bestille time med legen med en gang for å snakke med han direkte. Eller ring og si at legen skal ringe deg i ringetiden sin angående dette. Jeg antar du som meg bare har mailet eller ringtt og bedt om ny resept, og du må jo høre hva dette går i. Hvis legen din kjenner deg og har fulgt deg opp med denne migrenen din, er det litt rått å bare gi en resept på en av de du har prøvd og ikke har funnet hjelp i. Var det slik at du fikk den med de i resepsjonen? Min lege ville ringt meg opp i ringetiden for å si hva det gikk i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter med migrene Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg gjør dessverre ikke det. Migrenen forsvant mer eller mindre helt for meg sammen med eksmannen. Ja sånn var det nå. I alle de årene jeg var skikkelig invalidisert av migrene husker jeg at jeg gav litt opp etter hvert tanken på å finne noe som kunne hjelpe. Men jeg fant zomig omtrent på den tiden det avtok. Får jeg antydninger nå hjelper den og det går bare noen timer før jeg er på bena. Jeg tror dette kan ordnes opp i. Ikke fortvil for mye før du har funnet ut av det. Har prøvd å google litt og finner ikke noe om at den skal ut av markedet. Men skjønner panikken din, for migrene er helvete på jord, og tanken på å ikke få den ene medisinen som virker er skremmende. Du får bestille time med legen med en gang for å snakke med han direkte. Eller ring og si at legen skal ringe deg i ringetiden sin angående dette. Jeg antar du som meg bare har mailet eller ringtt og bedt om ny resept, og du må jo høre hva dette går i. Hvis legen din kjenner deg og har fulgt deg opp med denne migrenen din, er det litt rått å bare gi en resept på en av de du har prøvd og ikke har funnet hjelp i. Var det slik at du fikk den med de i resepsjonen? Min lege ville ringt meg opp i ringetiden for å si hva det gikk i. Huff, jeg skjønner at du ikke har hatt det noe godt. Men det er kjempebra at det har avtatt hos deg. Antar det hang sammen med stress? Problemet er at et anfall er på vei nå så det blir 3 dager med smertehelvete, og hvordan skal jeg greie det med to små unger i hus. At jeg ikke spurte mer, dumme meg ( Jeg bestilte resepten via tlf ja, og jeg hentet den i resepsjonen. Jeg gikk innpå felleskatalogen men fant ingenting om at den har gått ut jeg heller. Jeg forstår bare ikke hva som har skjedd, eller om det har noe med meg å gjøre - jeg er ikke glad i å bruke medisiner engang, og jeg har ikke misbrukt noen medisiner noen gang heller (( Jeg har sett at de har migrenemedisiner reseptfritt i Sverige. Men jeg tør ikke prøve noe uten samråd med lege. Unnskyld at jeg klager til deg anna k, men jeg er bare veldig lei meg nå. Det er godt å få det ut da ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Huff, jeg skjønner at du ikke har hatt det noe godt. Men det er kjempebra at det har avtatt hos deg. Antar det hang sammen med stress? Problemet er at et anfall er på vei nå så det blir 3 dager med smertehelvete, og hvordan skal jeg greie det med to små unger i hus. At jeg ikke spurte mer, dumme meg ( Jeg bestilte resepten via tlf ja, og jeg hentet den i resepsjonen. Jeg gikk innpå felleskatalogen men fant ingenting om at den har gått ut jeg heller. Jeg forstår bare ikke hva som har skjedd, eller om det har noe med meg å gjøre - jeg er ikke glad i å bruke medisiner engang, og jeg har ikke misbrukt noen medisiner noen gang heller (( Jeg har sett at de har migrenemedisiner reseptfritt i Sverige. Men jeg tør ikke prøve noe uten samråd med lege. Unnskyld at jeg klager til deg anna k, men jeg er bare veldig lei meg nå. Det er godt å få det ut da ) Dette har ikke noe med deg å gjøre. Hvis legen din synes du bruker for mye migrenemedisin, noe som kan opprettholde anfallshyppigheten, ville dere prøvd å finne ut av det sammen. Og du ville ikke fått utskrevet imigran. Jeg skjønner godt du har behov for å klage, så klag i vei. Det er fryktelig med migreneanfall, og jeg hadde tredøgnsanfall, hvor jeg gikk gjennom rene torturen. Det er veldig mange minutt, timer og dager. Ingen medisiner hjalp noe særlig på meg. Jeg vet det er mange som har migrene, og at det helt sikkert er mange som hadde det slik som meg, men der er også mange som har det i en helt annen skala. Og bra er det. Men for meg var det ensomt å ha det i et slikt omfang og det var som å bli torturert jevnlig. Det må bare oppleves dessverre. Hadde det kommet av og til...Men jeg var ikke over det ene før det kom et nytt langvarig et. Min sønn husker de siste fem årene før bruddet som om jeg lå på et mørkt rom for det meste og spydde. Jeg var nå oppe av senga innimellom, men det var en mørk tid på alle måter, det er ensomme greier i tillegg til smerten. Kvalmen var nå en ting, men