Gjest forvirret 24 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hei jeg er en kar på 24 år med noen spørsmål. Nedfor skal jeg prøve å beskrive litt som kanskje kan gi et bedre grunnlag for noen svar.. Over en periode på 3-4 år har jeg merket klare forandringer ved meg selv.Var da i en situasjon med utrolig mye forandring som omfatter brudd med kjæreste og militærtjeneste. Jeg følte meg håpløst deprimert og slet til tider med å gjøre de plikter jeg hadde i den fobindelse,men klarte å skjule det ganske god. I senere tid har dette vært et tilbakevendende problem med jevne mellomrom i den nåværende studentilværelsen som har vart i over 2 år. Over lengre perioderom gangen (uker/måneder) føler jeg meg utrolig deprimert,sover for mye og orker ikke lesing og har gått fra å være skoleflink til å gjøre reultater under evne ut i fra tidligere prestasjoner.Selvtilit i disse perioder er lav og jeg sier lite og holder tanker og følelser for meg selv Enkelte har opfattet meg som kald på grund av dette. Har også en følelse som jeg ved ord kan beskrive som tommhet.Konsntrasjonsevnen er fraværende og jeg gubbler mye.Sosialt har jeg nok trukket meg en del tilbake og liker ikke slippe folk innpå meg.Desuten har jeg hatt har søvnforstyrrelser og gått til legen flere ganger med disse. Han spurte om jeg var deprimert, men jeg svarte nei for jeg viste ikke på daværende tidpunkt hvor langt taushetsplikten rakk og toke en spontan avveining på stående fot om å si nei.Det be tatt blødprøve som ikke gav grunnlag for en konklusjon. Han gav meg melatonin som forøvrig ikke funket på så bra selv med høye doser i og med at jeg merket tretthet men klarte ikke å sove. Jeg har over lengre tid drevet idett som også har blitt skadelidende. Tidligere levde jeg og åndet denne idretten og hadde bra resultater,men nå orker jeg ikke en gang trene den systeatisk. Jeg spiller en del poker og har brukt det som sidejobb ved siden av studiene sålenge jeg har studert. Har vunnet jevnt og ikke hatt noe problemer økonomisk p.g.a det. Har kuttet poker i en måned nå for å se om det ble bedre, men merket ikke vesentlig forskjell. Kan det like vel ha noe med spillingen å gjøre? Noen perioder er jeg giret og har blitt spurt av flere om jeg har ADHD. Jeg kan bli fortere hissig og har fått høre det av folk som kjenner meg godt spesiellt familie. Jeg prater,tar intiativ,spontan og føler meg meget sikker men,konsentrasjonen i disse periodene er også dårlig for jeg klarer ikke sitte med en ting for lenge. Er ofte ekstra kreativ i disse periodene og gjør helst flere ting på en gang. Når dette føles slik får jeg ikke sove.Det hender ofte jeg lar være å sove før jeg går på skolen. Klarer det ikke i flere tilfeller. Har etter vekt tap sakt snakket med min mor om dette siden hun mistenkte meg for å bruke narkotika. Utover det har jeg ikke sakt noe til venner eller andre familiemedlemmer.Hun mente jeg burde "stick it out."men,dette har vart så lenge nå at jeg er drita lei og begynner å vurdere å gå til legen.De å eventuellt søke ekstern hjelp utover dette rund nevnte problem føles vanskelig,men etter å ha lest på nettet har jeg fått en annen oppfattnin av mental helse en tidligere så vil nok være mer åpen for det om nødvendig. Jeg setter umåtlig stor pris på noe som kan bekrefte,avkrefte eller veilede. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319910-depresjons%C3%B8vnproblemrastl%C3%B8shet-og-konetrasjonsvansker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Godt å høre at du har fått en annen innstilling til mental helse. Ta en titt på linken jeg legger ved. Det er ikke sikkert at det er det er løsningen på problemet ditt, men så absolutt verdt å se på! Jeg kjente meg litt(mye) igjen i det du skriver. Ikke at jeg har hatt depresjon, men konsentrasjonsvansker, store søvnproblemer(med nattesvette), rastløshet, tiltaksløshet og tilbaketrukkenhet er ting jeg godt kan kjenne meg igjen i. Dessuten varhet for lyd(tror tilbaketrukkenheten har litt sammenheng med det). http://www.matoghelse.no/artikler/kroppen-vaar/stein-julius-toerrkvist-misjonaer-for-bedre-forstaaelse-av-proteinintoleranse.aspx Søk gjerne mer på Stein Julius Tørrkvist eller proteinintoleranse. Det finnes mange varianter av PI. Symptomene kan være alt fra giktsmerter til adhd. Og snakk med legen din. For det første har legen absolutt taushetsplikt og for det andre er det ingen skam å ha psykiske vansker. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319910-depresjons%C3%B8vnproblemrastl%C3%B8shet-og-konetrasjonsvansker/#findComment-2638608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.