pekkaline Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Den gamle i vår familie skal få garn. Hun strikker enormt masse. Tenk hobby, eller noe "godt" og varmt (Alt til de gamle begynner på god/gode-....) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jepp jeg begynner å bli ferdig. Var i Tyskland for litt siden og da kjøpte jeg julegaver til venninnene mine. Jeg har også fikset gave til Mamma, som holder på å bli laget i utlandet as we speak (mobil med swarovski stener). Også til bror så har jeg kjøpt gavekort på mytailorstores.no hvor han kan designe sin egen skjorte med initialene sine og alt. Eneste som gjenstår er pappa, og da blir det nok noe golf greier Til en dame på 89 år - jeg ville kjøpt en kurv med masse godt i (frukt, julemarsipan, brent mandler, sylteagurk osv). 0 Siter
Gjest stressahusmor Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 hva med en god kortermet "ull"undertrøye?. jeg har en selv, den er god å ha på under vanlige gensere o.l. den jeg har klør ikke, og kan vaskes i 40 grader.hvis hun sitter mye stille, så er hun kanskje litt frysen? min mor på 64 år ønsker seg sånn en til jul. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Ferdig her! Jeg kjøpte kaffekopp med navn på til en eldre mann. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 ''Jaggu kan du brukes til noe du også... ;-)'' Du skulle bare visst..! *hehe* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har kun noen få igjen til mine aller nærmeste. Resten pakket jeg inn i natt. Jeg skreiv også alle julekortene. Jeg trodde jobben skulle ta et par timer, så var jeg ikke ferdig før kl 02. De fleste eldre jeg kjenner blir utrolig glad for parfymer, bodylotion og hårprodukter. Noen elsker enda flere bilder til veggene av barnebarna, mens andre synes veggene skal være uten menneskebilder. Jeg kjenner en eldre dame som blir kjempeglad for spiselige gaver, mens ei annen jeg kjenner reagerte veldig negativt da noen kom med en eske stappet med kaffeposer, boksmat og suppeposer. Kjøp i allefall ikke morgenkåpe før du vet at hun ikke har 10 fra før av. Et abonnement på lokalavis eller et ukeblad kan være noe, eller et gavekort på en motebutikk for voksne damer. Pyntesjal, hansker eller et godt skjerf kan også være noe. Det er ikke lett.. De eldre har også ulike interesser og smak. De fleste har nok pyntegjenstander i allefall. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Men det kan jo være fint å kle seg litt "ungdommelig" i blant også? Hvis hun liker å pynte seg kan kanskje noen litt mer moderne kjeder være en ide? Det meste på KappAhl passer forsåvidt til kjerringer. Kun 1% av alt de selger er pent på yngre damer. Alder ingen hindring. ;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Jeg har kun noen få igjen til mine aller nærmeste. Resten pakket jeg inn i natt. Jeg skreiv også alle julekortene. Jeg trodde jobben skulle ta et par timer, så var jeg ikke ferdig før kl 02. De fleste eldre jeg kjenner blir utrolig glad for parfymer, bodylotion og hårprodukter. Noen elsker enda flere bilder til veggene av barnebarna, mens andre synes veggene skal være uten menneskebilder. Jeg kjenner en eldre dame som blir kjempeglad for spiselige gaver, mens ei annen jeg kjenner reagerte veldig negativt da noen kom med en eske stappet med kaffeposer, boksmat og suppeposer. Kjøp i allefall ikke morgenkåpe før du vet at hun ikke har 10 fra før av. Et abonnement på lokalavis eller et ukeblad kan være noe, eller et gavekort på en motebutikk for voksne damer. Pyntesjal, hansker eller et godt skjerf kan også være noe. Det er ikke lett.. De eldre har også ulike interesser og smak. De fleste har nok pyntegjenstander i allefall. ''Jeg kjenner en eldre dame som blir kjempeglad for spiselige gaver, mens ei annen jeg kjenner reagerte veldig negativt da noen kom med en eske stappet med kaffeposer, boksmat og suppeposer.'' Jeg hadde heller ikke likt å hverken gi eller få suppeposer og hermetikk! Tankeløst, synes jeg - det er jo ikke krig i landet! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Gamle damer trenger en god likør:) Huff.... 0 Siter
tonie Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228760558' post='4034268] Huff.... Huff? Champagne da? Årsmedlemskap i avholdslosjen..? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har ikke mange gavene igjen. Heldigvis.. Til min Mormor har jeg kjøpt ei "golfjakke", om du skjønner.. Hun får også et lite forkle jeg kjøpte på loppis i sommer :0) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228760538' post='4034266] ''Jeg kjenner en eldre dame som blir kjempeglad for spiselige gaver, mens ei annen jeg kjenner reagerte veldig negativt da noen kom med en eske stappet med kaffeposer, boksmat og suppeposer.'' Jeg hadde heller ikke likt å hverken gi eller få suppeposer og hermetikk! Tankeløst, synes jeg - det er jo ikke krig i landet! En kan da i det minste gi noe som er litt mer eksklusivt enn slik mat. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Huff? Champagne da? Årsmedlemskap i avholdslosjen..? Nei, jeg tror ikke det. Alkoholforsyningen kommer fra den drikkfeldige delen av slekta... *grøss* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 En kan da i det minste gi noe som er litt mer eksklusivt enn slik mat. Mat = ikke gave, for min del. 0 Siter
tonie Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228761523' post='4034290] Nei, jeg tror ikke det. Alkoholforsyningen kommer fra den drikkfeldige delen av slekta... *grøss* På så vis. Kamferdrops? En ny salmebok kan kanskje passe fra den pene og ordentlige grenen av familien? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228761523' post='4034290] Nei, jeg tror ikke det. Alkoholforsyningen kommer fra den drikkfeldige delen av slekta... *grøss* Koranen har ho sikkert ikkje fra før. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Ferdig? Har ikke startet en gang jeg... Jeg som alltid har pleid å være ferdig ganske tidlig. Ikke skjønner jeg når jeg skal rekke å starte heller. Jeg har en mormor som er 92, og har ingen anelse om hva jeg skal kjøpe til henne nå. Tidligere fikk hun ofte kurv med div i, kaffe, te, kjeks, sjokolade, saft (drikker ikke vin), syltetøy, flaxlodd og div. slike ting. Men nå spiser hun knapt lenger og bor på hjem, så hun får jo det hun vil og trenger der. Er jammen ikke enkelt å finne på noe lenger. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 På så vis. Kamferdrops? En ny salmebok kan kanskje passe fra den pene og ordentlige grenen av familien? *LOL* Denne dama er høyst oppegående i hodet. Hun fikk nylig, etter ønske, Damms aller største kryssordbok. Og almanakk for 2009. Bibel og salmebok har hun. Salmeboka har vel ikke vært i bruk på flere tiår, men Bibelen ligger på nattbordet. Hun har beklageligvis en hurragutt til sønn - vi andre er perfekte ;-p 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Koranen har ho sikkert ikkje fra før. Jo, den står i bokhylla, faktisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.