det satt som en klo på den ene siden hos meg. Ufattelig! Klag du! Kan du ringe legevakta og snakke med dem? Finnes det døgnåpne apotek i nærheten og har du i tilfelle noen som kan kjøre og ta ut for deg? Bare en ide. Jeg tror jeg hadde prøvd hva som helst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter med migrene Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Dette har ikke noe med deg å gjøre. Hvis legen din synes du bruker for mye migrenemedisin, noe som kan opprettholde anfallshyppigheten, ville dere prøvd å finne ut av det sammen. Og du ville ikke fått utskrevet imigran. Jeg skjønner godt du har behov for å klage, så klag i vei. Det er fryktelig med migreneanfall, og jeg hadde tredøgnsanfall, hvor jeg gikk gjennom rene torturen. Det er veldig mange minutt, timer og dager. Ingen medisiner hjalp noe særlig på meg. Jeg vet det er mange som har migrene, og at det helt sikkert er mange som hadde det slik som meg, men der er også mange som har det i en helt annen skala. Og bra er det. Men for meg var det ensomt å ha det i et slikt omfang og det var som å bli torturert jevnlig. Det må bare oppleves dessverre. Hadde det kommet av og til...Men jeg var ikke over det ene før det kom et nytt langvarig et. Min sønn husker de siste fem årene før bruddet som om jeg lå på et mørkt rom for det meste og spydde. Jeg var nå oppe av senga innimellom, men det var en mørk tid på alle måter, det er ensomme greier i tillegg til smerten. Kvalmen var nå en ting, men det satt som en klo på den ene siden hos meg. Ufattelig! Klag du! Kan du ringe legevakta og snakke med dem? Finnes det døgnåpne apotek i nærheten og har du i tilfelle noen som kan kjøre og ta ut for deg? Bare en ide. Jeg tror jeg hadde prøvd hva som helst. Ja gjør hva som helst jeg også merker jeg. Jeg skal avvente litt og se om NHD kansje dukker opp og har en fornuftig forklaring på det før jeg tar turen til legevakten. Men når jeg ser det du skriver så skjemmes jeg litt av å klage må jeg si, for det du har opplevd høres ekstremt ut (( Hadde du det hver eneste dag uten opphold? Du må jo ha blitt født på ny nå som det har avtatt! Ja, jeg banker i vei i bordet med deg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Dette har sikkert sammenheng med de nye kravene til migrenemedisiner på blå resept som ble innført 1. september. Der er det stilt krav til at diverse legemidler, undersøkelser osv skal prøves ut i en bestemt rekkefølge. (Basert på kostnad og bivirkningsrisiko) Hvis legen etter utredning kommer fram til at "dyrere/ mer risikabelt preparat enn nødvendig" skal brukes, må dette journalføres og angis som eget punkt på listen. Antar at legen har misset ett eller annet han må påføre på resepten for å vise at du faktisk har vært gjennom utprøving. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____77063.aspx 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ja gjør hva som helst jeg også merker jeg. Jeg skal avvente litt og se om NHD kansje dukker opp og har en fornuftig forklaring på det før jeg tar turen til legevakten. Men når jeg ser det du skriver så skjemmes jeg litt av å klage må jeg si, for det du har opplevd høres ekstremt ut (( Hadde du det hver eneste dag uten opphold? Du må jo ha blitt født på ny nå som det har avtatt! Ja, jeg banker i vei i bordet med deg!! Jeg hadde det omtrent en gang i uken de siste årene. Det hendte det kunne gå en uke mellom. Av og til mer enn en gang i uken. Men ofte kunne det vare fra søndag til torsdag for eksempel. Og noen ganger kunne de vare to døgn, sånn ca. Men det var jo ikke slik at jeg var smertefri de dagene i mellom, for jeg ble jo så ødelagt av smerter, spenningshodepine, nakkesmerter, låsninger og jeg anspente meg jo maks over så lang tid. Ikke tid til restituering. Jeg har et nytt liv på alle måter ja. Jeg er glad for å ha fått en ny mulighet. Om ikke du reiser på legevakta, kan de kanskje gi en kommentar om du ringer dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter med migrene Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg hadde det omtrent en gang i uken de siste årene. Det hendte det kunne gå en uke mellom. Av og til mer enn en gang i uken. Men ofte kunne det vare fra søndag til torsdag for eksempel. Og noen ganger kunne de vare to døgn, sånn ca. Men det var jo ikke slik at jeg var smertefri de dagene i mellom, for jeg ble jo så ødelagt av smerter, spenningshodepine, nakkesmerter, låsninger og jeg anspente meg jo maks over så lang tid. Ikke tid til restituering. Jeg har et nytt liv på alle måter ja. Jeg er glad for å ha fått en ny mulighet. Om ikke du reiser på legevakta, kan de kanskje gi en kommentar om du ringer dem. Stakkars deg, jeg finner ikke ord for hva slags smertehelvete du må