filiokus81 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Det er positivt at hun vil gjøre ting med barna. Men det blir fullstendig feil å bare gi til den ene. Og særlig når det gjøres så åpenlyst foran den andre. Kan hende har ikke farmor oppdaget at den andre har blitt stor nok i massevis til å skjønne hva hun går glipp av. Kanskje en idé å la pappa ta den samtalen med moren sin. For det kan selvsagt ikke fortsette slik. Ellers er jeg stor tilhenger av at besteforeldre tar et barn av gangen. Barebarn og besteforeldre skal nytes. To på en gang blir kanskje bare pes for alle parter. Men man må sørge for at det over tid, blir jevn fordeling. Og selvsagt at om man kommer hjem med masse nyinnkjøpt, er det like mye til både den som har vært med og den som har vært hjemme. Det er bedre at de ingen av dem får enn en slik skjevfordeling. mvh Helt enig med deg. Jeg har ikke sagt noe foreløpig, og kommer til å holde munn tror jeg. Neste gang foreslår jeg at farmor kun tar med seg minstemor hvis hun vil tilbringe noen timer med en av dem, og gjentar dette gavestyret seg så tar jeg det derfra tror jeg. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest whirlwind Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Takk for svar. Du har sikkert mye rett i det du skriver. Og jeg forventer absolutt ikke at hun skal ta begge med seg når hun først tilbyr seg, men det hadde vært så kjekt om hun av og til kunne tatt bare lillesøster med seg også. Både for lillesøsters del, og for at storesøster ikke får følelsen av å være favoritten - det blir ikke kjekt for søskenforholdet fremover. Og så er det jo kjekt for oss foreldre å få litt alenetid med den eldste i blant også. Jeg har ikke sagt noe enda. Jeg ender vel med å holde munn, og heller foreslå at lillesøster får være med på et eller annet neste gang. Dette synes jeg du skal ta tak i med en gang. Har opplevd mye av dette med ungene mine. Etterhvert som de selv forsto hva som foregikk (sa ifra mange ganger), syntes de synd på hverandre. De gikk kollektivt inn for å ikke besøke besteforeldrene og de liker dem ikke noe spesielt. Du kan forhindre mye ved "å ta det vonde ved roten". Mener 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Snart er eldste så stor at farmor bare vil ha med minste og så veies det opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Poenget er ikke nisseshow og shopping, det skjønner jo jeg også at er i tidligste laget til minsta. Poenget er at storesøster får hundre gaver mens lillesøster ikke får noe som helst. Og at alle disse gavene pakkes opp rett for nesa hennes. Det syns jeg var vondt å se på, selv om hun ikke lagde så mye baluba der og da. Hvis farmors hode er intakt (får håpe det, da), vil dette endre seg når minsta blir med på shopping og får det hun peker på. De er håp i hengende snøre! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228597174' post='4032990] Hvis farmors hode er intakt (får håpe det, da), vil dette endre seg når minsta blir med på shopping og får det hun peker på. De er håp i hengende snøre! ;-) ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Nisseshow og shopping er minstemor for liten til enda, det er jeg helt enig i. Det var gavene som var poenget - de var overveldende mange, og ble pakket ut rett for nesa på en nysgjerrig 1,5 åring som ikke fikk noenting. At besteforeldre ikke har overskudd til flere små på en gang er helt i orden, det har jeg ingenting i mot at jentene lærer seg å forholde seg til. Har hun flere barnebarn enn dine to? Min mor brukte noen år på å komme inn i det å forholde seg til flere barnebarn og deres behov i forhold til alder. Det som er så fint, det er at barna protesterer kraftig om noe er urettferdig. Fra de er ca 2 år forlanger de rettferdighet ) Håper farmor finner det ut selv etterhvert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Uff, sånt får jeg vondt i magen av!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Oj!!!! Må si jeg blir ganske overrasket, ja... Greit nok at hun ønsker bare 1, og det er mindre stress med den eldste enn med den yngste, men å ikke kjøpe med seg noen ting til den minste! Det klarer jeg ikke å fatte. Be mannen din om å si noe til moren sin, også lar du minstemann være med neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.