Gjest Hurpahurpa Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Hvor lenge var deres barn hjemme fra barnehagen etter operasjon av mandel og falsk mandel? Er det ugunstig fpr barnet å være ut i barnehagen? Selv om det har gått en uke siden operasjonen? Det er jo ganske surt og kaldt ute nå. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Guttungen var hjemme i 10-12 dager da han tok mandlene som 2,5 åring. Men det hadde neppe blitt så lenge om vi ikke hadde hatt besteforeldre som kunne stille opp. I går traff jeg imidlertid moren til en gutt midt i tenårene som hadde tatt mandlene. Etter 9 dager gikk sårene opp, det begynte å blø, og han måtte opereres på nytt. Ekkelt. Og da tenkte jeg i mitt stille sinn at det er jammen mer enn den fysiske formen som avgjør når man kan leve normalt igjen etter en mandeloperasjon. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Snuppa her var akkurat 2 år da hun tok mandlene og var i barnehagen etter 5 dager... I ettertid ser jeg jo at hun skulle vært hjemme lengre av smittefaren fra andre unger, men det gikk bra. I dag hadde jeg nok hatt et barn hjemme i minst 10 dager. Selv var jeg sykemeldt i 15 dager da jeg tok mandlene, i voksen alder. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 I informasjonen fra sykehuset sto det at barnet skulle være hjemme i 2 uker etter operasjonen. Dette fordi det _er_ sårskorper i halsen, selv om det ikke gjør vondt lenger. De er veldig sårbare for smitte. Foreldren får 2 ukers sykemelding. 0 Siter
Gjest øre-nese-hals pasienter Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Bikku har rett. Det er blødningsfaren som er det mest betenkelige med å sende barnet for tidlig i barnehagen. Rundt 7-10 dag løsner sårskorpene i halsen, og da kan det begynne å blø. Etterblødninger er ikke å spøke med! Det kan være livstruende spesielt for små barn. Det skjer heldigvis sjelden, men jeg ville ikke tatt sjansen på å sende mitt barn i barnehage for tidlig. Ved å la barnet være i ro hjemme reduserer man risikoen for blødning. Hilsen en som jobber med 0 Siter
linko Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Var hjemme i 14 dager og tok det rolig i nye 14 dager (fikk bl.a ikke bli med på en litt krevende fjelltur 4 uker etter operasjonen). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.