Gjest Aimabel Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Nå har jeg vært og sett på pentøy til mini men det finnes jo ikke. Det er ihvertfall helt minimalt utvalg av guttepentøy, mens det henger rad etter rad med festkjoler og pentøy til jenter. Irriterende :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, det er irriterende! Jeg sa _tydelig_ fra til en dame i en klesbutikk en gang jeg. Jeg hadde trålet en hel by (det føltes i hvert fall slik) etter jakke til en gutt, str 3 år. Det jeg fant var svart eller koksgrått, ev med dødningehoder. :-( Jeg er altså av den oppfatning at dødningehoder ikke er noe stas, ikke på ytterjakker og slett ikke på penklær! Slips til små gutter, med dødningehoder på, skal det være å pynte seg liksom? Nei, i klesbutikker er gutteavdelingen et stativ i det mørkeste hjørnet, mens jenteklærne fyller hyller og stativer utover hele resten av gulvet. Og det er dumt, med tanke på at det finnes omtrent like mange små gutter som jenter til enhver tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Helt enig. Vi guttemødre bør gå til aksjon! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, det er irriterende! Jeg sa _tydelig_ fra til en dame i en klesbutikk en gang jeg. Jeg hadde trålet en hel by (det føltes i hvert fall slik) etter jakke til en gutt, str 3 år. Det jeg fant var svart eller koksgrått, ev med dødningehoder. :-( Jeg er altså av den oppfatning at dødningehoder ikke er noe stas, ikke på ytterjakker og slett ikke på penklær! Slips til små gutter, med dødningehoder på, skal det være å pynte seg liksom? Nei, i klesbutikker er gutteavdelingen et stativ i det mørkeste hjørnet, mens jenteklærne fyller hyller og stativer utover hele resten av gulvet. Og det er dumt, med tanke på at det finnes omtrent like mange små gutter som jenter til enhver tid. Jeg har ikke overskudd til å fly rundt overalt på jakt etter et antrekk så min lille får vel bare ha på det vanlige ulltøyet sitt han da. Han er jo pen nok som han er da men :-) Hadde vært hyggelig med noe pent, skjorte, bukse og en sånn vest f.eks i noe brunt og beige eller noe. De har bare sånne ullvester med bestefarsruter og det liker jeg ikke, kan de ikke ha mer vanlig ensfarget? Liker heller ikke dødinghoder! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har kjøpt dress til han på sparkjøp, knall billig! Pensko til begge kjøpte jeg også der. Skjorter har jeg kjøpt på "Røff & Tøff", syns de hadde litt utvalg der. Men det kan jo variere fra avd til avd. Syns ofte de har mye kulere klær til gutter enn til jenter..Alt er liksom så sukkersøtt.... På H&M kjøpte jeg nettopp hvit skjorte med sort vest utenpå. En litt "gammeldags" bukse og en knall tøff hatt til. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg synes det blir bare verre ettersom de blir større. Dårlig utvalg og alltid utsolgt i størrelsene mellom baby og 170 hvis det ser brukbart ut. Spesielt "enkelt" pentøy - ikke minikopi av direktøren i dress og slips, men likevel noe som man ser ikke er dagligantrekk - synes jeg er vanskelig å finne. Her er noe jeg skrev for over et år siden, du ser at det er mange som er enige med oss: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3659356 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, det er irriterende! Jeg sa _tydelig_ fra til en dame i en klesbutikk en gang jeg. Jeg hadde trålet en hel by (det føltes i hvert fall slik) etter jakke til en gutt, str 3 år. Det jeg fant var svart eller koksgrått, ev med dødningehoder. :-( Jeg er altså av den oppfatning at dødningehoder ikke er noe stas, ikke på ytterjakker og slett ikke på penklær! Slips til små gutter, med dødningehoder på, skal det være å pynte seg liksom? Nei, i klesbutikker er gutteavdelingen et stativ i det mørkeste hjørnet, mens jenteklærne fyller hyller og stativer utover hele resten av gulvet. Og det er dumt, med tanke på at det finnes omtrent like mange små gutter som jenter til enhver tid. Jeg skulle ha ei skjorte til min gutt på 9 i slutten av januar, til en begravelse, Var i 7-8 butikker, uten å finne annet enn dødningehoder og piggtråd. ENdte med at han lånte ei skjorte fra en kamerat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har kjøpt dress til han på sparkjøp, knall billig! Pensko til begge kjøpte jeg også der. Skjorter har jeg kjøpt på "Røff & Tøff", syns de hadde litt utvalg der. Men det kan jo variere fra avd til avd. Syns ofte de har mye kulere klær til gutter enn til jenter..Alt er liksom så sukkersøtt.... På H&M kjøpte jeg nettopp hvit skjorte med sort vest utenpå. En litt "gammeldags" bukse og en knall tøff hatt til. :0) Synes jenteklær ofte er for sukkersøte og gutteklær er for tøffe, og noen ganger som ungdomsklær i miniatyrstørrelse. Jeg liker godt ensfargede klær uten mye stæsj på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astroide Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, det er irriterende! Jeg sa _tydelig_ fra til en dame i en klesbutikk en gang jeg. Jeg hadde trålet en hel by (det føltes i hvert fall slik) etter jakke til en gutt, str 3 år. Det jeg fant var svart eller koksgrått, ev med dødningehoder. :-( Jeg er altså av den oppfatning at dødningehoder ikke er noe stas, ikke på ytterjakker og slett ikke på penklær! Slips til små gutter, med dødningehoder på, skal det være å pynte seg liksom? Nei, i klesbutikker er gutteavdelingen et stativ i det mørkeste hjørnet, mens jenteklærne fyller hyller og stativer utover hele resten av gulvet. Og det er dumt, med tanke på at det finnes omtrent like mange små gutter som jenter til enhver tid. Det hjelper ikke å "si _tydelig_ fra til en dame i en klesbutikk en gang"... De bare selger klærne, hverken lager eller tar de inn.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
