Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke sanger bør være med på et skikkelig julebord med folk som liker å synge?

Skrevet

Søk opp disse singstar-spillene og se hva som står på listen til de forskjellige spillene, og velg ut noen sanger fra hvert spill.

Skrevet

Hva med

Abba?

Åge?

DDE?

Dum Dum Boys?

Er som du kanskje skjønner trønder ;o)

Jeg liker de litt raske sangene. 'Splitter Pine' burde slå an. Likeså 'Mamma Mia', 'Rompa mi' og Postgirobygget med 'En Solskinnsdag'. Ikke Åges 'Lys og varme'. Den er ulidelig treig som allsang. Da heller 'stormen' eller 'Trondhjemsnatt'.

Skrevet

Svenske drikkeviser?

Der har du jo Gubben Noak. Den er faktisk god :o)

Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...)

Gjest Den Rosa Sangen
Skrevet

Den rosa sangen, må være med:-)

For noen år siden var vi på dametur til et skisted i Norge, og på After Ski dro vi fram "Den Rosa Sangen". For anledningen var det de rosa sidene i telefonkatalogen, vi hadde laget fine ruller og delte ut. Det ble riktig morsomt, faktisk, så jeg stemmer også for Den Rosa Sangen.

;-)

AneM1365380603
Skrevet

Her synger de ofte Tore Tang på julebord.

Skrevet

For noen år siden var vi på dametur til et skisted i Norge, og på After Ski dro vi fram "Den Rosa Sangen". For anledningen var det de rosa sidene i telefonkatalogen, vi hadde laget fine ruller og delte ut. Det ble riktig morsomt, faktisk, så jeg stemmer også for Den Rosa Sangen.

;-)

Hvilken melodi?

Skrevet

Hva med

Abba?

Åge?

DDE?

Dum Dum Boys?

Er som du kanskje skjønner trønder ;o)

Jeg liker de litt raske sangene. 'Splitter Pine' burde slå an. Likeså 'Mamma Mia', 'Rompa mi' og Postgirobygget med 'En Solskinnsdag'. Ikke Åges 'Lys og varme'. Den er ulidelig treig som allsang. Da heller 'stormen' eller 'Trondhjemsnatt'.

En perfekt Åge-sang til å synge som allsang på fest må da være "min dag i dag"

Enig i det du sier med Lys og varme, og det samme kan gjelde mange ballader som fulle folk med dårlig sangstemme skråler i vei på. Let it be er også en typisk sang her - da gjør det seg ofte bedre at festfolket synger ob-la-di-ob-la-da!! ;-)

Gjest Den Rosa Sangen
Skrevet

Hvilken melodi?

Den gang kjørte vi "Hode, skulder, kne og tå", men det er jo bare å velge fritt.

Man kan gjerne ta "Den Rosa Sangen" flere ganger i løpet av kvelden, helst med ulik sang hver gang.

:-)

Skrevet

Der har du jo Gubben Noak. Den er faktisk god :o)

Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...)

''Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...)''

Har du hørt det andre verset? *Gliser*

Skrevet

''Av norske har vi det klassiske Vømmølstevet (I vømmøladala der va det ein gjeng...)''

Har du hørt det andre verset? *Gliser*

Er det noen selvlagede greier det, da?

Skrevet

Er det noen selvlagede greier det, da?

Hørte det på en fest i sommer, men er selvfølgelig ikke sikker på om jeg husker det helt...

Mellom stabbur og låve der sto det ei seng

hei for jussibassi jussibassi jom

der va det ei tuas som voldtok ein dreng

Finaste ompa-pumpa, ompa-pumpa

drengen va fresk og glad når det humpa

hei for jussibassi jom, snart e drengpungen tom

hei for jussibassi jussibassi jom!

Skrevet

Hørte det på en fest i sommer, men er selvfølgelig ikke sikker på om jeg husker det helt...

Tviler på at det er Rotmos verk;-)

Skrevet

Tviler på at det er Rotmos verk;-)

Neida, den er nok ganske lokal. :o) Men det virket som alle som kom fra stedet kjente til den.

Skrevet

Sanger på julebord...Er det så populært da? Trodde folk flest syns det bare var kjipt....

Men det bør kanskje være noen norske sanger hvertfall.

:0)

Gjest ViViola
Skrevet

He-he, denne skal jeg ta urframføring på i et festlig lag utpå vinter'n!

:-)

Skrevet

En perfekt Åge-sang til å synge som allsang på fest må da være "min dag i dag"

Enig i det du sier med Lys og varme, og det samme kan gjelde mange ballader som fulle folk med dårlig sangstemme skråler i vei på. Let it be er også en typisk sang her - da gjør det seg ofte bedre at festfolket synger ob-la-di-ob-la-da!! ;-)

Let it be blir ulidelig falsk, uansett! Og treig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sanger på julebord...Er det så populært da? Trodde folk flest syns det bare var kjipt....

Men det bør kanskje være noen norske sanger hvertfall.

:0)

Jeg er enig i at det er kjipt med sanger på julebord. Syns ofte sangheftene ødelegger flyten i praten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...