Gjest J31! Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Tenk tilbake. Du har ofte hatt slike perioder da du ser mørk på alt. Da setter du "himmel og jord i bevegelse". Etter en stund glir det over. Det vil det gjøre denne gangen også. Nå blir det kansje litt "feil" å spørre deg.. men sånn sett fra sidelinjen.. tror du, som VKF og meg, at det kan være en "smule" pms inne i bildet? Jeg har vært inne på tanken før, og er det igjen.. Fordi det jo "stemmer" denne gang (også). Ikke for å unnskylde meg eller noe i den duren.. det kan ha andre årsaker som enda ikke er funnet ut av, men er jo her jeg har latt frustrasjonen få fritt leide, og ikke i RL (derfor ok å spørre deg/andre det...) men kjenner jeg føler meg lettet igjen, spesielt nå når jeg skriver om det, fordi det kansje kan være en forklaring, og fordi det kansje hadde vært til hjelp for meg å prøve et ssri? Kan det kombineres med Efexor 300mg og Lamcital300mg da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319899-til-nhd-eller-andre-hjelp-meg/page/2/#findComment-2638828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Det kan hende du har et poeng eller to, men jeg tror du skal være forsiktig med å "leke psykolog" her inne. "Leke" psykolog gjør vi til en viss grad her inne. Det er klart, men det er ikke noe jeg er redd for. Man gjør det anonymt og i beste mening. Man håper på at noen av ens egne erfaringer kan komme andre til nytte. Noen ganger hjelper folk meg, andre ganger jeg dem. Er det på trynet det en skriver korrigerer noen en, muligens NHD. Folk kan ta til seg råd eller ikke. Jeg ser på det som likemannsabeid, og håper at mine tanker og erfaringer av og til kan hjelpe eller være til ettertanke. Akkurat dette er mitt liv også nå, mye av de utfordringene trådstarter står i. Da tenker jeg at jeg har noe å bidra med, mest i kraft av at det er greit med innspill fra noen som vet hvor foten trykker. Slik opplever jeg det når jeg får råd. Jeg tror rådet mitt var greit. Det var ment som en oppfordring til å la ting synke inn, slik at en kan ta til seg den hjelpen folk prøver å gi. Som en digresjon. Det har denne jenta her vært flink til synes jeg. Men dette forumet kan også virke terapeutisk på en, ved at vi modner stoffet litt og kommer tilbake til det i tankene en stund. Omtrent som å gå i terapi en time i uka, men ha opphold til ettertanke i mellomtiden. Men nå er jeg sliten etter terapitimen jeg har vært til, og vil prøve å gi mitt bidrag til trådstarter senere. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319899-til-nhd-eller-andre-hjelp-meg/page/2/#findComment-2638836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 "Leke" psykolog gjør vi til en viss grad her inne. Det er klart, men det er ikke noe jeg er redd for. Man gjør det anonymt og i beste mening. Man håper på at noen av ens egne erfaringer kan komme andre til nytte. Noen ganger hjelper folk meg, andre ganger jeg dem. Er det på trynet det en skriver korrigerer noen en, muligens NHD. Folk kan ta til seg råd eller ikke. Jeg ser på det som likemannsabeid, og håper at mine tanker og erfaringer av og til kan hjelpe eller være til ettertanke. Akkurat dette er mitt liv også nå, mye av de utfordringene trådstarter står i. Da tenker jeg at jeg har noe å bidra med, mest i kraft av at det er greit med innspill fra noen som vet hvor foten trykker. Slik opplever jeg det når jeg får råd. Jeg tror rådet mitt var greit. Det var ment som en oppfordring til å la ting synke inn, slik at en kan ta til seg den hjelpen folk prøver å gi. Som en digresjon. Det har denne jenta her vært flink til synes jeg. Men dette forumet kan også virke terapeutisk på en, ved at vi modner stoffet litt og kommer tilbake til det i tankene en stund. Omtrent som å gå i terapi en time i uka, men ha opphold til ettertanke i mellomtiden. Men nå er jeg sliten etter terapitimen jeg har vært til, og vil prøve å gi mitt bidrag til trådstarter senere. Mvh Jeg satt akkurat å tenkte på dette du skriver, og jeg for min del er kjempetakknemlig for at du vil dele erfaringer. Det er noe av det beste med forumet synes jeg, at en kan dele erfaringer og støtte hverandre, så lenge det er til hjelp og ikke virker mot sin hensikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319899-til-nhd-eller-andre-hjelp-meg/page/2/#findComment-2638847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Tenk på at det ikke alltid er så viktig å svare tilbake raskt til de som svarer deg. Kanskje med annet enn at en har lest svaret og ev. hvis det er noe en gjerne ville hatt utdypet mer. For; Det er herved et lite råd fra meg om å bruke tid på å ta inn disse rådene og å la det få litt tid til å være i deg slik at det kan jobbes litt i systemet og topplokket, og at selve den raske tilbakemeldingen kanskje kan låse deg fast i å ikke få med skikkelig det som står i de ulike innspillene. La de få leve litt i deg en stund og gå gjerne tilbake til de du følte gav råd til å ta med seg. Ikke evaluer og konkluder så raskt med tilbakemeldinger for å vise det jeg vet er din takknemlighet mot de som svarer. La det få synke:o) Ha en best mulig dag så lenge, og gjør noe praktisk innimellom eller sett på litt julemusikk om du liker det. Jeg synes det er ganske beroligende. Nå skal jeg til psykolog og er så spent, for jeg har ikke truffet de/dem før. Snakkes. Mvh Hei, hvordan gikk det med deg i idag? Jeg har begynt å føle meg bedre, kansje har jeg funnet en forklaring som kan være med å løse noen av mine problemer, kansje ikke. Vi får se. Jeg tror at vi har mye til felles. Dersom du ønsker, kan du gjerne maile meg. Det hadde jeg satt stor pris på, så slipper vi også å "ta det" her. Men det er opp til deg :-) [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319899-til-nhd-eller-andre-hjelp-meg/page/2/#findComment-2639141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Satte kjempestor pris på råd og vink. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319899-til-nhd-eller-andre-hjelp-meg/page/2/#findComment-2639144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.