Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 *Stønn* Jeg har en venninne, vi er svært ofte uenige om ting og tang og kan diskutere så fillene fyker omtrent. ) Men det som irriterer meg grenseløst er at hun stadig vekk (og da mener jeg stadig vekk!) kritiserer håret mitt! Jeg er ikke veldig spennende på håret, det er langt (når like nedenfor bh'en på ryggen), har lugg, har litt fall særlig på sidene foran (om jeg ikke er nær det med børsten og bare lar det lufttørke etter vask får jeg nesten kroketrekkere foran!). Det er mørkt blondt ifølge passet mitt, selv ville jeg vel sagt mellombrun kanskje, noen grå hår har jeg også fått med tiden. Hun synes altså at jeg er sååå kjedelig på håret og mener at jeg snarest må gå til en frisør hun kjenner og få klippet håret i en fancy fasong og farge det! Er ikke mye aktuelt og dette har jeg sagt til henne gjentatte ganger, men hun bare fortsetter å mase! F***! Er det ikke lov å ha håret som man vil heller nå!? Jeg er ingen fotomodell på håret, men jeg tror ikke jeg ser ut som et takras heller! Lotte?! 0 Siter
Bookworm Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Kommentere én gang hvis man er gode venninner, går vel an. Men når du er så klar på at du ønsker å ha det slik det er, så er det kanskje litt ufint å kværne og kværne på det temaet? Men, det er ikke alle som vet når de skal gi seg da... 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Kommentere én gang hvis man er gode venninner, går vel an. Men når du er så klar på at du ønsker å ha det slik det er, så er det kanskje litt ufint å kværne og kværne på det temaet? Men, det er ikke alle som vet når de skal gi seg da... En gang er greit. 2 og 3 ganger også kanskje, men dette har hun holdt på med i flere år! Jeg kommer til å sprekke en dag... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Venninna di er ikke spesielt høflig av seg. Må innrømme at hadde det vært meg, hadde jeg definitivt ikke gått til den frisøren hun anbefaler på rein trass dersom jeg fant ut at jeg skulle gjøre noe med håret mitt. Selvfølgelig er det opp til deg hvordan du vil ha håret ditt. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Nå har jeg ikke sett noe ordentlig bilde av deg (bare det på dolgalleriet og det husker jeg ikke såå godt), men utifra beskrivelsen din nå så synes jeg.....du skal gå til frisøren Neida generelt så synes jeg man skal ha håret sånn som man føler seg mest komfortabel med. Men det er sikkert godt men fra venninnen din side som kanskje mener hun ser mere potensiale i håret ditt enn sånn som du har det nå Men vil du ikke så vil du ikke.. og da bør hun egentlig holde kjeft. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Hun burde da gi seg når du så tydelig har uttrykt at du er fornøyd med håret slik det er i dag. Jeg synes det er en uting å diktere hvordan andre skal kle seg/frisere seg. Gode råd er en ting, men å male på det fører ikke til noe positivt. Jeg hadde også litt mas av et par stykker for noen år siden. De maste om diverse nye hårfrisyrer. Til slutt var jeg så dum at jeg klippet meg helt kort.. Nå er det så langt som det aldri har vært før, og jeg skal aldri mer la meg styre slik igjen. En blir jo til en viss grad påvirket. Neste gang kan du si til henne "Det med håret mitt er ditt problem, og jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med det!". 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Nå har jeg ikke sett noe ordentlig bilde av deg (bare det på dolgalleriet og det husker jeg ikke såå godt), men utifra beskrivelsen din nå så synes jeg.....du skal gå til frisøren Neida generelt så synes jeg man skal ha håret sånn som man føler seg mest komfortabel med. Men det er sikkert godt men fra venninnen din side som kanskje mener hun ser mere potensiale i håret ditt enn sånn som du har det nå Men vil du ikke så vil du ikke.. og da bør hun egentlig holde kjeft. Nei, jeg er overhodet ikke interessert i å ha en slik frisyre som hun innimellom stiller med gitt. ) Jeg er ikke typen til usymmetriske frisyrer i signalrødt... Og som flyfly sier - jo mer hun maser, jo staere blir jeg! ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Venninna di er ikke spesielt høflig av seg. Må innrømme at hadde det vært meg, hadde jeg definitivt ikke gått til den frisøren hun anbefaler på rein trass dersom jeg fant ut at jeg skulle gjøre noe med håret mitt. Selvfølgelig er det opp til deg hvordan du vil ha håret ditt. ''Må innrømme at hadde det vært meg, hadde jeg definitivt ikke gått til den frisøren hun anbefaler på rein trass dersom jeg fant ut at jeg skulle gjøre noe med håret mitt.'' Nemlig, der har du meg i et nøtteskall. ) Jo mer hun maser, jo staere blir jeg. :-D 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-) Uansett, dette handler i bunn og grunn mer om _meg_ enn om personen jeg ønsker å endre hårsveisen til ;-) Et menneskes hår har stor betydning for hvordan man ser ut og hvordan man framstår. Noen mennesker "skjuler seg bak" håret sitt og opprettholder en viss "kontroll" over livet med å ha den sveisen de alltid har hatt. Andre synes rett og slett selv at de kler best den sveisen de har ;-) Hadde du vært min venninne, så hadde jeg nok kjapt skjønt at du var lei av maset mitt - og da hadde jeg stoppa. Kanskje venninna di mangler litt sosiale antenner? ;-) Eller har du ikke gitt henne klar nok beskjed om at du er fornøyd med håret ditt som det er, og at det ikke kommer på tale å forandre på det før du selv evt kommer på det? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Hun burde da gi seg når du så tydelig har uttrykt at du er fornøyd med håret slik det er i dag. Jeg synes det er en uting å diktere hvordan andre skal kle seg/frisere seg. Gode råd er en ting, men å male på det fører ikke til noe positivt. Jeg hadde også litt mas av et par stykker for noen år siden. De maste om diverse nye hårfrisyrer. Til slutt var jeg så dum at jeg klippet meg helt kort.. Nå er det så langt som det aldri har vært før, og jeg skal aldri mer la meg styre slik igjen. En blir jo til en viss grad påvirket. Neste gang kan du si til henne "Det med håret mitt er ditt problem, og jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med det!". ''Neste gang kan du si til henne "Det med håret mitt er ditt problem, og jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med det!".'' Jeg tror jeg kommer til å si noe sånt som at:"Det er rart at du som er så enormt opptatt av å lære ungene dine normal folkeskikk oppfører deg sånn mot meg." ;o) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-) Uansett, dette handler i bunn og grunn mer om _meg_ enn om personen jeg ønsker å endre hårsveisen til ;-) Et menneskes hår har stor betydning for hvordan man ser ut og hvordan man framstår. Noen mennesker "skjuler seg bak" håret sitt og opprettholder en viss "kontroll" over livet med å ha den sveisen de alltid har hatt. Andre synes rett og slett selv at de kler best den sveisen de har ;-) Hadde du vært min venninne, så hadde jeg nok kjapt skjønt at du var lei av maset mitt - og da hadde jeg stoppa. Kanskje venninna di mangler litt sosiale antenner? ;-) Eller har du ikke gitt henne klar nok beskjed om at du er fornøyd med håret ditt som det er, og at det ikke kommer på tale å forandre på det før du selv evt kommer på det? ''Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-) '' Ja, men det er stor forskjell på å mene dette, eller si det her på dol, enn å gå og gnåle om det i åresvis. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-) Uansett, dette handler i bunn og grunn mer om _meg_ enn om personen jeg ønsker å endre hårsveisen til ;-) Et menneskes hår har stor betydning for hvordan man ser ut og hvordan man framstår. Noen mennesker "skjuler seg bak" håret sitt og opprettholder en viss "kontroll" over livet med å ha den sveisen de alltid har hatt. Andre synes rett og slett selv at de kler best den sveisen de har ;-) Hadde du vært min venninne, så hadde jeg nok kjapt skjønt at du var lei av maset mitt - og da hadde jeg stoppa. Kanskje venninna di mangler litt sosiale antenner? ;-) Eller har du ikke gitt henne klar nok beskjed om at du er fornøyd med håret ditt som det er, og at det ikke kommer på tale å forandre på det før du selv evt kommer på det? ''Eller har du ikke gitt henne klar nok beskjed om at du er fornøyd med håret ditt som det er, og at det ikke kommer på tale å forandre på det før du selv evt kommer på det?'' Hver eneste gang sier jeg bare det ikke er aktuelt og at jeg ikke kommer til å klippe det kort og farge det, men det ser ikke ut til å gå inn. Jeg har forøvrig hatt både kort og halvlangt hår de siste årene, men trives utvilsomt best med langt hår. