Gjest manjana Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har akkurat begynnt å gi Tulla..litt Brødskive.(holdt på en uke) men hun spiser kansje 2 små biter også kaster resten i gulvet eller kliner hele skiva utover bordet! Hva gjør jeg? Hvor lang tid tar det...før de spiser maten ordentlig? Hun spytter maten ut igjen, hvis jeg prøver å mate henne.Hun er 10 mnd...kan jeg også gi henne litt melk i koppen ? Hun begynner i barnehagen om 2 mnd og der får de ikke Grøt til måltidene. usikker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Bare fortsett du, en dag skjønner hun at det er meningen hun skal spise det du legger foran henne. ) Sørg for at hun er litt sulten, men ikke utsultet når du gir henne brødskvier. Kanskje bytte pålegg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Bare fortsett du, en dag skjønner hun at det er meningen hun skal spise det du legger foran henne. ) Sørg for at hun er litt sulten, men ikke utsultet når du gir henne brødskvier. Kanskje bytte pålegg? Kansje ikke noe lurt å gi henne flaska først? Ga henne en halv banan i hånden og det gikk ned på høykant :0))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvis du vil at hun skal få grøt i barnehagen gir du bare beskjed om det og tar med en pakke grøt. Dette fikser de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvis du vil at hun skal få grøt i barnehagen gir du bare beskjed om det og tar med en pakke grøt. Dette fikser de. Jeg har spurt,men de holder seg bare til brødmat til alle småbarn:0( Det går seg sikkert til,før det:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kansje ikke noe lurt å gi henne flaska først? Ga henne en halv banan i hånden og det gikk ned på høykant :0))) Med en hel flaske melk innabords er det ikke rart hun ikke gidder spise brød. ) Jeg ville forøvrig lagt bort tåteflaska nå og gått over til kopp med tut ved siden av brødskiva. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Bare fortsett du, en dag skjønner hun at det er meningen hun skal spise det du legger foran henne. ) Sørg for at hun er litt sulten, men ikke utsultet når du gir henne brødskvier. Kanskje bytte pålegg? en dag,skjønner hun det? sier du! Blir så engstelig at hun ikke får nok mat,så jeg lager grøt etterpå!Kansje hun ikke liker brød? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 en dag,skjønner hun det? sier du! Blir så engstelig at hun ikke får nok mat,så jeg lager grøt etterpå!Kansje hun ikke liker brød? Jeg tror kanskje jeg ikke ville laget grøt etterpå, da vet hun jo at hun ikke trenger spise dette rare du gir henne for det kommer jo "ordentlig mat" etterpå..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Med en hel flaske melk innabords er det ikke rart hun ikke gidder spise brød. ) Jeg ville forøvrig lagt bort tåteflaska nå og gått over til kopp med tut ved siden av brødskiva. har tenkt på det også! kutte ut formiddag og eftermiddag til å begynne med:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror kanskje jeg ikke ville laget grøt etterpå, da vet hun jo at hun ikke trenger spise dette rare du gir henne for det kommer jo "ordentlig mat" etterpå..? he-he ))) du sier noe der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg har spurt,men de holder seg bare til brødmat til alle småbarn:0( Det går seg sikkert til,før det:0) Høres ut som en lite serviceinstillt barndhage. Skeptisk :-/ Vår barnehage etterkommer alle mulige ønsker fra foreldrene, bare de leverer maten - fruktmos til små barn som ikke kan spise frukt selv, grøt, biola til dem som har hatt magesjau osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Høres ut som en lite serviceinstillt barndhage. Skeptisk :-/ Vår barnehage etterkommer alle mulige ønsker fra foreldrene, bare de leverer maten - fruktmos til små barn som ikke kan spise frukt selv, grøt, biola til dem som har hatt magesjau osv. AVDELINGEN ER FRA 1-3 ÅR. MEN som du sier...lite serviceinnstillt! hm..forskjellig fra barnehage til barnehage kansje! De ansatte ser i hvertfall veldig koselige ut )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg har spurt,men de holder seg bare til brødmat til alle småbarn:0( Det går seg sikkert til,før det:0) Når ungen er ett år må hun jo likevel lære å spise normal mat, med mindre du skal ha babyfærer leeenge på henne. Hun eter når hun blir sulten, og når hun ser de andre spiser vil hun selvfølgelig prøve etterhvert hun også. Jeg pleide å dele i uhyre små biter da de var små, og så fikk de en og en. Det gikk selvfølgelig ikke så bra i begynnelsen, men det kommer seg jo på sikt. Lykke til, og ikke gi deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 etter å ha lest litt nedover her i tråden, så kan jeg bare si, hør på lillemus! Kutt ut flaske. (hvem er kjempesulten rett etter å ha fylt vomma med væske???) Og selvfølgelig ikke la henne vinne hver kamp og gi etter å gi henne noe annet. Hun lærer knepene, og vil kneble deg i maaange situasjoner fremover!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 etter å ha lest litt nedover her i tråden, så kan jeg bare si, hør på lillemus! Kutt ut flaske. (hvem er kjempesulten rett etter å ha fylt vomma med væske???) Og selvfølgelig ikke la henne vinne hver kamp og gi etter å gi henne noe annet. Hun lærer knepene, og vil kneble deg i maaange situasjoner fremover!!!! jada0) jeg har hørt på lillemus! og spisingen går så det suser..he-he Riktig nok får hun flaske om morgen og kvelden, det er bare så koselig og ha henne i armkroken ennå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.