Gå til innhold

Koselig med barnehage rett ved:-)

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Det ligger en barnehage rett ved her vi bor, og det vanker stadig noen koselige overraskelser derfra:-)

Her om dagen fikk vi julekort fra "Sondre":-) Jeg hadde sett barna borte ved postkassene her tidligere på dagen, men regnet med at de skulle på tur og bare gikk forbi. Kortet henger på veggen her, og jeg synes det var innmari nydelig:-) Selvlaget, pyntet med utklippet hjerte og stjerner og greier, og en julehilsen på baksiden.

Så fikk alle i borettslaget invitasjon til å være med i/se på lusiatoget som skulle gå kvart på åtte i dag, og lussekatter og gløgg i barnehagen etterpå. Det var drøyt tidlig for oss, men jeg våknet av at de begynte å synge, så vi kastet oss ut av senga. Jeg dro på babyen ei lue, og pakket oss inn i et pledd, og så sprang vi ut i sneen på trappa i bare sokkene, og så hele barnehagen komme inn på tunet her og synge for oss:-)

Det er nok først nå etter at jeg har fått barn selv, som jeg virkelig setter pris på disse tingene. Barnehagen er så flinke til å invitere oss hver gang det skjer noe der borte, og det er så nydelig:-) Også bor det flere eldre her, som nok synes det er innmari stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig hyggelig. De gjør ikke sånt i vår barnehage, men som forelder får jeg jo være med uansett. I år var det siste år for oss med Luciafeiring. Minsten begynner på skolen til høsten. Hun var veldig stolt der hun gikk med hvit Luciakjole, glitter i håret og lys i hånden. Rørt mamma måtte tørke en tåre da :-) Sukk - jeg kommer til å savne bhg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott barnehage dere har i nærheten :D

Og de er også heldige som har dere som naboer som er så imøtekommende og "med". Sikkert noen som kunne funnet på å synes at dette var plagsomt.

Kjekt å høre om gode naboer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir gammel tror jeg at jeg vil bo rett ved en barnehage :)

Min manns mormor på 92 er ganske dårlig til beins, så hun tilbringer dagene stort sett i godstolen i stua si. Hun storkoser seg når naboungene leker utenfor (sitter og klukker og ler i godstolen :)). En gang dro vi til henne med seks oldebarn. Utenfor huset hennes grilla vi i snøen og ungene lekte og hadde det kjempegøy. Oldemor hadde det visst like moro som dem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig hyggelig. De gjør ikke sånt i vår barnehage, men som forelder får jeg jo være med uansett. I år var det siste år for oss med Luciafeiring. Minsten begynner på skolen til høsten. Hun var veldig stolt der hun gikk med hvit Luciakjole, glitter i håret og lys i hånden. Rørt mamma måtte tørke en tåre da :-) Sukk - jeg kommer til å savne bhg...

''Minsten begynner på skolen til høsten. Hun var veldig stolt der hun gikk med hvit Luciakjole, glitter i håret og lys i hånden. Rørt mamma måtte tørke en tåre da :-)''

Da ungene gikk i barnehagen grein jeg hver eneste Luciafeiring! :o) Luciafeiringen er vel det jeg savner mest fra ungene var små og gikk i barnehagen, det var sååå koselig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres kjempekoselig ut!!!

Hva med å gi Sondre et kort tilbake? ;-)

Tenkte faktisk på det, men så synes jeg det blir litt urettferdig for de som ikke får noe kort... De har vært flinke og gitt til alle, da burde i så fall hele borettslaget her gi til alle dem da! Synes jeg ser det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg stod og tenkte på at neste år er kanskje jenta mi en av dem:-)

Jeg gleder meg ikke mye til hun skal begynne i barnehage gett, men det gir dem mange flotte opplevelser som vi ikke hadde klart å gi dem selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott barnehage dere har i nærheten :D

Og de er også heldige som har dere som naboer som er så imøtekommende og "med". Sikkert noen som kunne funnet på å synes at dette var plagsomt.

Kjekt å høre om gode naboer :D

Tja, noen her irriterer seg over det meste, så vi har helt sikkert noen av dem også! Hun under oss blandt annet, hadde klaget til borettslaget fordi vi gikk så mye frem og tilbake på gulvet vårt...! Vi har ikke hatt en eneste fest, gaper og skriker aldri, og har aldri kommet fulle hjem og bråket eller noe. Men vi GIKK altså for mye rundt i leiligheten vår;-) Også jeg som trodde jeg var sofagris...

Men jeg synes nå det er utrolig koselig jeg da, at barnehagen har valgt å dele denne feiringen med oss som bor her:-) De går rundt på tunet vårt, og inviterer som sagt til og med til lussekatter og gløgg! Det er de som skal ha æren for det gode naboskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir gammel tror jeg at jeg vil bo rett ved en barnehage :)

Min manns mormor på 92 er ganske dårlig til beins, så hun tilbringer dagene stort sett i godstolen i stua si. Hun storkoser seg når naboungene leker utenfor (sitter og klukker og ler i godstolen :)). En gang dro vi til henne med seks oldebarn. Utenfor huset hennes grilla vi i snøen og ungene lekte og hadde det kjempegøy. Oldemor hadde det visst like moro som dem ;-)

He he, er sånn jeg holdt på da jeg var høygravid det;-) Jeg stod og så på barna i barnehagen hele dagen, mens jeg strøk meg på magen.

