Gå til innhold

Hjelp 50% uførepensjon..noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Skuddpremie på byråkrater i nav
Skrevet

Hei

Jeg er en ung mann på 33 år,som er inne i en prosess for å søke om 50% uførepensjon.

Jeg har siden 1994 bare hatt korte arbeidsforhold som ikke har vart lengere en i maks 1 år.

Jeg har allerede hatt en periode på attføring uten att dette hjalp noe på hverken min lidelse(Psykisk relatert) eller mulighet i arbeidslivet ellers.

Jeg har for mange perioder med fravær grunnet min psykiske helse og takler rett og slett arbeidslivet veldig dårlig.

Jeg er nå inne i en ny runde med attføring hvor jeg går på skole to dager i uka og er på en praksisplass en dag i uka og før jeg begynte på skolen hadde jeg en ytelse som ble kalt arbeid med bistand hvor jeg var utplassert tre dager i uka på dette stedet.

I denne perioden som nå snart runder 2 år så har jeg hatt lite fravær og tingene har foregått på en mere normal måte for meg når det gjelder arbeid/utplassering og jeg har nå valgt å stikke fingern i jorda og inrømme ovenfor meg selv att jeg ikke fungerer i en 100% stilling,jeg ønsker meg jo ikke helt ut av arbeidslivet og vil derfor forsøke 50% uføretrygd.

Er det noen som har erfaring med NAV sine måter å behandle uførepensjon for folk med en psykisk lidelse?

En ting er i allefall sikkert å det er att jeg orker ikke lengere å forholde meg til all usikkerhet når det gjelder økonomi og arbeid.

Jeg er så utslitt av både mine psykiske problem og problemene i forhold til nav...........................

Man snakker i media så fint om nav og bedret livskvalitet....njæ skeptisk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...