Gå til innhold

Liten penis og nesten ikke baller

Gjest Askøy

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg har en sønn på snart 10 år . har tenkt mange ganger å finne ut av hans underliv .Men det er ett så vanskeliht tema at jeg har bare utsatt det , men nå må jeg se om det er noe jeg som mor kan hjelpe min sønn med . Jeg skulle dusje han i går før vi skulle i begravelse så dusjen måtte gå fort. Jeg får veldig vondt av han . Jeg har to til sønner på 7, og snart 2 og begge de har større penis og mye mer baller en han på 10 år .Han har ikke baller . Hva kan jeg gjøre? er dette noe alle leger vet noe om . Tror dere at han kan få hjelp? Ønsker at han selv ikke skal vite noe så vi må gjøre dette forsiktig. Vet at barn som er svært lave kan få vekst hormoner finnes der noe liknende for dette problemet? Hilsen bekymret mor håper på fort svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kontaktet fastlegen på mandag og bedt om råd der. Ta en prat med han først og spør om evnt muligheter for hormonbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er stor variasjon indivituelt i penis størrelse. Det er heller ikke lett å måle den eksakt da en del av penis ligger under huden i skrittet., du må kjenne på den der den går under huden.

Baller, testikler, kan være nede i pungen eller de kan trekkes opp pga av en muskel som de henger i, m. cremaster.Det skjer gjerne nå det er kaldt eller barnet bader.

Jeg tror ikke det er noe galt med ba rnet ditt, men får en sikker diagnose synes jeg du skal ta han med til en barnelege. Undetiden kan en av testiklene ligge i kanalen de går ned i under svangerskapet, crytorchisme.Da vil du kunne kjenne testiklen i lyskekanalen.For å få den ned i pungen brukes hormonbehandling. evt. operasjon.Barnelegen vil også kunne veilede deg i om dette er aktuelt for ditt barn.

Jeg ser du bor å¨ Askøy, Haukeland sykehus har spesialister som vil kunne hjelpe og orientere deg ved å undersøke gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest også en mamma til gutt

Har en gutt på alder med din gutt, som også har veldig liten penis. Han ble undersøkt av barnelege da han var 2 år, og den var veldig mye mindre enn gjennomsnittet. Legen sa at dette kunne endre seg, men for min gutt har det ikke gjort det. For gutten selv tror jeg foreløpig ikke det er noe problem, han har ikke sagt noe. Mener at legen sa at det var en fordel om han kom seint i puberteten, at sjangsen var større for at den ville vokse seg normal da.

Er i tvil om jeg skal ta ham med til lege, og lage problem ut av noe som for ham foreløpig ikke er noe problem. Det vil trolig bli det da, hvis han må undersøkes.

Hvis tilførsel av hormoner er aktuelt må kanskje det gjøres før puberteten? Synes det høres litt skremmende ut. Si i fra hvordan det går hvis din gutt skal undersøkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest også en mamma til gutt

Har du vært i kontakt med spesialist? Gutten min er jo i samme situasjon som din og jeg lurer på om jeg skal nevne dette for legen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...