Mamma07 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt gode vanntette votter som er varme? Hun går, men kryper også litt når vi er ute å leker. Da blir hun våt gjennom de hun har og iskald. Merke og pris er ikke noe viktig. Synes det er så vanskelig å finne noen votter som sitter godt på de små hendene. Takker for tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ull er jo varmt og godt for små hender. Hjemmestrikkede, tovede votter er ofte veldig bra. Men vet om mange som har gode erfaringer med disse; Hestra: http://www.intersport.no/no/Misc/Product/?productid=265742(BC_2) Troll (nederst): http://www.familiebutikken.no/index.php?cPath=206_478_516&gclid=COiz5qr-tZcCFQsh3god_xPdjQ Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. Mange av vottene er rett og slett alt for store for barna så de får ikke ordentlig tak i spader osv. (Noe som igjen gjør at de ikke vil bruke vottene). Ellers er dette diskutert mange ganger bla. på andre småbarnsforum - feks. nybaktmamma.com, aktivebarn.no, barnemix.no og dinbaby.com så der finner du sikkert masse tips om du ikke får andre svar her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ull er jo varmt og godt for små hender. Hjemmestrikkede, tovede votter er ofte veldig bra. Men vet om mange som har gode erfaringer med disse; Hestra: http://www.intersport.no/no/Misc/Product/?productid=265742(BC_2) Troll (nederst): http://www.familiebutikken.no/index.php?cPath=206_478_516&gclid=COiz5qr-tZcCFQsh3god_xPdjQ Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. Mange av vottene er rett og slett alt for store for barna så de får ikke ordentlig tak i spader osv. (Noe som igjen gjør at de ikke vil bruke vottene). Ellers er dette diskutert mange ganger bla. på andre småbarnsforum - feks. nybaktmamma.com, aktivebarn.no, barnemix.no og dinbaby.com så der finner du sikkert masse tips om du ikke får andre svar her ''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten)'' Enig! Snuppa er 8 år nå og vi har 2 par kjempefine votter fra HH liggende i påvente av at hun skal vokse i dem. De er i str. 5 år og er nesten passe til meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 ''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten)'' Enig! Snuppa er 8 år nå og vi har 2 par kjempefine votter fra HH liggende i påvente av at hun skal vokse i dem. De er i str. 5 år og er nesten passe til meg... Husk at str. 5 ikke betyr str. 5 år, men derimot 8-10 år - er du klar over det? Kfr. her: http://www.intersport.no/Global/storrelses_tabell72dpi.pdf 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Husk at str. 5 ikke betyr str. 5 år, men derimot 8-10 år - er du klar over det? Kfr. her: http://www.intersport.no/Global/storrelses_tabell72dpi.pdf *Hehe* Sier du det? Hm... Men votter for mindre unger er da merket med 2 år og 4 år og 6 år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 *Hehe* Sier du det? Hm... Men votter for mindre unger er da merket med 2 år og 4 år og 6 år? Nei, de følger gjerne dette rare størrelsessystemet. Søk på "votter" i oversikten som kommer opp i linken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Nei, de følger gjerne dette rare størrelsessystemet. Søk på "votter" i oversikten som kommer opp i linken. *Hahahaha* Ikke rart vottene er store da! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 *Hahahaha* Ikke rart vottene er store da! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ull er jo varmt og godt for små hender. Hjemmestrikkede, tovede votter er ofte veldig bra. Men vet om mange som har gode erfaringer med disse; Hestra: http://www.intersport.no/no/Misc/Product/?productid=265742(BC_2) Troll (nederst): http://www.familiebutikken.no/index.php?cPath=206_478_516&gclid=COiz5qr-tZcCFQsh3god_xPdjQ Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. Mange av vottene er rett og slett alt for store for barna så de får ikke ordentlig tak i spader osv. (Noe som igjen gjør at de ikke vil bruke vottene). Ellers er dette diskutert mange ganger bla. på andre småbarnsforum - feks. nybaktmamma.com, aktivebarn.no, barnemix.no og dinbaby.com så der finner du sikkert masse tips om du ikke får andre svar her ''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. '' Kjenner du størrelsessystemet, som beskrevet lengre ned i tråden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 ''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten) fordi barnet da får bedre grep. '' Kjenner du størrelsessystemet, som beskrevet lengre ned i tråden? Men uansett har mine brukt votter merket med alder mye lengre enn alderen skulle tilsi. ) 4-årsvotter ble nok brukt til de var både 6 og 7 år gamle og de har ikke spesielt små hender. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg sverget til Reima-votter i den alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 ''Generelt vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe votter 1 nummer "for lite" (i fht alder til barnet og den "alder" som står på votten)'' Enig! Snuppa er 8 år nå og vi har 2 par kjempefine votter fra HH liggende i påvente av at hun skal vokse i dem. De er i str. 5 år og er nesten passe til meg... De er ikke i størrelse 5(hanskestørrelse) og ikke i år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 De er ikke i størrelse 5(hanskestørrelse) og ikke i år? :-P Gjett....?! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg hadde både ReimaTec-votter og Hestra baby-votter til Lillevill som var halvannet år i fjor vinter, og de er brukt maks et par ganger begge to. Det eneste hun fant seg i å ha på hendene var mine hjemmestrikkede tovede votter. Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut. 12-årngen min fortrekker dem også - og har gjort det hele oppveksten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg hadde både ReimaTec-votter og Hestra baby-votter til Lillevill som var halvannet år i fjor vinter, og de er brukt maks et par ganger begge to. Det eneste hun fant seg i å ha på hendene var mine hjemmestrikkede tovede votter. Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut. 12-årngen min fortrekker dem også - og har gjort det hele oppveksten... ''Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut. '' Amen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 ''Ja, de blir våte, men nei, de blir ikke kalde allikevel. Man må bare ha litt flere par, så de rekker å tørke mellom hver tur ut. '' Amen. Lillevill er en fornuftig sjel :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Lillevill er en fornuftig sjel :-) Ja. Også er det jo blånisseår i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ja. Også er det jo blånisseår i år. Pffff..... Lilla blånisser er vel fint? Eller brune? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Pffff..... Lilla blånisser er vel fint? Eller brune? Hmmm.. Det hadde vært fint med noen i grått for å matche den nye Reimatecdressen. Forresten er 104 dressen kassert fra i morra. Interessert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.