Gjest GA Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvilke sanger bør være med på et skikkelig julebord med folk som liker å synge? 0 Siter
morsan Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Søk opp disse singstar-spillene og se hva som står på listen til de forskjellige spillene, og velg ut noen sanger fra hvert spill. 0 Siter
pusi Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hva med Abba? Åge? DDE? Dum Dum Boys? Er som du kanskje skjønner trønder ;o) Jeg liker de litt raske sangene. 'Splitter Pine' burde slå an. Likeså 'Mamma Mia', 'Rompa mi' og Postgirobygget med 'En Solskinnsdag'. Ikke Åges 'Lys og varme'. Den er ulidelig treig som allsang. Da heller 'stormen' eller 'Trondhjemsnatt'. 0 Siter
pusi Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Svenske drikkeviser? Der har du jo Gubben Noak. Den er faktisk god ) Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...) 0 Siter
Gjest Den Rosa Sangen Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Den rosa sangen, må være med:-) For noen år siden var vi på dametur til et skisted i Norge, og på After Ski dro vi fram "Den Rosa Sangen". For anledningen var det de rosa sidene i telefonkatalogen, vi hadde laget fine ruller og delte ut. Det ble riktig morsomt, faktisk, så jeg stemmer også for Den Rosa Sangen. ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Her synger de ofte Tore Tang på julebord. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 For noen år siden var vi på dametur til et skisted i Norge, og på After Ski dro vi fram "Den Rosa Sangen". For anledningen var det de rosa sidene i telefonkatalogen, vi hadde laget fine ruller og delte ut. Det ble riktig morsomt, faktisk, så jeg stemmer også for Den Rosa Sangen. ;-) Hvilken melodi? 0 Siter
morsan Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hva med Abba? Åge? DDE? Dum Dum Boys? Er som du kanskje skjønner trønder ;o) Jeg liker de litt raske sangene. 'Splitter Pine' burde slå an. Likeså 'Mamma Mia', 'Rompa mi' og Postgirobygget med 'En Solskinnsdag'. Ikke Åges 'Lys og varme'. Den er ulidelig treig som allsang. Da heller 'stormen' eller 'Trondhjemsnatt'. En perfekt Åge-sang til å synge som allsang på fest må da være "min dag i dag" Enig i det du sier med Lys og varme, og det samme kan gjelde mange ballader som fulle folk med dårlig sangstemme skråler i vei på. Let it be er også en typisk sang her - da gjør det seg ofte bedre at festfolket synger ob-la-di-ob-la-da!! ;-) 0 Siter
Gjest Den Rosa Sangen Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvilken melodi? Den gang kjørte vi "Hode, skulder, kne og tå", men det er jo bare å velge fritt. Man kan gjerne ta "Den Rosa Sangen" flere ganger i løpet av kvelden, helst med ulik sang hver gang. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Der har du jo Gubben Noak. Den er faktisk god ) Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...) ''Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...)'' Har du hørt det andre verset? *Gliser* 0 Siter
morsan Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 ''Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...)'' Har du hørt det andre verset? *Gliser* Er det noen selvlagede greier det, da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Er det noen selvlagede greier det, da? Hørte det på en fest i sommer, men er selvfølgelig ikke sikker på om jeg husker det helt... Mellom stabbur og låve der sto det ei seng hei for jussibassi jussibassi jom der va det ei tuas som voldtok ein dreng hei for jussibassi jussibassi jom Finaste ompa-pumpa, ompa-pumpa drengen va fresk og glad når det humpa hei for jussibassi jom, snart e drengpungen tom hei for jussibassi jussibassi jom! 0 Siter
morsan Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hørte det på en fest i sommer, men er selvfølgelig ikke sikker på om jeg husker det helt... Mellom stabbur og låve der sto det ei seng hei for jussibassi jussibassi jom der va det ei tuas som voldtok ein dreng hei for jussibassi jussibassi jom Finaste ompa-pumpa, ompa-pumpa drengen va fresk og glad når det humpa hei for jussibassi jom, snart e drengpungen tom hei for jussibassi jussibassi jom! Tviler på at det er Rotmos verk;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Tviler på at det er Rotmos verk;-) Neida, den er nok ganske lokal. ) Men det virket som alle som kom fra stedet kjente til den. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Sanger på julebord...Er det så populært da? Trodde folk flest syns det bare var kjipt.... Men det bør kanskje være noen norske sanger hvertfall. :0) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hørte det på en fest i sommer, men er selvfølgelig ikke sikker på om jeg husker det helt... Mellom stabbur og låve der sto det ei seng hei for jussibassi jussibassi jom der va det ei tuas som voldtok ein dreng hei for jussibassi jussibassi jom Finaste ompa-pumpa, ompa-pumpa drengen va fresk og glad når det humpa hei for jussibassi jom, snart e drengpungen tom hei for jussibassi jussibassi jom! He-he, denne skal jeg ta urframføring på i et festlig lag utpå vinter'n! :-) 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 En perfekt Åge-sang til å synge som allsang på fest må da være "min dag i dag" Enig i det du sier med Lys og varme, og det samme kan gjelde mange ballader som fulle folk med dårlig sangstemme skråler i vei på. Let it be er også en typisk sang her - da gjør det seg ofte bedre at festfolket synger ob-la-di-ob-la-da!! ;-) Let it be blir ulidelig falsk, uansett! Og treig. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Sanger på julebord...Er det så populært da? Trodde folk flest syns det bare var kjipt.... Men det bør kanskje være noen norske sanger hvertfall. :0) Jeg er enig i at det er kjipt med sanger på julebord. Syns ofte sangheftene ødelegger flyten i praten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.