Gå til innhold

NHD: BP1, er jeg riktig medisinert?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har etter lengre tids utredning på DPS fått diagnosen BP1. Sliter i tillegg med GAD, sosial angst og søvnproblemer. Det verste er likevel at jeg føler konstant en indre uro og spenning i kroppen som jeg snart ikke takler mer. Det toppet seg for to uker siden da denne indre uroen gjorde at jeg svelgte en hel boks med 100 stk Truxal (25 mg). Var da innlagt på sykehus noen dager, før jeg ble overført til psykiatrisk. Jeg ville bare få en slutt på denne uroen som spiser meg opp innvendig

Av medisiner bruker jeg Topimax 150 mg, Aurorix 150-300 mg, Truxal 100 mg og Xanor (fått fra fastlegen) 5-6 mg i uka. Har tidligere forsøkt Lamictal og Lithionit som jeg ikke tålte pga bivirkningene.

Har du noen forslag til medisiner som gjør at jeg kan få en slutt på disse indre spenningene/uroen/rastløsheten? Samt medisiner som hjelper mot GAD, sosial angst og søvnproblemer? Jeg har det så forferdelig vondt for tiden, og ønsker å få litt ro i sjelen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319755-nhd-bp1-er-jeg-riktig-medisinert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest whirlwind

Skjønner hva du snakker om, denne uroen/smerten er forferdelig. Har gjort akkurat det samme som deg en gang og tatt piller. ALDRI mere, har jeg bestemt meg for, jeg skal søke hjelp før det kommer så langt.

Lithionit hjelper meg bra mot indre uro, men bivirkninger har jeg ja. Kan ikke gå 50 meter unna WC...men, når jeg leser det du skriver, så minner det meg på hvordan jeg hadde det før denne medisinen. Da tror jeg jeg foretrekker å sitte på do resten av livet.

Har dessverre ingen forslag til medisiner, håper du finner ut av det. Lykke til !!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ut fra kun de opplysningene du gir her, mener jeg at du ikke er riktig medisinert.

Du burde prøve Seroquel som basismedikasjon - sannsynligvis 300 mg. Jeg ville ha rådet dg til å prøve dette som eneste medisin over en måned eller to.

Deretter ville jeg drøftet tillegg av noe annet om ikke effekten var tilfredsstillende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...