Gå til innhold

Gaver mottatt i jobbsammenheng

Gjest Gaver fra jobbforbindelser

Anbefalte innlegg

Pleier dere å åpne disse straks, eller legger dere de under treet?

Kanskje litt upassende å sette de under treet, siden julen handler om familie og disse gavene er gitt i jobbsammenheng..

Er ikke store greiene som regel, gjerne et håndkle, en bag, en vase eller lign...

Har allerede mottatt flere gaver, og lurer bare på hva andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger de under treet ja, for jeg får nesten ikke andre gaver.. Bare av samboern, søstern og mormor. Så da er det koselig med litt flere gaver.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De åpner jeg i all diskresjon på forhånd. Det passer ikke helt inn i den familiære gaveoverrekkelsen at alle skal sitte og se på og kommentere hva jeg får fra jobben, kolleger og foretningsforbindelser. Det er mest min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri falt meg inn å legge gaver mottatt i jobbsammenheng under treet, nei. Disse angår jo ingen andre enn de tilstedeværende enn meg, og åpnes gjerne på forhånd.

Det blir gjerne altfor mye gaver under treet som skal åpnes julaften, så selv gaver fra venninner holder jeg utenom. Men det hadde vært nærmere å åpne disse sammen med familien enn jobbgaver, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger de under treet ja, for jeg får nesten ikke andre gaver.. Bare av samboern, søstern og mormor. Så da er det koselig med litt flere gaver.. :)

som jeg spiser lusnj med hver dag, er noen ganger sammen med i fritiden, drar på årlig hyttetur mde osv. Så det er ikke upersonlige gaver fra samarbeidspartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som jeg spiser lusnj med hver dag, er noen ganger sammen med i fritiden, drar på årlig hyttetur mde osv. Så det er ikke upersonlige gaver fra samarbeidspartnere.

Det blir jo mer som vennegaver det, og sånt hører hjemme under buska. Men upersonlige vinåpnere fra firma "Ditt" og termos fra firma "Datt" er det like greit å ta på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mumitrollet i julestemning

Det er fordelen med å jobbe i statlig adminsitrasjon. Vi får ikke ta i mot gaver, så det er ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne gaver åpner vi med en gang vi får dem. Alle får jo det samme så det føles ikke som en personlig gave akkurat. De siste årene har vi fått ganske OK gaver, så jeg syns det er en hyggelig skikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne gaver åpner vi med en gang vi får dem. Alle får jo det samme så det føles ikke som en personlig gave akkurat. De siste årene har vi fått ganske OK gaver, så jeg syns det er en hyggelig skikk.

Alle får jo ikke det samme da...

Jeg tenkte ikke primært på gaver ansatte får fra firmaet de jobber i.

Heller gaver man mottar fordi man har en type stilling i firmaet

som gjør at andre ønsker å påvirke en som beslutningstager.

Noen ganger er det kanskje sjefen og jeg som får gave, andre ganger bare han, eller bare jeg. Hender også at noen andre som ikke jobber i marked får gave..

Men de som får gaver, får jo det samme.

Så du har rett i at det ikke blir personlige gave.

Vi som jobber med marked får gjerne ekstra oppmerksomhet, siden vi er beslutningstagere og firmaet er kunder hos en rekke leverandører..

Jeg heller nok mer mot å åpne disse gavene når de mottas og ikke legge de under juletreet. For det er jo sant at ting vedrørende jobben vel egentlig ikke har så mye å gjøre med julekvelden mann, barn og deres besteforeldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver i jobbsammenheng ja...Hehe, det har jammen minka de siste årene gitt. Det begrenser seg stort sett til 1 stk, fra arbeidsgiver. Og den åpnes samme dag som jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...