adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Har jeg det travelt, er jeg alltid veldig effektiv og gjør unna alt på badet på ca 30 minutter. Det er inkludert barbering, en rask hårvask, tannpuss, valg av klær, sminke og ordning av hår. Har jeg derimot god tid, kan jeg somle i det uendelige. Da bruker jeg opptil 1,5 time bare på det overnevnte. Skal jeg forberede meg til fest f.eks, bruker jeg lett 2-3 timer (med andre gjøremål i mellom slagene). Jeg har hår som må vaskes hver dag, men som til gjengjeld tørker raskt og ikke krever store stylingen. Bodylotion tar jeg meg aldri tid til om morgenen. Å det var godt å høre, jeg blir helt stressa av alle som bruker under ti minutter. Skal jeg på fest, blir det 1 time totalt, inkl. hår og føning, og klær. Og 'veskeinnhold', sko etc.. Så der er jeg ikke verst 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Heldige deg! Jeg er ENKEL! :-) (Tannpussen tar jeg etter frokost, da, så der går det vel også et par minutter.) 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Nå har jeg ikke pc på badet, så bruker sjelden tid på mail på badet. Der bruker jeg ca en halvtime. dusj (helvask, -også- mellom tærne..), body lotion, rense ansktet, tannpuss, føne håret, kle på. ''bruker sjelden tid på mail på badet. '' Det går an å gå ut og inn døra, iallfall hos meg. Det er ingen som tar over badet mens jeg holder på, heldigvis 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Jeg er ENKEL! :-) (Tannpussen tar jeg etter frokost, da, så der går det vel også et par minutter.) Jeg er mer komplisert 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 ''Selv bruker jeg altfor lang tid, hvis jeg ikke må ut i en fei. Finner ofte på mange gjøremål underveis, som klesvask, mail, rydding. – adelie'' Skriver du mail på badet?? ",) Jeg bruker en liten halvtime til hverdagstell og en times tid til skikkelig fest stell Sånn ca tror jeg '' Skriver du mail på badet?? ",) '' Nei. Jeg rydder også andre steder. Og vaskemaskinen er heller ikke på badet. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg er mer komplisert De fleste kvinner er det, har jeg hørt. Derfor holder jeg meg til menn. :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Dusje og kle på meg: Tror det tar ca. 10 minutter maks. Opptil 15 minutter hvis jeg vasker håret. Pusse tenner etc. rett før jeg går: 5 minutter. Jeg er nok mer på kjøkkenet enn på badet om morgenen. Skjønner ikke hvordan dere greier det jeg! Jeg dusjer hver morgen, og vasker håret annenhver. Har langt hår som må tørkes (spes om vinteren), ellers er det ikke tørt før lunsj. Første variant + tannpuss, påkledning og sminking tar vanligvis 20 min, andre variant tar 30. Må jeg være LYNKJAPP (i betydningen har forsovet meg) kan første variant gå unna på 10-15 min, og andre variant på 15-20 min, men kjappere enn det har jeg ikke sjans på! 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Badet? Hm. 1 minutt på meg selv (vaske øynene) 4 minutter på minsta (bytte bleie, vaske rompa og kle på), 2 minutter på eldste (ta av bleia og vaske). Men er du klar for å møte verden da? Bor du på landet? Noen ganger har jeg fundert over om jeg burde bo på landet, ikke akkurat for å gå rett i fjøset, men at alt ble enklere. Men så vil jeg ikke bli sånn kjerring (har ikke krøllete selv-stelt hår) som ser ut som jeg driter i hvordan jeg ser ut... Men du har sikkert en annen forklaring på hvorfor du er så lettstelt 0 Siter
