Gå til innhold

Den menneskelige rase

Anbefalte innlegg

Den kan ikke stoles på. Folk kan virke hyggelige, men det er bare på overflaten. Alle folk ønsker er kun å berike seg selv. Folk går ikke av veien for å lure andre om det kan gi større rikdom. Slutt å være hyggelig mot folk du ikke kjenner godt. Det kan være en pedofil, eller en svindler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319703-den-menneskelige-rase/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest huldrine

Mye enig i det du sier. Alle ønsker det beste for seg selv og mennesker kan være meget egoistiske og griske.

MEN.. ikke ta alle under en kam. Det finnes faktisk mennesker som vil alle andre det beste og som setter andres ønsker foran sine egne.

Ikke mist denne tanken...kan bli farlig :(

Jeg ser ikke hva som er galt i å ønske å berike seg selv. For meg er det nok at jeg er hyggelig mot andre, det gjør meg godt og det er berikende. Normal skepsis til folks motiver skal man ha, men derfra til å si at man ikke skal være hyggelig og ikke involvere seg i andre er flås. Og livet blir svært lite rikt og meningsfullt hvis man skal leve slik du skisserer.

Annonse

Mye enig i det du sier. Alle ønsker det beste for seg selv og mennesker kan være meget egoistiske og griske.

MEN.. ikke ta alle under en kam. Det finnes faktisk mennesker som vil alle andre det beste og som setter andres ønsker foran sine egne.

Ikke mist denne tanken...kan bli farlig :(

''Det finnes faktisk mennesker som vil alle andre det beste og som setter andres ønsker foran sine egne.''

Ja du mener de som er kristne og sånn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...