Gå til innhold

NHD - Praksis når terapeuten faller bort

Anbefalte innlegg

Gjest det siste man trenger

Jeg lurer på hva som er vanlig praksis når en er midt i en viktig behandlingsprosess med en terapeut og terapeuten så dør. Hva kan en gjøre da, når en sliter tungt og det haster med hjelp? Må en ringe rundt etter ny terapeut sjølv, eller er det en spesiell ordning for pasientene når slike ting skjer? Håper på svar i en vanskelig situasjon.

Fortsetter under...

Gjest dessverre

Hvis denne terapeuten har kontorfellesskap med noen kan en appellere til dem. De vil ofte være hjelpsomme, men man står ofte der helt alene uten hjelp ja. Og må gå runden igjen. Ikke noe sikkerhetsnett så lenge det ikke er dps.

Gjest det siste man trenger

Du bør ta kontakt med din primærlege. Vedkommende kan gi deg støttesamtaler og hjelpe deg videre med å finne en ny behandler.

Har tenkt tanken - men primærlege er borte lenge nå. Hvem skal jeg kontakte i stedet?

Har tenkt tanken - men primærlege er borte lenge nå. Hvem skal jeg kontakte i stedet?

Jeg ville kontaktet sekretæren hans/henns, dersom det er flere leger på kontoret bør du kunne få en hastetime hos en av dem. Sekretæren har alltid, eller bør ha, en liste de kan sende haste pasienter til dersom en av legene er borte. Evt kan løsningen være at du får time på sykehuset med den som har vakt, eller at du får polikliniske samtaler med en pyskiatrisk sykepleier på avdelingen. Skjønner godt at dette er en vanskelig situasjon å være i..

Annonse

Gjest har vært i samme situasjon

Jobbet han sammen med noen? Kontorfellesskap? Ville i tilfelle snakket med en av dem. Om det ikke er sekretær der, ikke alle har det, er det som oftest en telefonsvarer hvor en kan legge igjen en beskjed om at de kan ringe opp.

Ellers, betale på det private marked en liten stund? Der kommer en fort inn, til de som ikke har driftsavtale.

Det er veldig tungt å oppleve noe slikt, men livet er så brutalt at en kan miste disse terapeutene når en aller minst trenger det.

Gjest ring og hør

Hvis det er en psykolog det gjelder, kan du prøve å ringe Psykologforeningen og spørre om råd. Lurer på om ikke de har en liste med terapeuter for slike kriser (men er ikke sikker).

Kondolerer forresten. Det må være grusomt vondt å miste behandleren sin slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...