cathlin Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Er det noen av dere som har sett reinsdyr? Jeg lurer på hvor man kan dra for å få sett det. 0 Siter
Gjest Sylar Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Har sett fra veien som går over Dovre. =) Europaveien that is. E6? 0 Siter
Gjest whirlwind Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Hvis du har vært snill i hele år vil det komme en rødkledd mann og et reinsdyr på besøk på julaften ;-) Eller er det vel reinsdyr i mange fjell i Norge. Mest i Nord-Norge, Finnmarksvidda f.eks. Det spørs hvor du bor? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Mange ganger. ) De finnes jo i fjellheimen mange steder. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg så en hel flokk tidligere i dag. Men akkurat nå er det mange som slakter, så det er vel ikke den triveligste tida av året å se reinen på.. 0 Siter
cathlin Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Skrevet 6. desember 2008 Hardangervidda :0) Har du vært der? 0 Siter
cathlin Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Skrevet 6. desember 2008 Mange ganger. ) De finnes jo i fjellheimen mange steder. Jeg må dra til fjellheimen. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Har du vært der? Ja. kjempe flott natur, bør oppleves :0) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Folk nordfra ler jo når vi sier "reinsdyr". Det heter "rein" der oppe. Jeg kom i skade for å kalle dyret "reinsdyr", og det ble endel latter ) Jeg har sett dyret noen ganger, men det er noen år siden sist. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Folk nordfra ler jo når vi sier "reinsdyr". Det heter "rein" der oppe. Jeg kom i skade for å kalle dyret "reinsdyr", og det ble endel latter ) Jeg har sett dyret noen ganger, men det er noen år siden sist. Neida, bare si reinsdyr, du. Det er bare søtt. Men du har nok rett i at det høres en smule litterært og gammeldags ut. Om enn ikke så ille som å kalle lommeboka for portemonet, så kanskje som å kalle kyr for krøtter - med andre ord et gammelt begrep som fortsatt er levende for noen, men foreldet for andre 0 Siter
adelie Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 En uke langt innpå hardangervidda, så får du vel sett dem på avstand, når de løper fra deg. Jeg har sett dem iallfall. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Neida, bare si reinsdyr, du. Det er bare søtt. Men du har nok rett i at det høres en smule litterært og gammeldags ut. Om enn ikke så ille som å kalle lommeboka for portemonet, så kanskje som å kalle kyr for krøtter - med andre ord et gammelt begrep som fortsatt er levende for noen, men foreldet for andre Det som ble litt morsomt i den forbindelse er at jeg er nordfra, men har bodd her jeg bor nå halve livet. Jeg har ofte selv syntes at "reinsdyr" er et morsomt navn på dyret, så er jeg visst havnet i fella selv Det er ingen tvil om at en blir påvirket av dialekten der en bor. 0 Siter
Gjest fine dyr Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg bor på vestlandet og har sett reinsdyr mange ganger. Synes det er litt artig at jeg har bodd ti år langt i nord, uten å sett et eneste reinsdyr eller smakt reinsdyr kjøtt der. her på vestlandet har jeg spist det flere ganger. Har og sett reinsdyr på Hardangervidda, både på fotturer og når vi har kjørt over vidda. 0 Siter
Gjest Hinnøya Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Jepp, Hinnøya har en stor flokk. Pleide å kalve på dyrkamarka til foreldrene mine, utrolig søtt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.