Gå til innhold

Sover jeg for mye? Suicudal.

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58

Jeg er bipolar og bruker cipramil 20 mg.Jeg veier 140 kg er mann og har høyt blodtrykk.Jeg sover typisk fra kl 02-10

13.30-14.30 og 18-19.Er det normalt å sove 10 timer i døgnet?

Jeg blir sliten av tv og internett,men har ikke noe annet å gjøre.Leser en del bøker,blader og aviser.Ble ufør i 2002.Har hatt diagnosen ustabil personlighetsforstyrrelse,men er mer komortabel med diagnosen bipolar.

Jeg ble skilt i 1992 og har kun hatt kortvarige kvinne-bekjentskaper (3 stk) på 16 år.Har to barn på 23 og 25.

Foreldere døde i november 2004 og januar 2005.Det var hjertet og kreft.Har ikke feiret ordentlig jul siden 2003,da det var hos far og mor jeg feiret.

Har blitt ateist siden det var gud som drepte far,mor og min katt.

Har en katt i live og fått en ny kattunge.

Har kuttet ut alt sosialt som får meg til å tenke positive tanker om kvinner,vi vet jo alle at de bare er ute etter kroppen og pengene våre.Kjærligheten er død,leve egoismen.

Jeg føler at jeg er i et svart hull og ønsker meg bare i det samme hølet som far og mor ligger i.Mors kjøttkaker lukter enda godt,og jeg blir liksom aldri ferdig med sorgen.

Jeg hadde depresjon også i 2002 da jeg hadde lite eller ingen kontakt med barna.

Nå prøver depresjonen å ta livet av meg og jeg har 2 forsøk bak meg,men bare når far og mor levde.Det er nå ingen som kan redde meg.

Har brukbar økonomi,men et fint hus fylt med søppel,og skitne klær.

Går til grunne sakte men sikkert.Har ofte selvmordstanker.

Men kan ikke la kattene sulte ihjel.

Er det feil å bruke Seroquelle som sovemedisin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319752-sover-jeg-for-mye-suicudal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villniss

Huff, dette var trist lesning. Er det ingen som vet om situasjonen din? Kan du tørre å fortelle til legen din hvordan hverdagen din er? Regner jo med at han vet mye siden du er blitt ufør, men vet han VIRKELIG hvordan du har det nå?

Kanskje har du krav på hjemmehjelp? Eller så kan du jo ansette en vaskehjelp selv, siden økonomien din tross alt er god.

Et tredje alternativ er at du setter deg små delmål for å få gjort i stand huset ditt. Ta litt om gangen. Sett opp en plan med noe du skal gjøre i huset hver dag.

F.eks.: Mandag: Rydde vekk søppel på kjøkkenet. Tirsdag: Rydde søppelet i halve stua, osv. Og når alt søppelet er borte, kan du jo forsiktig begynne å vaske litt. Sette over en klesvask hver dag. Dette kan du klare! Bare ta tiden til hjelp!

(PS! Vet nok hvordan slik maktesløshet føles. En står oppe i det og ser ingen utvei. Et hus trenger å holdes i orden, og det at jeg har en plan og tar litt hver dag, hjelper meg.)

Lykke til!

Gjest Bipolar58

Det er lurt å bruke Seroquel. Den hjelper også på depresjonen.

Kan du komme i seng litt tidligere og opp litt tidligere?

Fysisk aktivitet hver eneste dag vil sikkert hjelpe deg.

Takk til NHD og Villniss,jeg lover å overleve til ut på nyåret.

Vet ikke helt,men jeg har på følelsen at jeg kanskje er på vei inn i en manisk periode.

Eller så er det så deilig å være oppe om kvelden,med mye fint på tv og masse ved på peisen.Ser ut som jeg skal klare meg i vinter med ved for bare 1200 kr.Siste strømregning er på 1700,så jeg håper det blir mindre og ikke mer.

Til Villniss:Skriv gjerne til meg,har nok for få venner.Jeg er også enebarn har akkurat fylt 50.

[email protected]

Hilsen Hans.

Gjest Villniss

Takk til NHD og Villniss,jeg lover å overleve til ut på nyåret.

Vet ikke helt,men jeg har på følelsen at jeg kanskje er på vei inn i en manisk periode.

Eller så er det så deilig å være oppe om kvelden,med mye fint på tv og masse ved på peisen.Ser ut som jeg skal klare meg i vinter med ved for bare 1200 kr.Siste strømregning er på 1700,så jeg håper det blir mindre og ikke mer.

Til Villniss:Skriv gjerne til meg,har nok for få venner.Jeg er også enebarn har akkurat fylt 50.

[email protected]

Hilsen Hans.

Kjære deg!

Det er trist å lese om din situasjon, men jeg kan dessverre ikke være noen god venn for deg. Har nok med meg og mitt. Jeg greier meg fint nå, men er redd for å falle under igjen hvis jeg engasjerer meg for mye i andres tragedier.

Overhodet ikke vondt ment. Jeg orker bare ikke. Beklager!

*KLEM* Håper ting ordner seg for deg etter hvert. :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...