Gjest ViViola Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Minstemor på 6 har hatt et par dårlige dager, kan man si. Først ramla hun ned trappa hjemme, gikk kull om kast - men det gikk ganske bra hvis man ser bort fra to fete blåmerker. Klagde litt på nakken, men det gav seg liksom i løpet av kvelden. Dagen etter akte hun på rumpeakebrett på skolen, og de fikk en helsik... fart - og gikk rett i to store steiner. Minstemor traff steinene med ryggen først, og slo bakhodet. Vi fikk ikke vite om dette før hun kom hjem, så skolen vurderte det tydeligvis ikke som så ille. Nå er det hhv 3 og 2 dager siden disse episodene, og i dag tidlig klagde hun veldig på vond nakke. Prøvde å vaske håret etter bad nå i ettermiddag, men det var veldig, veldig vondt å lene hodet bakover. Det er ikke vondt å ha hodet framover eller på sidene. Burde vi oppsøke lege, eller er det "vanlig" vondt, tro? Noen som har vært borti lignende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qigong Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg ville ringt lege med en gang ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg ville ringt lege med en gang ja! Hm... Kan det være noe skummelt, tenker du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det ville jeg fått sjekket opp snarest ja. Skulle det være en brist eller noe kan det sikkert være skummelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det ville jeg fått sjekket opp snarest ja. Skulle det være en brist eller noe kan det sikkert være skummelt. Ja, det er liksom det som er litt frykten, men jeg har jo ikke lyst til å være skikkelig hysterisk heller. Vi får ringe legen i morgen, tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qigong Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hm... Kan det være noe skummelt, tenker du? Ja, hvis hun fikk seg en skikkelig "trøkk" skal du være meget obs på brist, nakkesleng. Er det noe sånt så kan første tiden med ro være meget viktig for videre forløp. Ikke for å skremme deg, men mye bedre å være på den sikre siden og få tatt en undersøkelse, evt rtg. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 På førstehjelpskurs på jobben fikk vi vite at det skal mye mindre til for barn å få hodeskader/hjernerystelse enn tidligere antatt. Så selv de minste fall bør iallefall informeres om til foreldrene så de kan følge med barnet hjemme. Jeg ville sjekket ut dette, siden det var såpass voldsomme ting, med kort mellomrom. Uff, stakkars liten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 På førstehjelpskurs på jobben fikk vi vite at det skal mye mindre til for barn å få hodeskader/hjernerystelse enn tidligere antatt. Så selv de minste fall bør iallefall informeres om til foreldrene så de kan følge med barnet hjemme. Jeg ville sjekket ut dette, siden det var såpass voldsomme ting, med kort mellomrom. Uff, stakkars liten! Hm... Hun er mye bedre i dag, da, får til å legge hodet bakover uten store smerter. Skal snakke litt med damene på legekontoret i dag, så får jeg vel høre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ja, hvis hun fikk seg en skikkelig "trøkk" skal du være meget obs på brist, nakkesleng. Er det noe sånt så kan første tiden med ro være meget viktig for videre forløp. Ikke for å skremme deg, men mye bedre å være på den sikre siden og få tatt en undersøkelse, evt rtg. Lykke til ! Hun er mye bedre i dag, kan legge hodet bakover uten store smerter som i går. Men jeg skal snakke med de på legekontoret i dag åkkesom, så får vi høre hva de sier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg ville tatt telefon til legen først, og så en temmelig krass telefon til skolen etterpå. Det går ikke an at skolen forsømmer seg, og ikke følger opp sitt ansvar med legetilsyn til barn som skader seg på skolen. Har selv en sønn som kom hjem med hjernerystelse etter et fall i svømmehallen, og en veninnes datter kom hjem med brukket kraveben etter et fall på glattisen i skolegården. Lærerne sier ofte bare sett deg og slapp av litt du så går det over......... Sånne ting gjør meg kjempeprovosert!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.