Nå står ofte babyen og jeg på verandaen og ser på når barna blir hentet, det er alltid stas:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Tja, noen her irriterer seg over det meste, så vi har helt sikkert noen av dem også! Hun under oss blandt annet, hadde klaget til borettslaget fordi vi gikk så mye frem og tilbake på gulvet vårt...! Vi har ikke hatt en eneste fest, gaper og skriker aldri, og har aldri kommet fulle hjem og bråket eller noe. Men vi GIKK altså for mye rundt i leiligheten vår;-) Også jeg som trodde jeg var sofagris...

Men jeg synes nå det er utrolig koselig jeg da, at barnehagen har valgt å dele denne feiringen med oss som bor her:-) De går rundt på tunet vårt, og inviterer som sagt til og med til lussekatter og gløgg! Det er de som skal ha æren for det gode naboskapet!

Hmm.. Han som bor over meg er alltid oppe for å gå på do i to-tida på natta, og da våkner jeg selvsagt, kanskje jeg skal klage jeg også! :-P Koselig med barnehage rett ved ja, jeg har det i underetasjen! Masse toåringer som er ute og leker i snøen er jo bare koselig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, er sånn jeg holdt på da jeg var høygravid det;-) Jeg stod og så på barna i barnehagen hele dagen, mens jeg strøk meg på magen.

Nå står ofte babyen og jeg på verandaen og ser på når barna blir hentet, det er alltid stas:-)

Koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på det, men så synes jeg det blir litt urettferdig for de som ikke får noe kort... De har vært flinke og gitt til alle, da burde i så fall hele borettslaget her gi til alle dem da! Synes jeg ser det;-)

Ja, er sant. Men hvis du hadde lyst så ville de sikkert synes det er moro å få kort til barnehagen. Hyggelig for barn og voksne med positiv respons! :-)

Husker da jeg var liten at jeg og noen venner pleide å servere saft til de som var på vei hjem fra jobb på ettermiddagen en varm sommerdag. Vi synes det var så hyggelig å se hvor glad de ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Han som bor over meg er alltid oppe for å gå på do i to-tida på natta, og da våkner jeg selvsagt, kanskje jeg skal klage jeg også! :-P Koselig med barnehage rett ved ja, jeg har det i underetasjen! Masse toåringer som er ute og leker i snøen er jo bare koselig! :-)

Kanskje du skulle klage på at toåringene går for mye frem og tilbake;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sant. Men hvis du hadde lyst så ville de sikkert synes det er moro å få kort til barnehagen. Hyggelig for barn og voksne med positiv respons! :-)

Husker da jeg var liten at jeg og noen venner pleide å servere saft til de som var på vei hjem fra jobb på ettermiddagen en varm sommerdag. Vi synes det var så hyggelig å se hvor glad de ble!

Det var sikkert mer på grunn av de søte små jentene som var så snille enn for saften i seg selv:-)

Ja, kanskje jeg skulle lage et til hele barnehagen... Måtte finne på noe kreativt da i så fall, ikke bare et vanlig kjøpekort liksom! Hmmmmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Kanskje du skulle klage på at toåringene går for mye frem og tilbake;-)

*le høyt* Ja, du sier noe der! ;-) Klage på at jeg synes de bråker for mye når de ligger ute i vogna og akkurat våkner kanskje? Eller at jeg ikke finner meg i at toåringene har for vane å leke i sølepyttene på sommeren, for da blir det så vått på asfalten utenfor? (jeg liker jo best at sølepyttene holder seg der de hører hjemme!) :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*le høyt* Ja, du sier noe der! ;-) Klage på at jeg synes de bråker for mye når de ligger ute i vogna og akkurat våkner kanskje? Eller at jeg ikke finner meg i at toåringene har for vane å leke i sølepyttene på sommeren, for da blir det så vått på asfalten utenfor? (jeg liker jo best at sølepyttene holder seg der de hører hjemme!) :-P

He he, høres akkurat ut som hun under oss ja;-) Lurer på hva som gjør at folk tenker ut ting å klage over jeg... For at folk går frem og tilbake på gulvet sitt - det kan da ikke overraske noen, og hun har jo tross alt bosatt seg i første etg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

He he, høres akkurat ut som hun under oss ja;-) Lurer på hva som gjør at folk tenker ut ting å klage over jeg... For at folk går frem og tilbake på gulvet sitt - det kan da ikke overraske noen, og hun har jo tross alt bosatt seg i første etg!

Ja, hvis man først har bosatt seg i en annen etasje enn øverste, så må man jo regne med at de som bor i etasjen(e) over kommer til å benytte seg av gulvet sitt.. Merkelig dame altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Minsten begynner på skolen til høsten. Hun var veldig stolt der hun gikk med hvit Luciakjole, glitter i håret og lys i hånden. Rørt mamma måtte tørke en tåre da :-)''

Da ungene gikk i barnehagen grein jeg hver eneste Luciafeiring! :o) Luciafeiringen er vel det jeg savner mest fra ungene var små og gikk i barnehagen, det var sååå koselig! :o)

Det behøver heldigvis ikke at slutte fordi ungerne begynder i skolen. På skolen hvor mine jenter går er det en fast tradition at 4. trinn går lucia. Så iår var vi inviteret på luciafejring med traditionelt luciaoptog som i barnehagetiden - men i tillæg en luciaforestilling med den italienske lucia, den svenske lucia og den norske lussi - sidstnævnte var en slags troll, og gav virkeligt en spiss til forestillingen. I tillæg sang de så en del flere julesange.

Der blev fællet mange små tårer og det var mindst lige så nydeligt og rørende som i børnehavetiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...