Gå til innhold

Mandeloperasjon

Gjest Hurpahurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Hurpahurpa

Hvor lenge var deres barn hjemme fra barnehagen etter operasjon av mandel og falsk mandel? Er det ugunstig fpr barnet å være ut i barnehagen? Selv om det har gått en uke siden operasjonen? Det er jo ganske surt og kaldt ute nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guttungen var hjemme i 10-12 dager da han tok mandlene som 2,5 åring. Men det hadde neppe blitt så lenge om vi ikke hadde hatt besteforeldre som kunne stille opp.

I går traff jeg imidlertid moren til en gutt midt i tenårene som hadde tatt mandlene. Etter 9 dager gikk sårene opp, det begynte å blø, og han måtte opereres på nytt. Ekkelt. Og da tenkte jeg i mitt stille sinn at det er jammen mer enn den fysiske formen som avgjør når man kan leve normalt igjen etter en mandeloperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her var akkurat 2 år da hun tok mandlene og var i barnehagen etter 5 dager... I ettertid ser jeg jo at hun skulle vært hjemme lengre av smittefaren fra andre unger, men det gikk bra. I dag hadde jeg nok hatt et barn hjemme i minst 10 dager.

Selv var jeg sykemeldt i 15 dager da jeg tok mandlene, i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

I informasjonen fra sykehuset sto det at barnet skulle være hjemme i 2 uker etter operasjonen. Dette fordi det _er_ sårskorper i halsen, selv om det ikke gjør vondt lenger. De er veldig sårbare for smitte.

Foreldren får 2 ukers sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øre-nese-hals pasienter

Bikku har rett. Det er blødningsfaren som er det mest betenkelige med å sende barnet for tidlig i barnehagen. Rundt 7-10 dag løsner sårskorpene i halsen, og da kan det begynne å blø. Etterblødninger er ikke å spøke med! Det kan være livstruende spesielt for små barn. Det skjer heldigvis sjelden, men jeg ville ikke tatt sjansen på å sende mitt barn i barnehage for tidlig. Ved å la barnet være i ro hjemme reduserer man risikoen for blødning. Hilsen en som jobber med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...