Gå til innhold

Dumme utsagn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avvist? Det forstår jeg ikke. Det andre er jeg med på. Forklar?

Månen beveger seg jo bort fra oss med jevn fart. Den må ha vært ganske nær en gang.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

13

• tonie

7

• morsan

3

• henrikke71

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Månen beveger seg jo bort fra oss med jevn fart. Den må ha vært ganske nær en gang.

Det hadde vært verre om den kom nærmere vel? Jeg vil si det er en god ting at den går andre veien selv om det vil påvirke jorda på sikt. Det er nok en mening med det. For meg er glasset halvfullt som du kanskje skjønner. :)

Skrevet

Hva med å heller tenke litt på det faktum at månen forflytter seg 3,8 cm bort fra jorda hvert år. Dvs 380 meter i løpet av 100 år. Hva vil skje med havstrømmene når månen får svakere og svakere kraft. Og hva vil skje med jorda når isen smelter, hvor mange mennesker tåler jorda å bære? Hva skjer når vi har hugget ned all skogen? Ødelegger vi jorda? eller klarer den å tilpasse seg endringer, er menneskene en ny krise, hvorfor har det blitt skapt intelligent liv, hva kommer til å skje i fremtiden?

3,8 cm i året, 100 år, det blir da ikke 380 meter? Eller har hodet mitt tatt fullstendig helg..?

Gjest dustedama
Skrevet

3,8 cm i året, 100 år, det blir da ikke 380 meter? Eller har hodet mitt tatt fullstendig helg..?

Er nok andre enn deg som er på blåbærtur her. Hodet ditt funker utmerket! ;)

Skrevet

Gadd dere å regne på det, altså? Nå er jeg litt imponert må jeg innrømme:)

Skrevet

Det hadde vært verre om den kom nærmere vel? Jeg vil si det er en god ting at den går andre veien selv om det vil påvirke jorda på sikt. Det er nok en mening med det. For meg er glasset halvfullt som du kanskje skjønner. :)

Jeg kunne tenkt meg at det innstilte seg en likevekt til prosessene i forhold til jorda og kreftene rundt. Problemet er at jeg tror vi er i ferd med å sprenge bufferne. Endringene skjer for fort i forhold til hvordan systemene klarer å tilpasse seg.

Tror du at ting vil skje til det beste? At glasset er halvfult.

Gjest dustedama
Skrevet

Gadd dere å regne på det, altså? Nå er jeg litt imponert må jeg innrømme:)

Trengtes ikke regning. Jeg så et klart lys og skjønt alt. Kanskje det var månelyst der et øyeblikk ;) Er vel ikke såå langt unna jorden ennå?!

Skrevet

Jeg _følte_ at det ble 380 meter... minst

Skrevet

Trengtes ikke regning. Jeg så et klart lys og skjønt alt. Kanskje det var månelyst der et øyeblikk ;) Er vel ikke såå langt unna jorden ennå?!

Bare vent noen millioner år....

Skrevet

Ikke så veldig. Sønnen min mener bestemt at han kan hoppe over dit hvis man bare kommer seg opp på det fjellet vi har borti her;)

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg at det innstilte seg en likevekt til prosessene i forhold til jorda og kreftene rundt. Problemet er at jeg tror vi er i ferd med å sprenge bufferne. Endringene skjer for fort i forhold til hvordan systemene klarer å tilpasse seg.

Tror du at ting vil skje til det beste? At glasset er halvfult.

Ja, helt klart. Naturen ordner opp uansett, men det er ikke sikkert vi mennesker går en lysende framtid i møte. Men hvorfor gruble så mye på dette? Det skjer ikke i løpet av din eller dine barns livstid.

Skrevet

Det var bra, kanskje det fortsatt er håp for meg.. :-)

Skrevet

Jeg _følte_ at det ble 380 meter... minst

PS, snu kikkerten så du får de minste linsene mot øyet..

;-)

Skrevet

PS, snu kikkerten så du får de minste linsene mot øyet..

;-)

Gå å plant et tre med deg.

Skrevet

Ja, helt klart. Naturen ordner opp uansett, men det er ikke sikkert vi mennesker går en lysende framtid i møte. Men hvorfor gruble så mye på dette? Det skjer ikke i løpet av din eller dine barns livstid.

Jeg har problemer med å akseptere de gitte begrensningene. Sånn er det.

Skrevet

Gå å plant et tre med deg.

Hihi

Skal øyeblikkelig begynne å oppføre meg pent igjen! Lover!

Skrevet

Bare vent noen millioner år....

Da regner jeg med at det meste er over for min del, hvis det ikke skjer et under!

Skrevet

Takk for det.

Eg måtte dra litt ekstra på smilebåndet eg også, men George Bush (stakkar?) tar kaka gang etter gang...:-)

Ja, den mannen skriver historie med sine uttalelser:-D

Skrevet

Her er flere:

*dør av latter*

latterbrøøøøl* Fytti, hehe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...