laban Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Skjønner ikke hvordan dere greier det jeg! Jeg dusjer hver morgen, og vasker håret annenhver. Har langt hår som må tørkes (spes om vinteren), ellers er det ikke tørt før lunsj. Første variant + tannpuss, påkledning og sminking tar vanligvis 20 min, andre variant tar 30. Må jeg være LYNKJAPP (i betydningen har forsovet meg) kan første variant gå unna på 10-15 min, og andre variant på 15-20 min, men kjappere enn det har jeg ikke sjans på! Jeg dusjer også, men ikke lenge. Håret er kort og tørker av seg selv mens jeg lager frokost og matpakker og spiser. Jeg trenger ikke kle meg "stivt" på jobb, så det er bare å trekke på noen hverdagsklær. 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 De fleste kvinner er det, har jeg hørt. Derfor holder jeg meg til menn. :-) Ja, hurra for foskjellen! Jeg er glad for å være kvinne.... fordi .... vi er klokere. Men jeg elsker jo menn, da. Og greit at de er kjappe på badet så jeg kan styre som jeg vil. 0 Siter
mrxx Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 To-tre timer. Må ta det i etapper for ikke å slite meg ut:-) De morgenene jeg dusjer, må jeg ta en halvtimes pause etterpå og da går jo tida. Nå skal jeg heldigvis ikke rekke noe da, så jeg har jo tida... To til tre timer??? Herre-min-jesus, du må være spenn gæern:-) 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Jeg dusjer også, men ikke lenge. Håret er kort og tørker av seg selv mens jeg lager frokost og matpakker og spiser. Jeg trenger ikke kle meg "stivt" på jobb, så det er bare å trekke på noen hverdagsklær. ''Håret er kort og tørker av seg selv '' Da hadde jeg sett rimelig kjip ut, --- du har sikkert tykt hår med fall.... eller hadde du krøller, ejg husker ikke.. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Ja, hurra for foskjellen! Jeg er glad for å være kvinne.... fordi .... vi er klokere. Men jeg elsker jo menn, da. Og greit at de er kjappe på badet så jeg kan styre som jeg vil. :-) 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 To til tre timer??? Herre-min-jesus, du må være spenn gæern:-) Du må ha begrensede kunnskaper. Hun kan jo ha ME for alt hva vi vet?!? 0 Siter
adelie Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Pussig, at i denne tråden vasker folk seg mellom tærne. Mens i en tråd som gikk for ca en uke siden, vasket ikke folk seg mellom tærne for de mente at alt det andre vannet/vaskevannet som rant nedover kroppen gjorde det unødvendig. Hmm. 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 To til tre timer??? Herre-min-jesus, du må være spenn gæern:-) Du har hørt om sykdom, ikke sant? Adeleie traff forresten blink med svaret til deg - ME (og FM),,, 0 Siter
mrxx Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Du må ha begrensede kunnskaper. Hun kan jo ha ME for alt hva vi vet?!? Det kan være, men da hadde hun nok sagt at det var på grunn av sykdom. Men jeg vet også at det er friske personer som bruker så lang tid på badet:-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Du må ha begrensede kunnskaper. Hun kan jo ha ME for alt hva vi vet?!? ''Hun kan jo ha ME for alt hva vi vet?!?'' Hehe, nettopp;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Du har hørt om sykdom, ikke sant? Adeleie traff forresten blink med svaret til deg - ME (og FM),,, Både ME og FM? Himmel og hav... Men er ikke symptomene veldig like på de to + at de jo ikke kan diagnostiseres ved sikre tester (á la blodprøver etc.) - så hvordan fant du ut at du har begge..? 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Da rekker du ikke gjøre mye på en dag. Hvis du blir tilsvarende sliten av andre gjøremål. Har du ting du driver med som du ikke blir sliten av? Jeg har også opplevd varierende energi, uten at jeg vil gå inn på det, men det er noe dritt. Jeg hadde jo _rukket_ mye i løpet av en dag da, siden jeg ikke jobber. Men jeg greier ikke. Det er få ting jeg ikke blir sliten av (eller smerter), så det går ganske sakte med gjøremål, ikke alt jeg greier i det hele tatt lenger heller... Men slik har det blitt, og da må man bare godta det og lære seg å mestre det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.