Gå til innhold

Gode votter til 1-åring?

Mamma07

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt gode vanntette votter som er varme? Hun går, men kryper også litt når vi er ute å leker. Da blir hun våt gjennom de hun har og iskald. Merke og pris er ikke noe viktig.

Synes det er så vanskelig å finne noen votter som sitter godt på de små hendene.

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ull er jo varmt og godt for små hender. Hjemmestrikkede, tovede votter er ofte veldig bra. Men vet om mange som har gode erfaringer med disse;

Hestra:

http://www.intersport.no/no/Misc/Product/?productid=265742(BC_2)

Troll (nederst): http://www.familiebutikken.no/index.php?cPath=206_478_516&gclid=COiz5qr-tZcCFQsh3god_xPdjQ

Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. Mange av vottene er rett og slett alt for store for barna så de får ikke ordentlig tak i spader osv. (Noe som igjen gjør at de ikke vil bruke vottene).

Ellers er dette diskutert mange ganger bla. på andre småbarnsforum - feks. nybaktmamma.com, aktivebarn.no, barnemix.no og dinbaby.com så der finner du sikkert masse tips om du ikke får andre svar her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er jo varmt og godt for små hender. Hjemmestrikkede, tovede votter er ofte veldig bra. Men vet om mange som har gode erfaringer med disse;

Hestra:

Troll (nederst): http://www.familiebutikken.no/index.php?cPath=206_478_516&gclid=COiz5qr-tZcCFQsh3god_xPdjQ

Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. Mange av vottene er rett og slett alt for store for barna så de får ikke ordentlig tak i spader osv. (Noe som igjen gjør at de ikke vil bruke vottene).

Ellers er dette diskutert mange ganger bla. på andre småbarnsforum - feks. nybaktmamma.com, aktivebarn.no, barnemix.no og dinbaby.com så der finner du sikkert masse tips om du ikke får andre svar her :)

''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten)''

Enig! Snuppa er 8 år nå og vi har 2 par kjempefine votter fra HH liggende i påvente av at hun skal vokse i dem. De er i str. 5 år og er nesten passe til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten)''

Enig! Snuppa er 8 år nå og vi har 2 par kjempefine votter fra HH liggende i påvente av at hun skal vokse i dem. De er i str. 5 år og er nesten passe til meg...

Husk at str. 5 ikke betyr str. 5 år, men derimot 8-10 år - er du klar over det?

Kfr. her: http://www.intersport.no/Global/storrelses_tabell72dpi.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Sier du det? Hm... Men votter for mindre unger er da merket med 2 år og 4 år og 6 år?

Nei, de følger gjerne dette rare størrelsessystemet. Søk på "votter" i oversikten som kommer opp i linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de følger gjerne dette rare størrelsessystemet. Søk på "votter" i oversikten som kommer opp i linken.

*Hahahaha* Ikke rart vottene er store da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestra:

''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. ''

Kjenner du størrelsessystemet, som beskrevet lengre ned i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. ''

Kjenner du størrelsessystemet, som beskrevet lengre ned i tråden?

Men uansett har mine brukt votter merket med alder mye lengre enn alderen skulle tilsi. :o) 4-årsvotter ble nok brukt til de var både 6 og 7 år gamle og de har ikke spesielt små hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punky brewster

De er ikke i størrelse 5(hanskestørrelse) og ikke i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde både ReimaTec-votter og Hestra baby-votter til Lillevill som var halvannet år i fjor vinter, og de er brukt maks et par ganger begge to. Det eneste hun fant seg i å ha på hendene var mine hjemmestrikkede tovede votter.

Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut.

12-årngen min fortrekker dem også - og har gjort det hele oppveksten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både ReimaTec-votter og Hestra baby-votter til Lillevill som var halvannet år i fjor vinter, og de er brukt maks et par ganger begge to. Det eneste hun fant seg i å ha på hendene var mine hjemmestrikkede tovede votter.

Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut.

12-årngen min fortrekker dem også - og har gjort det hele oppveksten...

''Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut.

''

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut.

''

Amen.

Lillevill er en fornuftig sjel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffff.....

Lilla blånisser er vel fint? Eller brune?

Hmmm.. Det hadde vært fint med noen i grått for å matche den nye Reimatecdressen. ;)

Forresten er 104 dressen kassert fra i morra. Interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...