Gå til innhold

Hadde dere sendt i bhg i morra?

hunnybunny

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 1,5 år og har i det siste gått gjennom to omganger med oppkastsjuke. Har ikke kasta opp siden torsdags kvelden.

I går kveld våkna hu av diare, og bæsja på seg to ganger på ei kort stund. Så gjorde hun på seg ved 08-tida i dag tidlig. Ikke no mer siden. Har spist bra, og er i godt humør, så allmenntilstanden er det ikke noe i veien med!

Spm er da om jeg skal sende henne i bhg i morra? Går der to dager i uka. Er så usikker på hva jeg skal gjøre.

Hvor lenge smitter evt diare? Er hun smittsom nå?

Har liksom ikke lyst til å sende henne i veien for tidlig heller, men har flere barn og ikke flust med sykedager (selv om det kan bli flere hvis hun blir smitta av mer i bhg).

Det går oppkastsjuke i bhg også for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omgangssyke smitter 48timer etter symptomfrihet! Så egentlig burde alle hatt sine barn hjemme i 2 døgn etter at de er bra av noe slik, så ville færre blitt syke. Desverre er det ikke så lett å gjennomføre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke smitter 48timer etter symptomfrihet! Så egentlig burde alle hatt sine barn hjemme i 2 døgn etter at de er bra av noe slik, så ville færre blitt syke. Desverre er det ikke så lett å gjennomføre da.

Er enig med deg ang oppkastsyken, der har jeg faktisk holdt henne hjemme så lenge som anbefalt. Ikke så vanskelig egentlig ettersom hun går bare to dager i uka.

Men oppkastsyken har hun ikke hatt siden torsdag, så det er ikke no problem. Nå er det diare hun har...

Vi har kommet fram til at vi sender henne i barnehagen i morra, så satser vi på at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle gjennomførte det, ville det blitt færre sykedager på alle barna totalt sett....

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med deg ang oppkastsyken, der har jeg faktisk holdt henne hjemme så lenge som anbefalt. Ikke så vanskelig egentlig ettersom hun går bare to dager i uka.

Men oppkastsyken har hun ikke hatt siden torsdag, så det er ikke no problem. Nå er det diare hun har...

Vi har kommet fram til at vi sender henne i barnehagen i morra, så satser vi på at det går bra.

Regner med at hun bruker bleie. Så lenge hun har mer fast avføring i morgen hadde jeg nok sendt henne. (Så lenge det ikke er snakk om oppkast) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder omgangssyke er diare og oppkast to sider av samme sak. Så en smitter i 48 timer etter symptomfrihet, det betyr altså både diare og oppkast. Så hun smitta kanskje noen i dag, selv om hun ikke hadde diare i dag, og ikke hadde kasta opp på mange dager. Men som jeg skrev det er ikke lett å gjennomføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...