Aggathe Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Har fått med meg at det finnes en dings til DS som gjør at man kan laste ned flust med spill gratis, er nok flere som har fått med seg dette også min sønn på 8. Vi snakket om det og han syntes det hørtes veldig kult ut, helt til jeg sa det ikke var lovlig, da var det for han helt uaktuelt, han har dyp respekt for lovens lange arm. Jeg forklarte at om alle hadde skaffet gratis spill ville ingen sittet å lage nye spill heller, så han sa han heller fikk ønske seg eller spare til spill istedet. Men så ringer barnets far da,vi bor ikke sammen, og han har hørt om dette, eller først forteller han at julegaven til sønnen er alle DS-spillene han ønsker seg, men han trenger ingen ønskeliste, etterhvert kom det frem at det var den dingsen han skulle kjøpe da. Jeg sa vi allerede hadde snakket om det her i huset og at det ikke var aktuelt, men det kunne jeg drite i å si åpenbart, for den dingsen skal sønnen ha, og han skal ha all verdens spill, for det er en genial oppfinnelse. Jeg har ikke lyst å gi meg, å om jeg gir meg så er jeg redd det blir veldig pinlig for min sønn når han får dette, for han kommer ikke til å bruke det, men jeg vet ikke om han tør å si nei til faren. Sier han nei kan jeg virkelig forberede meg på en telefonstorm uten like, for da blir det kjeft å få langt inn i neste år! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest la temaet ligge Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg forstår ikke helt hva du kan gjøre fra eller til? Du har allerede fortalt til sønnen din at det er ulovlig. Og du har allerde sagt til eksmannen din at du og sønnen din har snakket sammen om at dette er ulovlig. Da synes jeg at du skal la temaet ligge, du kan ikke bestemme om din eksmann skal gjøre noe ulovlig eller ikke, du har allerde sagt det du mener, og kan da ikke gi ham "lov" eller ikke lov til å gjøre noe? Du kan jo ikke gå tilbake og si til sønnen din at det ikke er så farlig allikevel? Så dette blir en sak mellom faren og sønnen, og så får du støtte sønnen din hvis ting blir vanskelig. Har du et ok forhold til dem sønnen din skal feire sammen med når han åpner gaven (din eksfamilie) kan du jo forberede dem litt på at denne eventuelle gaven kan være touchy for sønnen din å forholde seg til. Hvis ikke - må du bare vente og se hva som skjer. Ikke snakk noe mer med eksen om dette - det er ikke din jobb å forby ham noe eller tillate at han gir en ulovlig gave, det vil bare gjøre ting verre. Du har sagt hva du mener - thats it. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg forstår ikke helt hva du kan gjøre fra eller til? Du har allerede fortalt til sønnen din at det er ulovlig. Og du har allerde sagt til eksmannen din at du og sønnen din har snakket sammen om at dette er ulovlig. Da synes jeg at du skal la temaet ligge, du kan ikke bestemme om din eksmann skal gjøre noe ulovlig eller ikke, du har allerde sagt det du mener, og kan da ikke gi ham "lov" eller ikke lov til å gjøre noe? Du kan jo ikke gå tilbake og si til sønnen din at det ikke er så farlig allikevel? Så dette blir en sak mellom faren og sønnen, og så får du støtte sønnen din hvis ting blir vanskelig. Har du et ok forhold til dem sønnen din skal feire sammen med når han åpner gaven (din eksfamilie) kan du jo forberede dem litt på at denne eventuelle gaven kan være touchy for sønnen din å forholde seg til. Hvis ikke - må du bare vente og se hva som skjer. Ikke snakk noe mer med eksen om dette - det er ikke din jobb å forby ham noe eller tillate at han gir en ulovlig gave, det vil bare gjøre ting verre. Du har sagt hva du mener - thats it. Det er hos meg han skal pakke opp gaven og evnt bruke den, men faren kommer jo til å bli vanvittig sur om den ikke faller i smak. Hadde han spilt spillene hos faren hadde han fått tatt den moralske biten, men det kommer han altså ikke til å gjøre da overlevering av jule og bursdagsgaver er den eneste kontakten de har, utenom en og annen telefonsamtale. Jeg er jo litt redd for at sønnen min skal få så hatten passer for at han utakknemlig da, jeg tåler å få kjeft, jeg er godt vant og er immun. For meg er dette en ikke sak, men for eksen er dette en fanesak, og han klarer å lage et sirkus ut av de mest forunderlige ting. Men jeg får bare holde på mitt, så får han bare kjøpe det da om det er så viktig for han, men brukt blir det neppe. Han bør respektere våre regler i vårt hjem syns jeg, men det er visst vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest la temaet ligge Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det er hos meg han skal pakke opp gaven og evnt bruke den, men faren kommer jo til å bli vanvittig sur om den ikke faller i smak. Hadde han spilt spillene hos faren hadde han fått tatt den moralske biten, men det kommer han altså ikke til å gjøre da overlevering av jule og bursdagsgaver er den eneste kontakten de har, utenom en og annen telefonsamtale. Jeg er jo litt redd for at sønnen min skal få så hatten passer for at han utakknemlig da, jeg tåler å få kjeft, jeg er godt vant og er immun. For meg er dette en ikke sak, men for eksen er dette en fanesak, og han klarer å lage et sirkus ut av de mest forunderlige ting. Men jeg får bare holde på mitt, så får han bare kjøpe det da om det er så viktig for han, men brukt blir det neppe. Han bør respektere våre regler i vårt hjem syns jeg, men det er visst vanskelig. Jeg er helt enig med deg - jeg prøvde bare å gi deg støtte til å prøve å ignorere hele saken. jeg synes du har gjort det helt riktige - fortalt sønnen din om de moralske aspektene rundt piratkopiering, og fortalt eksen at dere har hatt denne samtalen. Jeg forstår godt du er redd for at eksen skal gjøre ting ubehagelig for sønnen din / dere. (Så kan du jo evt oppfordre annen familie til å gi ekte DS-spill, slik at sorgen over å evt få en unyttig gave fra faren blekner litt). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.