morsan Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har ikke krøller. Jeg har alltid hatt helt stritt hår, men etter jeg fikk barn har jeg fått fall ) Jeg gjør alt jeg kan for å framheve fallet. Mannen min har krøller, og jeg synes det var skikkelig kjipt gjort å ikke gi det til barna sine. Den minste har litt bøy her og der, og et par lokker i nakken. Håper hun får mer når babyhåret forsvinner. Hun er sent ute med å få hår. Den eldste har fått veldig mye fall i håret nå, men hun bare syter og henter fram rettetanga. Hun er ikke så blid da om det kommer duskregn i håret Hun hadde helt glatt hår for noen år siden. ''Mannen min har krøller, og jeg synes det var skikkelig kjipt gjort å ikke gi det til barna sine. '' Kjenner "problemet"! ;-) Mannen her huset har også klart å holde krøllegenene for seg selv, og mine såpass-mye-fall-at-det-kan-dyttes-på-plass-til-å-bli-krøller har helle rikke blitt overført til neste generasjon....;-/ 0 Siter
laban Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Dusje og kle på meg: Tror det tar ca. 10 minutter maks. Opptil 15 minutter hvis jeg vasker håret. Pusse tenner etc. rett før jeg går: 5 minutter. Jeg er nok mer på kjøkkenet enn på badet om morgenen. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 ''Mannen min har krøller, og jeg synes det var skikkelig kjipt gjort å ikke gi det til barna sine. '' Kjenner "problemet"! ;-) Mannen her huset har også klart å holde krøllegenene for seg selv, og mine såpass-mye-fall-at-det-kan-dyttes-på-plass-til-å-bli-krøller har helle rikke blitt overført til neste generasjon....;-/ Egentlig er det jo vår feil at de ikke har krøller Strihårsgenene var nok for dominante. Mannen min veddet en flaske vin på at den yngste får krøller. Det ser ikke så lovende ut da. De fleste småjentene i barnehagen har nydelige krøller. Det er så urettferdig Det er ei som ikke har krøller. Datteren min skulle en gang forklare meg hvem hun er, og sa "Det er hun med hår som gardiner" 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Dusje og kle på meg: Tror det tar ca. 10 minutter maks. Opptil 15 minutter hvis jeg vasker håret. Pusse tenner etc. rett før jeg går: 5 minutter. Jeg er nok mer på kjøkkenet enn på badet om morgenen. ''Jeg er nok mer på kjøkkenet enn på badet om morgenen'' Samme her. Men før jeg fikk barn var det motsatt. 0 Siter
ilaria Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Har jeg det travelt, er jeg alltid veldig effektiv og gjør unna alt på badet på ca 30 minutter. Det er inkludert barbering, en rask hårvask, tannpuss, valg av klær, sminke og ordning av hår. Har jeg derimot god tid, kan jeg somle i det uendelige. Da bruker jeg opptil 1,5 time bare på det overnevnte. Skal jeg forberede meg til fest f.eks, bruker jeg lett 2-3 timer (med andre gjøremål i mellom slagene). Jeg har hår som må vaskes hver dag, men som til gjengjeld tørker raskt og ikke krever store stylingen. Bodylotion tar jeg meg aldri tid til om morgenen. 0 Siter
nick Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 35 minutter. Det inkluderer barbering, dusj m 2 x hårvask + balsam og vask mellom tærne (hadde ikke trodd det fantes mennesker som ikke gjorde det), hårtørk m. begrenset styling, lotion og påkledning. Det er fysisk umulig for meg å ta en dusj på 5 minutter og ha en ren kropp fra topp til tå. 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 35 minutter. Det inkluderer barbering, dusj m 2 x hårvask + balsam og vask mellom tærne (hadde ikke trodd det fantes mennesker som ikke gjorde det), hårtørk m. begrenset styling, lotion og påkledning. Det er fysisk umulig for meg å ta en dusj på 5 minutter og ha en ren kropp fra topp til tå. Enig enig.. Hadde heller ikke trodd det fantes folk som ikke vaska mellom tærne.. 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Nå har jeg ikke pc på badet, så bruker sjelden tid på mail på badet. Der bruker jeg ca en halvtime. dusj (helvask, -også- mellom tærne..), body lotion, rense ansktet, tannpuss, føne håret, kle på. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg dusjer aldri på morraen. Jeg bruker rundt 10 minutter på badet. 0 Siter
