spiky Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Annenhver helg så har både samboeren og jeg barn hos oss. Vi har stadig et problem med hva vi skal spise fredag, lørdag og søndag. Hans barn foretrekker taco, Grandiosa, pølser eller hamburger. Jeg liker ingen av delene, sønnen min er litt lei av denne maten, men foretrekker ofte den fremfor mine forslag som er noe barnevennlig med kyllingfilet f.eks. I uken når det bare er sønnen min som bor her så spiser vi «vanlige» middager (kylling, pasta, fiskeboller etc.) Det ender alltid opp med at det blir noe «råta-mat» (burger/pølser/Grandis) helgen igjennom og at jeg lager egen middag til meg (fisk eller kylling). Hva gjør dere andre som møtes sånn i helgene som «storfamilie» med matstellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hva med å lage denne maten, bare helt fra bunnen av? Lag karbonader og brød hjemme, hjemmelaget pizza, hjemmelaget lasagne osv. Så mye bedre, og man kan variere smaken litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiky Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hva med å lage denne maten, bare helt fra bunnen av? Lag karbonader og brød hjemme, hjemmelaget pizza, hjemmelaget lasagne osv. Så mye bedre, og man kan variere smaken litt. Jeg har prøvd. Men de foretrekker Grandis og «soya-pucker». Sambo syns også at Grandis er den beste pizzaen. Sønnen min og jeg foretrekker å spise hjemmelaget, eller en skikkelig tynn italiensk en. Jeg er egentlig veldig glad i å lage mat. Og lager det meste fra bunn av. Men når det grines på nesen og det meste går i søpla så mister jeg helt lysta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg har prøvd. Men de foretrekker Grandis og «soya-pucker». Sambo syns også at Grandis er den beste pizzaen. Sønnen min og jeg foretrekker å spise hjemmelaget, eller en skikkelig tynn italiensk en. Jeg er egentlig veldig glad i å lage mat. Og lager det meste fra bunn av. Men når det grines på nesen og det meste går i søpla så mister jeg helt lysta. ''Sambo syns også at Grandis er den beste pizzaen'' Er'e mulig!? Vet at noen småbarn foretrekker Grandiosa, men trodde da voksne folk satte pris på litt bedre mat. Grandis velges enkelte ganger, fordi det er raskt og billig. Punktum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg har prøvd. Men de foretrekker Grandis og «soya-pucker». Sambo syns også at Grandis er den beste pizzaen. Sønnen min og jeg foretrekker å spise hjemmelaget, eller en skikkelig tynn italiensk en. Jeg er egentlig veldig glad i å lage mat. Og lager det meste fra bunn av. Men når det grines på nesen og det meste går i søpla så mister jeg helt lysta. Det skjønner jeg ( Ikke mye morsomt å lage mat til kresne, sære mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 ''Sambo syns også at Grandis er den beste pizzaen'' Er'e mulig!? Vet at noen småbarn foretrekker Grandiosa, men trodde da voksne folk satte pris på litt bedre mat. Grandis velges enkelte ganger, fordi det er raskt og billig. Punktum. Jeg syns grandis er godt, men foretrekker helt klart hjemmelaget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg syns grandis er godt, men foretrekker helt klart hjemmelaget. Jeg synes den er ekkel, særlig den vanlige med noe som ligner, det kjøttet lurer jeg bestandig på hva er. I tillegg er den temmelig blaut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiky Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 ''Sambo syns også at Grandis er den beste pizzaen'' Er'e mulig!? Vet at noen småbarn foretrekker Grandiosa, men trodde da voksne folk satte pris på litt bedre mat. Grandis velges enkelte ganger, fordi det er raskt og billig. Punktum. Han setter pris på en hjemmelaget god pizza også da, men han liker faktisk veldig godt Grandis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiky Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg synes den er ekkel, særlig den vanlige med noe som ligner, det kjøttet lurer jeg bestandig på hva er. I tillegg er den temmelig blaut. «Kjøttet» består visst bare av 40% kjøtt. Hva resten er kan vi bare lure på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg synes den er ekkel, særlig den vanlige med noe som ligner, det kjøttet lurer jeg bestandig på hva er. I tillegg er den temmelig blaut. ''særlig den vanlige med noe som ligner, det kjøttet lurer jeg bestandig på hva er.'' Særlig den vanlige med noe som ligner _kjøttdeig_..., skulle det stå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 «Kjøttet» består visst bare av 40% kjøtt. Hva resten er kan vi bare lure på. *urk* Ja, var en liten feil i innlegget mitt, mente nettopp den med noe som ligner kjøttdeig, men du forstod visst hva jeg mente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg hadde aldri i verden giddet å spise Grandiosa i helgene når jeg hadde hatt tid til å lage noe ordentlig. Du får i det minste trumfe gjennom at dere får få vilja deres annenhver gang, og at den maten som lages er den som blir spist uten nykker om spesiallaget mat. Det er kjempeflott at du lager mat fra bunnen av! Junkfood kan gjøres så utrolig mye bedre