Gjest Skuddpremie på byråkrater i nav Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Hei Jeg er en ung mann på 33 år,som er inne i en prosess for å søke om 50% uførepensjon. Jeg har siden 1994 bare hatt korte arbeidsforhold som ikke har vart lengere en i maks 1 år. Jeg har allerede hatt en periode på attføring uten att dette hjalp noe på hverken min lidelse(Psykisk relatert) eller mulighet i arbeidslivet ellers. Jeg har for mange perioder med fravær grunnet min psykiske helse og takler rett og slett arbeidslivet veldig dårlig. Jeg er nå inne i en ny runde med attføring hvor jeg går på skole to dager i uka og er på en praksisplass en dag i uka og før jeg begynte på skolen hadde jeg en ytelse som ble kalt arbeid med bistand hvor jeg var utplassert tre dager i uka på dette stedet. I denne perioden som nå snart runder 2 år så har jeg hatt lite fravær og tingene har foregått på en mere normal måte for meg når det gjelder arbeid/utplassering og jeg har nå valgt å stikke fingern i jorda og inrømme ovenfor meg selv att jeg ikke fungerer i en 100% stilling,jeg ønsker meg jo ikke helt ut av arbeidslivet og vil derfor forsøke 50% uføretrygd. Er det noen som har erfaring med NAV sine måter å behandle uførepensjon for folk med en psykisk lidelse? En ting er i allefall sikkert å det er att jeg orker ikke lengere å forholde meg til all usikkerhet når det gjelder økonomi og arbeid. Jeg er så utslitt av både mine psykiske problem og problemene i forhold til nav........................... Man snakker i media så fint om nav og bedret livskvalitet....njæ skeptisk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.