Gå til innhold

He-he, ang. lyslampa, blir ikke enige her vi :-)

Anbefalte innlegg

Jeg har fått lovnad på å låne ei sånn lampe. Fortalte det til min mann som bare "blåser" av det hele. Sier han har ei arbeidslampe på 1000 watt i uthuset :-). Jeg sier at dette kanskje ikke blir det samme? Men har jo egentlig ingenting å argumentere med.

Helse/sykehusartikler er alltid veldig dyre, sier min kjære :-). Han har stor tro på denne arbeidslampa.

Kan se meg selv på stua med ei 1000 watt lampe over hodet he-he. Depresjonen forsvinner vel etter første behandling...

Noen som kan forklare om det er noen forskjell på disse lampene? Hvorfor kjøpe lampe til 2500 kr når man kan greie seg med noe man har, eller noe billigere?

Fortsetter under...

Gjest Milde måne

Akkurat :-). Står det at den virker imot depresjoner ?? :-)

Ja,det er en sånn lampe som virker mot depresjoner,trodde en sånn kostet flere tusen jeg. Det gjør den vel også sikkert andre plasser,men de har altså sånne på europris.

Ja,det er en sånn lampe som virker mot depresjoner,trodde en sånn kostet flere tusen jeg. Det gjør den vel også sikkert andre plasser,men de har altså sånne på europris.

Takk for tipset :-). Lurer på hva forskjellen er på en sånn en og en lampe til 2500?

Hvis det er det samme er det en råtten pris på den jeg tenkte å låne ihvertfall :-(.

Hadde en diskusjon på lyspærer også hvor min mann påstår at det finnes kun 3 typer og de fåes kjøpte hvor som helst. Derfor skjønner ikke han hva som skal være så bra med ei sånn dyr lampe.

"Kun for å lure syke mennesker" mener han :-)

Gjest lysterapi

Det er stor forskjell på disse lampene og de skal godkjennes til sitt bruk, noe lampen du kan kjøpe på expert er. Jeg har ringt rundt i eget område og mange kjeder hadde ikke slike lamper, defor denne reklamen for expert som hadde en philipslampe. I tillegg er der en oppvåkningslampe for de som strever med oppvåkningen, og den var rimeligere og har et lys som gradvis blir sterkere. Det er også viktige at lysrørene er nye og i riktig styrke.

Den både gir energi og motvirker depresjon. I tillegg til at dne gir energi er det fint om en klarer bruke den nyvunne energien på en gåtur. Enda større gevinst. Jeg synes den er effektfull og er ikke i tvil om dens effekt selv om jeg ikke har typiske vinterdepresjoner. Jeg merket mye på energien. Også andre familiemedlemmer har hatt nytte av den.

Man hører ikke på sine gubber i slike saker...Og jeg ville ikke kjøpt en billig en.

Annonse

Gjest Milde måne

Takk for tipset :-). Lurer på hva forskjellen er på en sånn en og en lampe til 2500?

Hvis det er det samme er det en råtten pris på den jeg tenkte å låne ihvertfall :-(.

Hadde en diskusjon på lyspærer også hvor min mann påstår at det finnes kun 3 typer og de fåes kjøpte hvor som helst. Derfor skjønner ikke han hva som skal være så bra med ei sånn dyr lampe.

"Kun for å lure syke mennesker" mener han :-)

Hehe,mannen din har ikke mye tro på dette skjønner jeg : )

Jeg har tro på det og vet om folk som har prøvd,og det virker!

De lampene på europris fungerer sikkert like godt.

Gjest lysterapi

Hehe,mannen din har ikke mye tro på dette skjønner jeg : )

Jeg har tro på det og vet om folk som har prøvd,og det virker!

De lampene på europris fungerer sikkert like godt.

Det vet jeg ikke om jeg tror. Jeg har ikke sjekket det ut, men ville forsikret meg om at de holder den godkjente standarden på alle områder for dette bruket.

Det som er sikkert er at den har virkning, og da mener jeg at den gav meg og andre jeg kjenner rimelig vondt i hodet og sviende øyne i starten. Noe som er vanlig ifølge bruksanvisning. Jeg ville ikke satt meg foran noe jeg ikke visste var skikkelig godkjent for dette bruket. Om det nå er helsemyndighetene eller andre som det skal godkjennes av.

Gjest Milde måne

Det vet jeg ikke om jeg tror. Jeg har ikke sjekket det ut, men ville forsikret meg om at de holder den godkjente standarden på alle områder for dette bruket.

Det som er sikkert er at den har virkning, og da mener jeg at den gav meg og andre jeg kjenner rimelig vondt i hodet og sviende øyne i starten. Noe som er vanlig ifølge bruksanvisning. Jeg ville ikke satt meg foran noe jeg ikke visste var skikkelig godkjent for dette bruket. Om det nå er helsemyndighetene eller andre som det skal godkjennes av.

Ok,du vet nok mer om dette enn meg. Trodde de måtte være godkjent for å kunne selges jeg,men tok sikkert feil.

At lys hjelper mot depresjoner er det vel ikkje så mange som er uenige om, og det beste lyset er lyset fra sola.

Men det er jo ingenting i veien for å låne den der superlampa og prøve den ei stund, om du svir av 2 500.- på den "superlampa" så kan du risikere at mannen din også blir deprimert. :)

At lys hjelper mot depresjoner er det vel ikkje så mange som er uenige om, og det beste lyset er lyset fra sola.

Men det er jo ingenting i veien for å låne den der superlampa og prøve den ei stund, om du svir av 2 500.- på den "superlampa" så kan du risikere at mannen din også blir deprimert. :)

Ja, sant :-). Mere enn nok med en som snorker hele døgnet ja. Jeg burde nok vært bjørn og fått lov til å gå i hi om vinteren. Ingen krav, ingen som "plager" meg med noe som helst..sukk..drømmer :)

En arbeidslampe er laget for å gi mye lys. Det er ofte et temmelig blennende lys. Sammensetningen av ulike bølgelengder på lyset, fargetonene i lyset, er ikke tatt mye hensyn til.

Jeg går ut fra at en dagslyslampe har et bredt sammensatt fargespekter så nært opp mot sollyset som mulig. Den er heller ikke blennende på samme måte som en arbeidslampe.

Har ikke studert dette. Men antar at dette er hovedforskjellene.

mvh

Gjest vinglepetter

Clas Ohlson

Philips Energilampe på tilbud 990.-

Som beskrevet lengre ned av lysterapi.

Lyset kobles til en halv time før vekking.

jeg våkner med Fuglekvitring)))

Kan også brukes på dagen,mens du spiser ett

måltid eller leser avisen.Fantastisk!

kjempefornøyd

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...