linko Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Sønnen har visst arvet foreldrenes organiseringstalent: 1. klassingen sa at jeg måtte lese beskjed i kontaktboka da vi kom heim ca kl 19 i kveld. Jeg kikket i sekken, men kontaktboka lå igjen på skolen! Jeg spurte om han husket hva som sto, og da kunne han fortelle at han skal være rotte i "På låven sitter nissen" på foreldrekvelden til uka, og at de skal ha generalprøve i morgen (!) og skal ha med kostyme (!!). Så når ungene har lagt seg (babyen sovnet ca kl 22) måtte jeg til å lage kostyme... Nå har jeg forvandlet en løvehale til rottehale med å teipe på grå søppelsekk og funnet en grå t-skjorte. Ører får bli til den ordentlige forestillingen (ikke til generalprøven). Har også funnet mal til ansiktsmaling av rottefjes. Hadde det bare vært et engangstilfelle, men jeg har tidligere laget troll-kostyme på 20 minutt før levering i barnehagen, revekostyme kvelden før osv osv. Det verste er at det faktisk er litt arti også - får jo virkelig satt kreativiteten på prøve. En eldre kollega sa for noen uker siden at definisjonen på effektivitet var trebarnsmødre, og jeg skal ærlig innrømme at jeg føler meg mye mer effektiv nå enn som enbarnsmor til førstefødte... Flere tips til enkle rottekostymer tas imot med takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Stift "ører" av papp på en hårbøyle. Jeg fant forresten ut at det er Luciafeiring i barnehagen i morra mens Datra var i dusjen før sengetid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Applauderer! Synes du er flink og kreativ! Jeg hadde ikke klart å fikse slikt på så kort tid nei! Da måtte nok generalprøven ha gått uten kostyme, ja.. Eller jeg hadde dratt på senteret/butikken og håpet på at jeg rakk å levere det på skolen før generalprøven... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ørene er ganske greit, ta en hårbøyle - sett på samme søplesekken som du gjorde til halen, og teip på papp-ører. Gjort på ti minutter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Stift "ører" av papp på en hårbøyle. Jeg fant forresten ut at det er Luciafeiring i barnehagen i morra mens Datra var i dusjen før sengetid... ''Jeg fant forresten ut at det er Luciafeiring i barnehagen i morra mens Datra var i dusjen før sengetid...'' Den kunne umulig komme som noen stor bombe?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Stift "ører" av papp på en hårbøyle. Jeg fant forresten ut at det er Luciafeiring i barnehagen i morra mens Datra var i dusjen før sengetid... Jeg kom ikke på det før jeg så at det sto på tavla da jeg leverte i barnehagen i morges Men jeg *tror* ikke det var meningen vi skulle ha med oss noe hjemmefra... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ahhh. Luciafeiringer og skoleoppsetninger med kostyme som skal lages. Dette er noe jeg skal tenke på som fordel med store barn når jeg sitter nervøs hjemme og venter på tenåringer som er på fest... Det er noen store fordeler med at barna vokser til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Så flink du er!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 ''Jeg fant forresten ut at det er Luciafeiring i barnehagen i morra mens Datra var i dusjen før sengetid...'' Den kunne umulig komme som noen stor bombe?! Selvfølgelig ikke. Poenget er at jeg har hatt eksamen de to siste ukene, og ikke visste en gang hvilken dag det var i går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg kom ikke på det før jeg så at det sto på tavla da jeg leverte i barnehagen i morges Men jeg *tror* ikke det var meningen vi skulle ha med oss noe hjemmefra... Hehe, jeg saumfarte loftet mens Datra lekte i dusjen, og fant Luciakostyme i riktig størrelse. Var så fornøyd med meg sjøl da jeg kom ned med det og viste det til henne og sa "Se, så flott at jeg fant denne, den kan du ha på de på Luciafeiringa i barnehagen i morra!" Datra: "Eh... nei, for jeg skal ha på meg rosa skjørt i morra!". Jeg: "Å? Det kan du jo gjerne, men skal du ikke ha denne uttapå bare om morran når det er Luciatog?" Datra: "Eh...nei! Når jeg sier at jeg skal ha på meg det rosa skjørtet mitt i morra, da er det det jeg skal ha på meg. Skjønner du ikke det, da?". Jeg: "Øh... Joda..." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 ''Jeg fant forresten ut at det er Luciafeiring i barnehagen i morra mens Datra var i dusjen før sengetid...'' Den kunne umulig komme som noen stor bombe?! På skolen til ungene skal de ikke feire før på mandag, da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Må si jeg blir imponert når du klarer å lage i stand slike kostymer på så kort tid. Eller i det hele tatt, klarer å lage kostymer. Har ti tommeltotter når det gjelder å sy og slikt, og dårlig fantasi. Flott gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hehe, jeg saumfarte loftet mens Datra lekte i dusjen, og fant Luciakostyme i riktig størrelse. Var så fornøyd med meg sjøl da jeg kom ned med det og viste det til henne og sa "Se, så flott at jeg fant denne, den kan du ha på de på Luciafeiringa i barnehagen i morra!" Datra: "Eh... nei, for jeg skal ha på meg rosa skjørt i morra!". Jeg: "Å? Det kan du jo gjerne, men skal du ikke ha denne uttapå bare om morran når det er Luciatog?" Datra: "Eh...nei! Når jeg sier at jeg skal ha på meg det rosa skjørtet mitt i morra, da er det det jeg skal ha på meg. Skjønner du ikke det, da?". Jeg: "Øh... Joda..." Ha-ha... hvordan gikk det, hadde barnehagen en lucia med rosa klær i år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ha-ha... hvordan gikk det, hadde barnehagen en lucia med rosa klær i år? Det er heldigvis bare 5-åringene som går i toget, de andre bare ser på og er misunnelige på at det ikke er deres tur ennå. Men uhun var happy med ¨ha på seg det rosa skjørtet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kjempekreativ er du jo! Men ligger det en løve og "blør" et sted nå? *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Kjempekreativ er du jo! Men ligger det en løve og "blør" et sted nå? *hehe* LOL ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.