når den er i hjemmelaga variant! Vi lager burgere fra bunnen av her hjemme, og ungene liker det kjempegodt. Serverer som regel kjøpte burgerbrød, men lager potetbåter ved siden av. Kjempegodt! Italiensk pizza med tynn bunn er nydelig. Kanskje ungene vil spise den dersom de får lage sin egen? Du kan forsteike bunnene litt, lage dem porsjonsstore og sette fram skåler med alternativer til det toppinger. (Jeg har gjort den noen ganger når vi har hatt familiegruppe. Slår alltid an!) Sett fram tomatsaus og ost, og f.eks. skinke, mais, peperoni, paprika osv. Ellers har jeg laga en kyllinggryte som har slått utrolig godt an både hod små og store her: (det paprikakrydderet har jeg foreløpig bare funnet hos Jacob's i Oslo!) http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/smoked-paprika-chicken-stroganoff-recipe_p_1.html Helt nydelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Forresten: Glemte å si at kjæresten og jeg også har mine og dine barn, men at datra hans er så avansert i matveien at jeg er imponert! Noe av det kuleste hun veit er når hun og pappaen hennes lager vårruller fra scratch. Og hun digger steinsopprisotto. Der kommer ungene mine til kort, selv om de er kjempeglade i vårruller begge to. Og en ting til: Taco er noe av det kjedeligste jeg veit om, men jeg spiser det noen ganger fordi unga liker det. Da bruker jeg kyllingfileter i stedet for karbonadedeig. Mye bedre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Forresten: Glemte å si at kjæresten og jeg også har mine og dine barn, men at datra hans er så avansert i matveien at jeg er imponert! Noe av det kuleste hun veit er når hun og pappaen hennes lager vårruller fra scratch. Og hun digger steinsopprisotto. Der kommer ungene mine til kort, selv om de er kjempeglade i vårruller begge to. Og en ting til: Taco er noe av det kjedeligste jeg veit om, men jeg spiser det noen ganger fordi unga liker det. Da bruker jeg kyllingfileter i stedet for karbonadedeig. Mye bedre! Prøvd med kyllingkjøttdeig? Det er nesten enda bedre enn kyllingfileter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det hender faktisk iblant at vi har tre retter på bordet Men da er det enkle retter! F.eks. pølse med brød og/eller potetgull, løvbiff med tilbehør og reker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Prøvd med kyllingkjøttdeig? Det er nesten enda bedre enn kyllingfileter Æsj, jeg synes den kjøttdeigen er heslig. Klissete og ekkel. Tør ikke tenke på hva den inneholder, det er neppe bare fileter, for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiky Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Forresten: Glemte å si at kjæresten og jeg også har mine og dine barn, men at datra hans er så avansert i matveien at jeg er imponert! Noe av det kuleste hun veit er når hun og pappaen hennes lager vårruller fra scratch. Og hun digger steinsopprisotto. Der kommer ungene mine til kort, selv om de er kjempeglade i vårruller begge to. Og en ting til: Taco er noe av det kjedeligste jeg veit om, men jeg spiser det noen ganger fordi unga liker det. Da bruker jeg kyllingfileter i stedet for karbonadedeig. Mye bedre! Ah. Steinsopprisotto. Det er digg. Jeg pleier å kjøpe tørket steinsopp å ha i skapet, slik at jeg kan lage det innimellom. Skulle ønske noen av ungene her i huset var så avansert i matveien. Jeg har et par nevør som er i den ligaen. Han eldste elsket blåskjell da han var 4 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiky Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Æsj, jeg synes den kjøttdeigen er heslig. Klissete og ekkel. Tør ikke tenke på hva den inneholder, det er neppe bare fileter, for å si det sånn. Jeg pleier å kjøpe den selv jeg. Tror den er klissete fordi de har lov til å tilsette en viss mengde vann. Jeg har alltid tenkte at kyllingkjøttdeig er «renere» enn annen kjøttdeig jeg, men det er jo selvfølgelig ikke sikkert det er riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Æsj, jeg synes den kjøttdeigen er heslig. Klissete og ekkel. Tør ikke tenke på hva den inneholder, det er neppe bare fileter, for å si det sånn. Den er ekkel helt til den er ferdigstekt ;-) Hmm, at den skulle inneholde noe annet enn fileter har jeg ikke tenkt på før *svett* :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Lag litt sunnere taco da vel, men kjøttdeig av svin i stedet.. Eller lag Enchiladas med kyllingfilet, det er kjempegodt. Eller lag en kyllingsalat ved siden av med grove lunka rundstykker. Eller avtal dere i mellom hva menyen er, og at de bare må spise det de får servert. De kan f.eks få litt "junk" en dag, men noe godt og sunnere de andre dagene.. Svinefilet, skinkebiff med fullkornspasta med wokgrønnsaker og woksaus fra glass (kjempegodt!), eller hjemmelagede burgere med svinekjøttdeig og hvitløk/salt/pepper/finhakka rødløk med grove brød, masse grønt i og ved siden av. man får lagd masse som er den typen mat de liker, men som er sunt. Sjekk på matprat.no. Si dine barn kan velge en rett, hans en rett og dere den siste. Det er jo rettferidg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.