Gå til innhold

Berganssekk i vaskemaskina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ikke noe særlig å finne en mateske med mosegrønne brødskiver som hadde ligget og godgjort seg i sekken hele sommerferien heller;o) Det er vel unødvendig å si at hele matboksen gikk i søpla:-)

Jeg hadde glatt pælma matboksen jeg også, men ikke hele sakken.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

25

• Lotte :o)

12

• frosken

5

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Hva gjør man ikke... sier jeg bare! Men en _mann_ hadd rista på hodet, pælma sekken og kjøpt ny. *s*

''

Og ennå verre: "Noen" menn hadde rista på hodet, pælma sekken og krevd at eksen kjøpte ny.

;)

*hehe*

Skrevet

''Hva gjør man ikke... sier jeg bare! Men en _mann_ hadd rista på hodet, pælma sekken og kjøpt ny. *s*''

_Noen_ menn.... *Sukk*

*s*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229013292' post='4036989]

*s*

Jeg prøver hardt å sette pris på hans egenskap at han ikke kaster ting før det er helt utslitt, men av og til er det ting jeg kunne tenke meg å skifte ut selv om det ikke er totalt utslitt altså... Innimellom fjerner jeg ting og erstatter det med noe nytt uten at han vet det, foreløbig har han ikke savnet noe som helst. :o)

Skrevet

Too late, jeg tok sjansen på Omo Colour.

Jeg har vaska Bergans-sekker i vaskemaskina flere ganger. Har ikke impregnert sekkene etterpå og det har gått helt fint. Nå bruker ungene trekk utenpå sekkene i drittvær, så mulig det er derfor det har gått greit?

Skrevet

Jeg har vaska Bergans-sekker i vaskemaskina flere ganger. Har ikke impregnert sekkene etterpå og det har gått helt fint. Nå bruker ungene trekk utenpå sekkene i drittvær, så mulig det er derfor det har gått greit?

Guttungen bruker også regntrekket uttapå når det regner.

Skrevet

Guttungen bruker også regntrekket uttapå når det regner.

Tror det skal gå bra... Uansett hadde jo sekken vært neste ubrukelig når den lukter slik...

Skrevet

Tro meg, råtten banan overgår det meste jeg har lukta før. :(

''Tro meg, råtten banan overgår det meste jeg har lukta før. :(''

Råtten pære i skolesekken vil jeg tro er omtrent på sammen plan....

Og det med pæra var meg selv... en gang i 5.-6. klasse. Jeg syntes jo det var litt rar lukt i sekken, men det var vel først da noen av bøkene fikk noen rare grålilla flekker at jeg skjønte jeg måtte komme til bunns i saken, bokstavelig talt....

Og da jeg gikk i barnehagen, gjorde jeg et fysisk eksperiment: Jeg gjemte en oppdelt appelsin i matboksen siste dag før sommerferien, og gjemte matboksen i kjelleren, helt til jeg skulle begynne igjen to måneder etterpå.... :-D

Skrevet

Har ikke lest hele tråden.

Husk å ta ut spilene i ryggen på sekken før du vasker den.

Finvask 40gr med milo + impregneringsspray etterpå.

Jeg tar Berganssekken til storesøster i maskinen ca en gang i skoleåret.

Skrevet

Og det med pæra var meg selv... en gang i 5.-6. klasse. Jeg syntes jo det var litt rar lukt i sekken, men det var vel først da noen av bøkene fikk noen rare grålilla flekker at jeg skjønte jeg måtte komme til bunns i saken, bokstavelig talt....

Og da jeg gikk i barnehagen, gjorde jeg et fysisk eksperiment: Jeg gjemte en oppdelt appelsin i matboksen siste dag før sommerferien, og gjemte matboksen i kjelleren, helt til jeg skulle begynne igjen to måneder etterpå.... :-D

''Og da jeg gikk i barnehagen, gjorde jeg et fysisk eksperiment: Jeg gjemte en oppdelt appelsin i matboksen siste dag før sommerferien, og gjemte matboksen i kjelleren, helt til jeg skulle begynne igjen to måneder etterpå.... :-D

''

Hmm... Og hvorfor blei ikke du mikrobiolog eller noe sånt? ;)

Skrevet

Tro meg, råtten banan overgår det meste jeg har lukta før. :(

Jeg glemte en gang en flaske morsmelkerstatning i stellebagen. Guderne må vite hvor mange uker den lå der før jeg oppdaget den og jeg var smart nok til å lukte på den da jeg tok av toppa for å tømme ut. Jeg holdt bokstavelig talt på å gå rett i golvet!

Skrevet

Jeg glemte en gang en flaske morsmelkerstatning i stellebagen. Guderne må vite hvor mange uker den lå der før jeg oppdaget den og jeg var smart nok til å lukte på den da jeg tok av toppa for å tømme ut. Jeg holdt bokstavelig talt på å gå rett i golvet!

Haha, fungerte omtrent som Plumbo da du helte den ut i vasken? ;)

Skrevet

Haha, fungerte omtrent som Plumbo da du helte den ut i vasken? ;)

Forbauser meg ikke! Den lukta har jeg aldri kjent maken til og jeg håper jeg aldri vil gjøre det igjen!

Gjest Milde måne
Skrevet

Nei - ikke si det, da! Minstemor her kom hjem med sekken full av melk i dag... Og det er en slik oransje 1.-klassesekk...

Prøvde du å vaske den?

Uff da...

Ja vasket den i dusjen opp til flere ganger,men hadde den ikke i maskina da,kanskje det er effektivt : )

Skrevet

''Og da jeg gikk i barnehagen, gjorde jeg et fysisk eksperiment: Jeg gjemte en oppdelt appelsin i matboksen siste dag før sommerferien, og gjemte matboksen i kjelleren, helt til jeg skulle begynne igjen to måneder etterpå.... :-D

''

Hmm... Og hvorfor blei ikke du mikrobiolog eller noe sånt? ;)

Hmmm - var vel innom tanken på det ja!

Ville egentlig veldig mye da jeg var 16-17-18-19 år....

Stod mellom fransk, teologi, fysikk, biologi og musikk....

Og så ble det noe helt annet!!!!

Skrevet

*dåner*

Skrevet

Hmmm - var vel innom tanken på det ja!

Ville egentlig veldig mye da jeg var 16-17-18-19 år....

Stod mellom fransk, teologi, fysikk, biologi og musikk....

Og så ble det noe helt annet!!!!

Jeg har ei venninne fra ungdomsskolen som holdt på med lignende eksperimenter. Hun blei bioingeniør. ;)

Skrevet

Nei - ikke si det, da! Minstemor her kom hjem med sekken full av melk i dag... Og det er en slik oransje 1.-klassesekk...

Prøvde du å vaske den?

Jeg tror det skal gå bra dersom du vasker den kjapt. Datra mi sølte også melk i sin sekk og sekken ble vaska samme dag. Var like fin igjen etterpå!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg kjører Billa sin i vaskemaskinen nesten månedlig. Må jo det, den er jo stadig full av kakao, gjørme, te og annen hygge :)

Skrevet

Uff da...

Ja vasket den i dusjen opp til flere ganger,men hadde den ikke i maskina da,kanskje det er effektivt : )

Jeg skylte og skylte i går, og når har den tørka over natta. Kan ikke kjenne noen utpreget sur lukt, men nå er jeg litt småforkjøla og tør ikke helt stole på luktesansen.

Jeg venter i spenning på at resten av familien skal våkne og eventuelt lukte.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...