Gå til innhold

Noen erfaringer med tolvon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• rovana

2

• muskath

1

• Faure

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Uff, stakkars :(

Jeg synes så synd på de som har det slik. Jeg har trøstet mang en redd medpassasjer med flyangst.

Ja, det er ille. Men jeg flyr jo, så jeg har vel en tro på at det skal gå bra.

Ja-ja, vi får alle noe å streve med - og jeg har absolutt ikke fått det verste!

:-)

Tolvon hjalp meg godt for søvnen, men jeg fikk en enorm matlyst/var sulten hele tiden så jeg la på meg ganske mye.

Men hvis du er litt obs trenger det ikke bli så ille, hvis du merker økt apetitt/vektoppgang kan du jo prøve noe annet før det har gått noen måneder.

Gjest liv berit

Hva med Truxal eller små doser Nozinan? Disse gir ikke vektøkning, og er ikke avhengighetsskapende. Personlig skjønner jeg ikke helt hva som er det store problemet med å gi medisiner som er "avhengighetsskapende". Stilnoct er en glimrende innsovningsmedisin, og selv om den er klassifisert som et B-preparat, er det kjent at den selv etter lengre tids bruk ikke gir store seponeringsvansker. Brukte den selv fast i over 6 måneder, og hadde ingen problemer med å slutte med den.

Og selv om man skulle bli avhengig av et B-preparat, så spør jeg meg selv so what? Disse medisinene er "snille" med leveren, og har ikke alvorlige bivirkninger etter lengre tids bruk. De medisinene jeg ikke greier å slutte med, er de "ikke-avhengighetsskapende" antidepressivaene klassifisert som C-preparater.

Når man har ptsd er det ofte bedre med medisiner som stabiliserer søvnen hele natten, som vallergang og tolvon.

Innsovingen er et problem med ptsd, men morgenkvisten og oppvåkninger og mareritt hjelper innsovingsmidlene fint lite på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...