laban Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Egentlig er det jo vår feil at de ikke har krøller Strihårsgenene var nok for dominante. Mannen min veddet en flaske vin på at den yngste får krøller. Det ser ikke så lovende ut da. De fleste småjentene i barnehagen har nydelige krøller. Det er så urettferdig Det er ei som ikke har krøller. Datteren min skulle en gang forklare meg hvem hun er, og sa "Det er hun med hår som gardiner" * fnis * Bra observert - og fint for husmorfølelsen din at det ikke var jenta _med_ krøller hun prøvde å beskrive... 0 Siter
morsan Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 * fnis * Bra observert - og fint for husmorfølelsen din at det ikke var jenta _med_ krøller hun prøvde å beskrive... *knegg* Man vet aldri hva de søste små kan komme til å si. Som f eks på et TV-program en gang der voksne skal prøve å gjette hva barn beskriver. En liten jente beskrev oppvaskklut slik: "De er hvite....men hos oss er de som oftest grå.." 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Enig enig.. Hadde heller ikke trodd det fantes folk som ikke vaska mellom tærne.. Særlig ikke mellom stortærne... 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 ''Selv bruker jeg altfor lang tid, hvis jeg ikke må ut i en fei. Finner ofte på mange gjøremål underveis, som klesvask, mail, rydding. – adelie'' Skriver du mail på badet?? ",) Jeg bruker en liten halvtime til hverdagstell og en times tid til skikkelig fest stell Sånn ca tror jeg 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 ;-) Platt hverdagshumor... He-he. 0 Siter
morsan Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Platt hverdagshumor... He-he. Man må more seg med det man kan:-) Se f eks dette brevet som ble sendt fra en ansatt ved den britiske ambassaden i Moskva under krigen: http://www.ntk.net/2000/02/25/moscow.gif 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Badet? Hm. 1 minutt på meg selv (vaske øynene) 4 minutter på minsta (bytte bleie, vaske rompa og kle på), 2 minutter på eldste (ta av bleia og vaske). 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Siden jeg IKKE sminker meg, IKKE bruker bodylotion, IKKE glaner på ting som burde vært annerledes (det er ingen store overraskelser i speilet etter 40 år, gitt...), har langt krøllete hår som i grunnen bare trenger å gres kjapt med fingrene - så bruker jeg ca 6,5 minutt med dusj/deo/ansiktskrem og påkledning. Legg på 4 minutter ekstra om det skal vaskes hår. Kjapp, ja! Heldige deg! 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 To-tre timer. Må ta det i etapper for ikke å slite meg ut:-) De morgenene jeg dusjer, må jeg ta en halvtimes pause etterpå og da går jo tida. Nå skal jeg heldigvis ikke rekke noe da, så jeg har jo tida... Da rekker du ikke gjøre mye på en dag. Hvis du blir tilsvarende sliten av andre gjøremål. Har du ting du driver med som du ikke blir sliten av? Jeg har også opplevd varierende energi, uten at jeg vil gå inn på det, men det er noe dritt. 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Om jeg dusjer bruker jeg kanskje 15 min på dusj, hudkrem og påkledning, håret får lufttørke en stund før jeg føner det. Om jeg ikke dusjer - 3 min. ''Om jeg ikke dusjer - 3 min.'' Hmm... og hva sier tannlegen? Eller pusser du bare tenna, og ikke noe annet ..hehe.... Jeg tror jeg bruker 3 minutter på tenna iallfall! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.