ha gått gjennom! Derfor er det så godt å høre at du har det bedre nå. Maxalten virker ikke tilfredsstillende på meg, den tar kun de verste 'riene' og i tillegg gjør den meg trett og jeg blir dårlig i kroppen. Men hodepinen er så smertefull at det er bedre å ha disse bivirkninger. Det hele står på i tre døgn men anfallene er ikke så ofte som de var hos deg. Her kommer dem max en gang i uken men vanligvis et par ganger i ond. Tusen takk for din tid, det gjør godt når noen forstår 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter med migrene Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Dette har sikkert sammenheng med de nye kravene til migrenemedisiner på blå resept som ble innført 1. september. Der er det stilt krav til at diverse legemidler, undersøkelser osv skal prøves ut i en bestemt rekkefølge. (Basert på kostnad og bivirkningsrisiko) Hvis legen etter utredning kommer fram til at "dyrere/ mer risikabelt preparat enn nødvendig" skal brukes, må dette journalføres og angis som eget punkt på listen. Antar at legen har misset ett eller annet han må påføre på resepten for å vise at du faktisk har vært gjennom utprøving. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____77063.aspx Dette ga (desverre) mening. Jeg har vært under utprøving de siste 14 årene. Og jeg visste ingenting om dette. Takk skal du ha for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2636282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter med migrene Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg hadde det omtrent en gang i uken de siste årene. Det hendte det kunne gå en uke mellom. Av og til mer enn en gang i uken. Men ofte kunne det vare fra søndag til torsdag for eksempel. Og noen ganger kunne de vare to døgn, sånn ca. Men det var jo ikke slik at jeg var smertefri de dagene i mellom, for jeg ble jo så ødelagt av smerter, spenningshodepine, nakkesmerter, låsninger og jeg anspente meg jo maks over så lang tid. Ikke tid til restituering. Jeg har et nytt liv på alle måter ja. Jeg er glad for å ha fått en ny mulighet. Om ikke du reiser på legevakta, kan de kanskje gi en kommentar om du ringer dem. Hei. Vet du om det finnes smertestillende kan hjelpe? Paralgin forte virker ikke. Jeg spør deg, for jeg har en fastlege som har vært utrolig vanskelig å få tak i fordi han mangler sekretær. Berget for anfall før helgen. Falsk alarm. Men har et kraftig anfall nå hvor øynene kjennes som de vrenger seg, så hjertelig takk om du vil svare:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2637697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei. Vet du om det finnes smertestillende kan hjelpe? Paralgin forte virker ikke. Jeg spør deg, for jeg har en fastlege som har vært utrolig vanskelig å få tak i fordi han mangler sekretær. Berget for anfall før helgen. Falsk alarm. Men har et kraftig anfall nå hvor øynene kjennes som de vrenger seg, så hjertelig takk om du vil svare:o) Nei paracetamol eller p.forte virker ofte bare verre på meg under et migreneanfall. Diclofenackalium har migrene som indikasjon. Det kan kjøpes på apoteket under navnet Voltarol. Du må nok ta to eller kanskje tre stk. Og prøve få i deg litt å spise samtidig da de kan være harde for magen for noen. Ute i anfallet sverger jeg til en neve potetgull, særlig hvis du har kastet mye opp. Saltet gjør godt og jeg fikk rådet fra en nevrolog en gang. Jeg vet jo ikke om de virker på deg, men det kan være verdt et forsøk. Du må ikke blande dem med ibux. Håper det går greit og at du får ordnet opp i dette med legen din snarest. Trøstende klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2637706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter med migrene Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Nei paracetamol eller p.forte virker ofte bare verre på meg under et migreneanfall. Diclofenackalium har migrene som indikasjon. Det kan kjøpes på apoteket under navnet Voltarol. Du må nok ta to eller kanskje tre stk. Og prøve få i deg litt å spise samtidig da de kan være harde for magen for noen. Ute i anfallet sverger jeg til en neve potetgull, særlig hvis du har kastet mye opp. Saltet gjør godt og jeg fikk rådet fra en nevrolog en gang. Jeg vet jo ikke om de virker på deg, men det kan være verdt et forsøk. Du må ikke blande dem med ibux. Håper det går greit og at du får ordnet opp i dette med legen din snarest. Trøstende klem Ja, har byttet fastlege men det blir fra første januar. Takk for råd og klem:) alt er verdt å prøve. det hjelper med kald vaskeklut for den som evt vil ha et slikt tips. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319676-migrenemedisinen-maxalt-borte/#findComment-2637709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.