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-) Uansett, dette handler i bunn og grunn mer om _meg_ enn om personen jeg ønsker å endre hårsveisen til ;-) Et menneskes hår har stor betydning for hvordan man ser ut og hvordan man framstår. Noen mennesker "skjuler seg bak" håret sitt og opprettholder en viss "kontroll" over livet med å ha den sveisen de alltid har hatt. Andre synes rett og slett selv at de kler best den sveisen de har ;-) Hadde du vært min venninne, så hadde jeg nok kjapt skjønt at du var lei av maset mitt - og da hadde jeg stoppa. Kanskje venninna di mangler litt sosiale antenner? ;-) Eller har du ikke gitt henne klar nok beskjed om at du er fornøyd med håret ditt som det er, og at det ikke kommer på tale å forandre på det før du selv evt kommer på det? ''Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-)'' Jeg må innrømme at jeg ble veldig lei av en venninnes hårfrisyre. I åresvis var det som Krystle i Dynastiet Jeg sa ingenting, he he. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 ''Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-) '' Ja, men det er stor forskjell på å mene dette, eller si det her på dol, enn å gå og gnåle om det i åresvis. Jepp, og noe sånt sier jeg litt lengre nede i teksten min ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 ''Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-)'' Jeg må innrømme at jeg ble veldig lei av en venninnes hårfrisyre. I åresvis var det som Krystle i Dynastiet Jeg sa ingenting, he he. ''Jeg må innrømme at jeg ble veldig lei av en venninnes hårfrisyre. I åresvis var det som Krystle i Dynastiet Jeg sa ingenting, he he.'' *Fnis* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 ''Eller har du ikke gitt henne klar nok beskjed om at du er fornøyd med håret ditt som det er, og at det ikke kommer på tale å forandre på det før du selv evt kommer på det?'' Hver eneste gang sier jeg bare det ikke er aktuelt og at jeg ikke kommer til å klippe det kort og farge det, men det ser ikke ut til å gå inn. Jeg har forøvrig hatt både kort og halvlangt hår de siste årene, men trives utvilsomt best med langt hår. Okei, da er det antennene som ikke funker optimalt ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 ''Jeg kjenner noen som alltid har hatt samme sveis, år ut og år inn. Det verste er når jeg _vet_ at de ville sett så utrolig mye flottere og mer spennende ut med en helt annen sveis!! Jeg synes det er helt utrolig at de ikke ser dette selv (eller tør å gjøre noe med det?) ;-)'' Jeg må innrømme at jeg ble veldig lei av en venninnes hårfrisyre. I åresvis var det som Krystle i Dynastiet Jeg sa ingenting, he he. Huff'a meg... Kan godt skjønne du ble lei da, ja ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Okei, da er det antennene som ikke funker optimalt ;-) ''Okei, da er det antennene som ikke funker optimalt ;-)'' Vi har som sagt motstridende meninger om mangt og meget og det hender vi krangler så fillene fyker omtrent! Så det er mange ting vi ikke er enige om uten at jeg vil si hun mangler sosiale antenner for det gjør hun egentlig ikke, hun er bare en helt annen type enn meg. ) Men akkurat denne hang-up'en på håret mitt gjør meg småsprø... 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg synes det er ufint og det synes jeg godt du kan si til henne. Du bør ha en frisyre du selv trives med og som du føler er Lillemus. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 ''Okei, da er det antennene som ikke funker optimalt ;-)'' Vi har som sagt motstridende meninger om mangt og meget og det hender vi krangler så fillene fyker omtrent! Så det er mange ting vi ikke er enige om uten at jeg vil si hun mangler sosiale antenner for det gjør hun egentlig ikke, hun er bare en helt annen type enn meg. ) Men akkurat denne hang-up'en på håret mitt gjør meg småsprø... Jeg har en følelse av at dette er den samme venninna som la seg opp i noe annet for en god stund siden. Jeg kommer ikke på hva det gjaldt, men det var noe i samme sjanger 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.