Gjest Gaver fra jobbforbindelser Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Pleier dere å åpne disse straks, eller legger dere de under treet? Kanskje litt upassende å sette de under treet, siden julen handler om familie og disse gavene er gitt i jobbsammenheng.. Er ikke store greiene som regel, gjerne et håndkle, en bag, en vase eller lign... Har allerede mottatt flere gaver, og lurer bare på hva andre gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Legger de under treet ja, for jeg får nesten ikke andre gaver.. Bare av samboern, søstern og mormor. Så da er det koselig med litt flere gaver.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 De åpner jeg i all diskresjon på forhånd. Det passer ikke helt inn i den familiære gaveoverrekkelsen at alle skal sitte og se på og kommentere hva jeg får fra jobben, kolleger og foretningsforbindelser. Det er mest min sak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har aldri falt meg inn å legge gaver mottatt i jobbsammenheng under treet, nei. Disse angår jo ingen andre enn de tilstedeværende enn meg, og åpnes gjerne på forhånd. Det blir gjerne altfor mye gaver under treet som skal åpnes julaften, så selv gaver fra venninner holder jeg utenom. Men det hadde vært nærmere å åpne disse sammen med familien enn jobbgaver, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Nå får ikke vi det, men om jeg hadde fått og det ikke var noe spiselig så hadde jeg lagt dem under treet jeg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Legger de under treet ja, for jeg får nesten ikke andre gaver.. Bare av samboern, søstern og mormor. Så da er det koselig med litt flere gaver.. som jeg spiser lusnj med hver dag, er noen ganger sammen med i fritiden, drar på årlig hyttetur mde osv. Så det er ikke upersonlige gaver fra samarbeidspartnere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 som jeg spiser lusnj med hver dag, er noen ganger sammen med i fritiden, drar på årlig hyttetur mde osv. Så det er ikke upersonlige gaver fra samarbeidspartnere. Det blir jo mer som vennegaver det, og sånt hører hjemme under buska. Men upersonlige vinåpnere fra firma "Ditt" og termos fra firma "Datt" er det like greit å ta på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Nei sånt ville ikke jeg lagt under treet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg får kun fra egen arbeidsgiver, ikke andre jobbforbindelser, men jeg legger ikke denne gaven undervtreet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det kommer litt an på hva det er. Gravlaksen havnet i allefall ikke under juletreet, he he. Den ga jeg bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Vi legger vennegaver under treet, men ikke gaver fra arbeidsgiver/ forbindelser - de åpnes med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Vi har ikke slike gaver under treet. Åpner de gjerne når vi har fått de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mumitrollet i julestemning Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det er fordelen med å jobbe i statlig adminsitrasjon. Vi får ikke ta i mot gaver, så det er ikke noe problem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg legger dem under juletreet :-) Koselig det, å pakke opp pakke fra jobben! Mannen min gjør det samme, hvis han har fått noe fra sin jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Gaver er gaver! Så under juletreet med dem! Faren min gjorde det også. Var det veldig mange, fikk vi lov til å åpne noen av dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karisma Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Slike pakker åpner vi når vi får dem, så de legges ikke under treet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Sånne gaver åpner vi med en gang vi får dem. Alle får jo det samme så det føles ikke som en personlig gave akkurat. De siste årene har vi fått ganske OK gaver, så jeg syns det er en hyggelig skikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaver fra jobbforbindelser Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Sånne gaver åpner vi med en gang vi får dem. Alle får jo det samme så det føles ikke som en personlig gave akkurat. De siste årene har vi fått ganske OK gaver, så jeg syns det er en hyggelig skikk. Alle får jo ikke det samme da... Jeg tenkte ikke primært på gaver ansatte får fra firmaet de jobber i. Heller gaver man mottar fordi man har en type stilling i firmaet som gjør at andre ønsker å påvirke en som beslutningstager. Noen ganger er det kanskje sjefen og jeg som får gave, andre ganger bare han, eller bare jeg. Hender også at noen andre som ikke jobber i marked får gave.. Men de som får gaver, får jo det samme. Så du har rett i at det ikke blir personlige gave. Vi som jobber med marked får gjerne ekstra oppmerksomhet, siden vi er beslutningstagere og firmaet er kunder hos en rekke leverandører.. Jeg heller nok mer mot å åpne disse gavene når de mottas og ikke legge de under juletreet. For det er jo sant at ting vedrørende jobben vel egentlig ikke har så mye å gjøre med julekvelden mann, barn og deres besteforeldre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg pakker dem opp med en gang. Nysgjerrigheten lenge leve:-) Men jeg synes heller ikke at det er upassende å legge dem under treet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Gaver i jobbsammenheng ja...Hehe, det har jammen minka de siste årene gitt. Det begrenser seg stort sett til 1 stk, fra arbeidsgiver. Og den åpnes samme dag som jeg får den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.