balloon Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Prøv Benetton. De har pene, gode skjorter til gutter og fine bukser har de som regel også. Kvalitet er det også. Jeg kjøper stort sett der og da har de det lenge og det holder seg fint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Helt enig. Vi guttemødre bør gå til aksjon! Butikkens tap, de kunne solgt noe til meg i dag hvis de hadde hatt noe fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Prøv Benetton. De har pene, gode skjorter til gutter og fine bukser har de som regel også. Kvalitet er det også. Jeg kjøper stort sett der og da har de det lenge og det holder seg fint! Takk for tips men jeg er egentlig ikke ute etter kvalitet, da han vokser ut av klærne lenge før de slites han er jo bare fem måneder. Det vil nok bare bli brukt i jula, så jeg tenkte ikke bruke noe særlig penger på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Helt enig. Vi guttemødre bør gå til aksjon! Jeg har vært oppgitt mange ganger, og tenkt samme tanken som du! Vi guttemødre blir jo helt underkjent som forbrukergruppe, jo. Når jeg har lyst til å bruke penger på fine klær av litt god kvalitet til gutten, så er det bare med nagler og trykket skrift, kvaliteter til fritidsbruk, mørke, triste farger, osv osv. Jeg blir nesten fornærma som kunde - vil de ikke ha pengene mine, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det hjelper ikke å "si _tydelig_ fra til en dame i en klesbutikk en gang"... De bare selger klærne, hverken lager eller tar de inn.. Men hvis alle sier fra vil da budskapet nå frem, tenker jeg. Hvis vi sitter her og ergrer oss og skriver innlegg på DOL hvor vi klager så skjer det ihvert fall ikke noe. Selv i klesbutikker vil de vel begynne å tenke seg litt om hvis de får mange, like tilbakemeldinger fra kunder. For de er jo avhengige av oss. At _jeg_ sier fra _en gang_ hjelper selvsagt ikke. Men hvis _alle_ misfornøyde guttemødre sier fra, da kan det hende vi blir hørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Men hvis alle sier fra vil da budskapet nå frem, tenker jeg. Hvis vi sitter her og ergrer oss og skriver innlegg på DOL hvor vi klager så skjer det ihvert fall ikke noe. Selv i klesbutikker vil de vel begynne å tenke seg litt om hvis de får mange, like tilbakemeldinger fra kunder. For de er jo avhengige av oss. At _jeg_ sier fra _en gang_ hjelper selvsagt ikke. Men hvis _alle_ misfornøyde guttemødre sier fra, da kan det hende vi blir hørt. Noen får lage ei facebookgruppe, og så inviterer vi oss inn til de store kleskjedene i hvert fall: "Frustrerte DOL-mødre som vil ha mer å bruke penger på" Det hadde vært noe for Kristin Halvorsen, det! Jenter som vil bruke penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Noen får lage ei facebookgruppe, og så inviterer vi oss inn til de store kleskjedene i hvert fall: "Frustrerte DOL-mødre som vil ha mer å bruke penger på" Det hadde vært noe for Kristin Halvorsen, det! Jenter som vil bruke penger. God ide! Må jo være midt i blinken nå i disse nedgangstider. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astroide Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Men hvis alle sier fra vil da budskapet nå frem, tenker jeg. Hvis vi sitter her og ergrer oss og skriver innlegg på DOL hvor vi klager så skjer det ihvert fall ikke noe. Selv i klesbutikker vil de vel begynne å tenke seg litt om hvis de får mange, like tilbakemeldinger fra kunder. For de er jo avhengige av oss. At _jeg_ sier fra _en gang_ hjelper selvsagt ikke. Men hvis _alle_ misfornøyde guttemødre sier fra, da kan det hende vi blir hørt. Jepp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Synes jenteklær ofte er for sukkersøte og gutteklær er for tøffe, og noen ganger som ungdomsklær i miniatyrstørrelse. Jeg liker godt ensfargede klær uten mye stæsj på. Jeg liker nok best de litt tøffe klærene til små barn også... Men når de er babyer, må de være babyer ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Noen får lage ei facebookgruppe, og så inviterer vi oss inn til de store kleskjedene i hvert fall: "Frustrerte DOL-mødre som vil ha mer å bruke penger på" Det hadde vært noe for Kristin Halvorsen, det! Jenter som vil bruke penger. Jaggu finnes det ikke en doktoronline-gruppe på FB (har dog ingenting direkte med emnet i tråden her å gjøre) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Poden her har i alle fall en dress med tilhørende vest, skjorte og slips. ) Han synes det er stor stas å pynte seg til selskap. Men at det er myyyye mer til jentene er det liten tvil om ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.